mspec Skrevet Mars 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 en kompis av meg kjørte inn til biltilsynet for betale årsavgift/omregistrerings avgifta på biln,så når han starta bilen å sku kjøre fra biltilsynet ble han stoppet "i kontroll" me utkjørseln fra biltilsynet. biltilsynet mannen mente at bilen bråkte for mye for å være en 1,8L motor ,så han ga mangelapp på eksosen å sa at bilen måtte støymåles. bilen er en bmw 318IS 88 modell me effektannlegg å KN filter.. har hørt av noen at det ikke er noe støynivå på biler før 1990..noen som vet nåkka om dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet Mars 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 Det er en visst støygrense på alle biler etter som jeg har forstått det.. Kan lese mere om det på statens veivesens internettsider (trur jeg) Jeg er usikker på målemetodene, men grensa ligger vel på 75 dB +/- etter vekt og bruksområde osv.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Mars 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 vis det ikke står oppgitt i vognkortet så skal lyden ikke overstige 100db. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mspec Skrevet Mars 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 okey takker for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg