TMB Skrevet Mars 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 har et spørsmål ang DOHC motorene til Ford. Hørt rykter om at den som satt i sierra (ikke cosworth) var 8v... Er dette riktig? Var noe med no nye avgass grenser ol tror jeg hvordan er det da med den man fikk i Scorpio, er den 8v eller 16v? Hvordan er det å turbo konvertere denne DOHC motoren, hørt at topp pakningene går i hytt og pine på de, og at det fort blir banantopp. Samt at det er noen dårlige vannkanaler osv på disse DOHC motorene. kan noen bekrefte/avbekrefte dette. Finnes det noe form for forbedring potensiale på disse motorene. Målet er omlag 200hk med overladning. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mars 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 Det går fint å montere turbo på DOHC, men det er som du sier, et problem med toppen på de... snakk med møffe på fastford forumet, han har god peiling på Dohc med turbo, og 200hk skal gå fint, men det koster litt da ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 DOHC i Sierra har 8V, i Scorpio(granada mk. III) e dt og 8V, i Scorpio mk,II(Granada mk. IV) er det 16V og Escort har 16V. De har ett dårlig rykte, delvis med god grunn, mer trim og få til OHC. Har lekt litt med tanke om Siera DOHC med RS2000 motor, der er det mye stash, eks kan man bruke bunn fra galaxy(2.3 liter), turbo e brukt mm. Mye ka nok og brukes på 8v, svake punkter er vel registerkjede, topppakning og topp.. Er vbel en av fords første alutoppmotorer, så kanskje ikke så rart med litt problemer, Etter min mening så pintoen en mye bedre motor, så ikke helt vitsen åbytte ut den med en 8v dohc-motor, var vel mest for fornyelsens del den kom, annet var vel unnskyldninger.. Er vel en del dansker som har drivi med turbo på DOHC uten no særlig problemer.... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Mars 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 DOHC i Sierra har 8V, i Scorpio(granada mk. III) e dt og 8V, i Scorpio mk,II(Granada mk. IV) er det 16V og Escort har 16V.De har ett dårlig rykte, delvis med god grunn, mer trim og få til OHC. Har lekt litt med tanke om Siera DOHC med RS2000 motor, der er det mye stash, eks kan man bruke bunn fra galaxy(2.3 liter), turbo e brukt mm. Mye ka nok og brukes på 8v, svake punkter er vel registerkjede, topppakning og topp.. Når går skille på de to utgavene av scorpio da? Har tenkt å kjøpe en scorpio med DOHC motoren for 2000kr. Ta motor og gir, og selge resten billig. Hadde vært morro om det var 16v og ikke 8v. Hadde det i bakhode med 2,3. Kammeraten min hadde 2,3 ohc i sin Mustang. Hadde jo vært easy power med litt mere volum. Men så er dette tenkt som lav budsjett turbo prosjekt i lag med en kammerat. Så derfor blir det å bruke det man får tak i billig. Har ikke skrudd så mye Ford ennå se, så det er derfor jeg lurer. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 Trur det går ved frogeye(94-95?)... 2.3 i mustang er pinto, hvis du har valget, ta en pinto(ohc), ISturbo sier vel sitt. Ford er best men får du ting billig så gjør du det Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Mars 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 Trur det går ved frogeye(94-95?)...2.3 i mustang er pinto, hvis du har valget, ta en pinto(ohc), ISturbo sier vel sitt. Ford er best men får du ting billig så gjør du det Blir vel 2,0l DOHC turbo (8v:() , budsjettet er vel næremere null som alt annet av motorer jeg har bygget. hehe. Sist motor jeg bygget var en gammal opel jøtul, kosta meg ca 1 høvding pluss en sixpack med øl for trim kammen :D Er usikker på hvordan oppsettet blir, men håper å få innspruten til å fungere i lag med litt trykk. Turbo'n er kammeraten min sin, og er fra en cossi. Tipper på et budsjett på rundt 4000kr. fordelt på 2. Da har jeg betalt mitt, (bilen), så da håper jeg kammeraten min slenger snurren på bordet. Så blir det å finne frem sveiseapparatet og lage grenrør, samt å få ordnet litt oljeslanger osv. Skal prøve å finne ut hva det koster å få tilpassa for pianotråd ol. Men men, det skal bli gøy. Sist vi hadde snurr på gården var det en B23 med neddreide stempler, før det var det B21AT. jeg syntes det gikk dårlig, spess da den ikke ladet skikkelig. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.