vrtx Skrevet Mars 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2006 Holder det å bytte til tykker MLS toppakning til rundt 300hk? Hvor store dyser trenger jeg, må bensinpumpe byttes?? evnt bytta av fuelrail? motoren det er snakk om her er M50B25.. mvh. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2,7 turbo Skrevet Mars 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 Tror jeg ville brukt 380cc dyser..!! du trenger bytte fuelrail men jeg ville hatt en større bensinpumpe..!! Siter toyota 4Runner 36" KE70 m/bmw turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sveina Skrevet Mars 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 300 HK, 6 syl (6 dyser), med 90% duty cycle, er 277 kubikks-dyser. 100% er 250 ccm dyser. Rundt 300 dyser passer da bra! Dette er ved 45 psi/3 bars bensintrykk. Hvorfor må han bytte fuel-rail? Total fuel flow ved 300 hk er her 150 lb/hr. Siter S.C.E. '76 924, '82 944 RS, '87 951, '01 Viper GTS, '94 855 T5, '04 307 HDi, '99 V40 TDI, x 20 stk med forskjellige merker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Mars 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 så MLS toppakning, 300ccm dyser så klarer motor "greit" 300hk ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2,7 turbo Skrevet Mars 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 sorry... trenger ikke bytte det..!! Siter toyota 4Runner 36" KE70 m/bmw turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Mars 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 greit! da sparte jeg de 1500kr :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
3325ix turbo Skrevet Mars 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 hos ess får du 280++ hester med kompressor og o.5 i ladetrykk uten noe annet enn kompressoren.. tror ikke du trenger noe annet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Mars 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 ja for en kvart million kroner.. og hvor lenge holder motoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Mars 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2006 hva med clutch? holder den? gikk 2uker på min e30 så røyk clutchen med turbo. Må holde å justere opp bensintrykket med 0.5bar i ladetrykk i stede for å bytte dyser? motoren har jo 2 bankesensorer å justerer jo tenninga etter hva de får av signaler..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Mars 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2006 sachs clutch-hus fra PPF funker jo Siter E30 323tic [x]E30 325i 4d [x]88 ascona c BMW E30 Entsuiast? Klikk her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet Mars 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2006 hva med clutch? holder den? gikk 2uker på min e30 så røyk clutchen med turbo. Må holde å justere opp bensintrykket med 0.5bar i ladetrykk i stede for å bytte dyser? motoren har jo 2 bankesensorer å justerer jo tenninga etter hva de får av signaler..? Skal holde med org. toppaking om du bare skal lade 0.5 bar, samt justere opp bensintrykk en smule (ca. 6bar). Du kan jo forøvrig lese om Enem sin kompressorsats til M50-motoren. Tror ikke de regner med clutchbytte, men om det skulle vise seg å være for dårlig clutch anbefaler jeg: - M20 svinghjul - M20 startmotor - Sachs 618-trykkplate. Dette klarer 500nm med original lamell, eller 700nm med 4-puck sinter ;) Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Mars 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 Skal holde med org. toppaking om du bare skal lade 0.5 bar, samt justere opp bensintrykk en smule (ca. 6bar).Du kan jo forøvrig lese om Enem sin kompressorsats til M50-motoren. Tror ikke de regner med clutchbytte, men om det skulle vise seg å være for dårlig clutch anbefaler jeg: - M20 svinghjul - M20 startmotor - Sachs 618-trykkplate. Dette klarer 500nm med original lamell, eller 700nm med 4-puck sinter ;) Var det jeg trudde. at sku holde med originale dyser og rail men justere bensintrykket litt. Så M20 svinghjul og startmotor pass på M50? hmmm. ha eg vista det så har eg aldri skrota E30 delebilen jeg hadde, skrota den for 14dager siden :titties: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Mars 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 sachs clutch-hus fra PPF funker jo joda men får se om det holder originalt først :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet Mars 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 Var det jeg trudde. at sku holde med originale dyser og rail men justere bensintrykket litt. Så M20 svinghjul og startmotor pass på M50? hmmm. ha eg vista det så har eg aldri skrota E30 delebilen jeg hadde, skrota den for 14dager siden :titties: I følge PPF så skal det passe ja :) En annen fordel er jo at det veier betydelig mye mindre enn det originale dobbeltmasse-svinghjulet på M50. Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Mars 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 I følge PPF så skal det passe ja :)En annen fordel er jo at det veier betydelig mye mindre enn det originale dobbeltmasse-svinghjulet på M50. ja regna med det var ett lettere svinghjul. 3mnd igjen til lappen? da rekker du akkurat sommersesongen :D hvordan er det å være fri for lappen når du har en rå bil stående i garasjen? :confused: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.