Andreas! Skrevet Mars 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2006 Syns jeg har ganske høyt forbruk på bilen min. er en 91 318i. som bruker greit over 1 liter på mila. 30 l på 24 mil. syns d er en del. og i det siste har det faktisk vært noen turer på E18 så d har blitt noen mil der, ikke bare bykjøring. Og har bevist kjørt rolig for å se. men. hmm Noen som kan ha en anelse om det kan være noe grunn til det. noe tette filtre eller noe sånnt. takk for tips. mvh Andreas Siter 2000 Ford Mondeo ST200 19-- MB 190 2000 Suzuki GSX-600R Allstar Corona X:1990 Ford Sierra 2.0I Stv / 1997 Audi A4 1.8Turbo Quattro / 1991 Bmw 318i M-Tech Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0ddis Skrevet Mars 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2006 Sjekk om lambdasonden er i orden. Og bytt bensinfilter hvis det ikke er gjort i det siste. Sjekk om alle pluggene er inntakte med riktig avstand. Siter Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar http://www.youtube.com/oddisPProductions Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas! Skrevet Mars 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2006 lambasonden har jeg bytta.. da den begynte å jage på tomgang. ;D Siter 2000 Ford Mondeo ST200 19-- MB 190 2000 Suzuki GSX-600R Allstar Corona X:1990 Ford Sierra 2.0I Stv / 1997 Audi A4 1.8Turbo Quattro / 1991 Bmw 318i M-Tech Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoKkY Skrevet Mars 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 lambasonden har jeg bytta.. da den begynte å jage på tomgang. ;D sjekk LMM.. kan være den.. eller tempføler'n.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fasttrax Skrevet Mars 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 jeg har hatt lignende problemer med min m40 motor, der viste det seg at det var o ringene til dysene som var morkne. jeg bytta de og forbruket gitt ned litt, men den bruker fremdeles mer enn den burde =/ Siter 1,8gl 87mod. Low Fat and slow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 Det elementære, sjekk luftfilter/prøv uten... Ellers så er det meste som står her verdt å sjekke... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fasttrax Skrevet Mars 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 jeg har bytta luftfilter, plugger, pluggledninger, rotor, fordeler lokk, o-ringer til dysene. så nå er det topp paknings bytte som står for tur, samt bensin filter osv =) satse på at alt blir bra igjen da.. =) er lei av småtull =p Siter 1,8gl 87mod. Low Fat and slow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Mars 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2006 tempføler spiller en stor faktor. vis den er def. kan hjernen tro at motoren er kald da den faktiskt er varm så pøser den på med bensin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas! Skrevet Mars 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Hmm. jak ansje. Men når jeg kjører rolig å sånn, rundt i byen f.eks elelr står en stund på tomgang, da viser temp måleren riktig temperatur, men skulle tro noe var galt, for da jeg kjører litt fort. eller vanlig på E18 så går den ned. da viser temp måleren noen ganger bare så vidt over d blå, men d blåser varmt da.. -Andreas Siter 2000 Ford Mondeo ST200 19-- MB 190 2000 Suzuki GSX-600R Allstar Corona X:1990 Ford Sierra 2.0I Stv / 1997 Audi A4 1.8Turbo Quattro / 1991 Bmw 318i M-Tech Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fasttrax Skrevet April 21, 2006 Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 sjekk kammen din! jeg trodde at det var topp pakningen min som var gåen pga, høyt besinforbruk samt at den brukte olje og vann.. i går tok jeg av toppen, og topp pakningen var hel :fuckme2: gikk over resten av toppen og så mye rart, pluggen på sylinder nr 1 hadde brent seg, og ventilen så ikke akkurat fin ut den heller. etter å ha sett litt nøyere på kammen, så viste det seg at den var totalt utslitt, det samme var vippe armer og løftere.. ringte da østlandske motor verksted, og ble forklart at dette var grunnen til det høye bensin forbruket og diverse andre rare ting.. Så nå får jeg kammaksel, løftere og vippearmer levert på døra på mandag =) bestilt fra koed i dannmark. toppen blir planslipt, og alle ventilene blir nyslipt =D så, sjekk kammen din =) Siter 1,8gl 87mod. Low Fat and slow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg