Gå til innhold

Glennca: Mercedes 508 L - Prosjekt Russebil

Ranger emnet


Glennca

Anbefalte innlegg

Glenca i team shark.

 

jeg tror ikke neon din likte seg så jævligt når du kjørte som faen ut fra easy 24 når motoren var møkk kald.

 

kald motor : ikke kjør hardt : utrolig slitasje da..

men men ikke min bil.bare et tips

 

Vet :-P Bare greit å få fløtta noe av grusen på plassen der :-P Sklir så jævlig når jeg skal parkere :drive2

 

Har dere spadd frem markisa, eller ligger den under snøen enda?:-D

Er fortsatt interessert i denne bilen tilbake i bobil-modus når dere er ferdig med den.

 

Hilsen broren til Mari

 

Den ligger under snøen enn så lenge, men kan vel alltids se hva vi kan få montert på senere :-P Tror vi sliter litt med vekta foreløpig bare... Hvilket egentlig er litt kjipt :-P

 

Så forresten kjapt på Mazda'n din da vi var oppom sist. Utrolig fet bil!

2000 Nissan Primera P11-144 1,8 DOCH

1995 Chrysler Neon 2.0 16v *Solgt*

1989 Mazda 626 Coupè *Solgt*

1986 Mazda 626 Sedan *RIP*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Uhm... En liten update kanskje? :-P Har litt glemt den posten her, jeg... Dessuten har det vært forbanna mye å gjøre de siste ukene med både bilen og andre ting...

 

Men russetiden nærmer seg veldig... Faktisk bare en dag igjen nå :-P Så vi har fått gjort bilen så og si klar :-D Dette er det som er gjort siden sist:

 

-Bilen er 100% godkjent med russemerke og alt som er :-D

-Høyttalere er "montert" i den forstand at vi har snekret noen kasser til høyttalerne som Thomas hadde på rommet sitt og festet de i bilen med stropper. Planene er at vi skal kunne ta de ut og spille ute med de (hvis det viser seg å bli nødvendig da...)

-Anlegg (forsterkeren til Thomas) er lagt inn i bilen ("montert")

-Pcen er lagt inn i bilen

-Dynamoen, som viste seg å være sprekt og jævlig er byttet

-Eksoslekasje (som vi fant veldig tilfeldig) er reparert

-Bilen er lakket noe mer

-Linoleumsgulv er lagt og veggen kledd i plater/panel

-Lister så og si over alt

-Putene er sydd

 

Tror det var alt for nå... Bilen er så og si ferdig, men mangler invertere og skjerm til pcen... Men det, samt bilder kommer mer om i morra :-D Det er da vi får invertere og skjerm :-P

 

Jeg kan forøvrig nevne at ting som er nevnt tidligere som ikke blir med på bilen grunnet råd fra biltilsynet er aggregat, kjøleskap, markise og micro... Både på grunn av vekt og på grunn av strømforbruket vi ville fått... Og siden det da ikke er lov med aggregat i bilen som går mens vi kjører så valgte vi å roe ned strømforbruket og kjøpe to invertere (12v - 220v omformere) og 2 stk 125 ah batterier :-P De batteriene blir da koblet i en separat krets sammen med pc og anlegg for at vi skal kunne tappe de to batteriene uten å tappe startbatteriene. Vi har også en bryter som vi bare vipper over for å kunne lade de samme batteriene :-P

 

Snakkes i morra for en mer utfyllene post :-P

2000 Nissan Primera P11-144 1,8 DOCH

1995 Chrysler Neon 2.0 16v *Solgt*

1989 Mazda 626 Coupè *Solgt*

1986 Mazda 626 Sedan *RIP*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
når kom bildene sa du glenn....

har du noen bilder legg dem opp da...

 

Tjaa... Jeg har vel kanskje vært litt opptatt i det siste, Thomas, men kan alltids legge opp noen en dag :-P Ikke akkurat i natt, for jeg er en tanke trøtt... Tror forresten at Marius er litt interessert i nøklene til bilen så han kan dra hjem i morgen :-P

 

Prekæs

2000 Nissan Primera P11-144 1,8 DOCH

1995 Chrysler Neon 2.0 16v *Solgt*

1989 Mazda 626 Coupè *Solgt*

1986 Mazda 626 Sedan *RIP*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår