Vangen Skrevet September 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Er ikke mye å skryte av, men jeg fikset opp lakken på nettet i grillen siden den hadde flasset av, og slenge mer klarlakk på hele greia. Før: Etter: Strøkent skal det iallefall være. ;) Siter VW Passat '99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Ser bra ut dette, marius.. :) Fortsett jobben du gjør. Ser ut som du kan litt ang lakk å slikt.. Gjort dette mye før, eller? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vangen Skrevet September 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Ser bra ut dette, marius.. :) Fortsett jobben du gjør. Ser ut som du kan litt ang lakk å slikt.. Gjort dette mye før, eller? Lakke med sprayboks ja. :p Kan mest basics, men får til å lakke mindre ting greit, og til en billig penge. ;) Siter VW Passat '99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Hmm.. Kanskje du kan hjelpe meg når jeg skal lakke/rulle bilen min da? :D Vet ikke en dritt om lakking ellernoe sånt.. :P Hvordan gjorde du det med felgene dine foressten? Sandblåste du dem, eller matta du bare litt ned, å lakka? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vangen Skrevet September 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Hmm.. Kanskje du kan hjelpe meg når jeg skal lakke/rulle bilen min da? :D Vet ikke en dritt om lakking ellernoe sånt.. :P Hvordan gjorde du det med felgene dine foressten? Sandblåste du dem, eller matta du bare litt ned, å lakka? Kan sikkert stikke nesen innom. ;) Matta bare felgene. De har vært et "hastverks" arbeid iom at jeg ikke har noen plass å lakke de egentlig. Så de er fulle av riper og støv. Men jeg kan få et bra resultat vist jeg gidder. :p Men svart skulle de bli og svart ble de. Når spørs det bare om de passer på bilen. :p Siter VW Passat '99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 hehe.. hastverksprosjekt er jeg ikke helt fan av.. har hatt alt for mange av slike.. :P Hvis du ikke har plass å stå, er det bare å stikke innom meg.. har garasje på 90m2 hvis du trenger litt plass for å få gjort unna småarbeid. :) Hva blir neste plan for bilen forresten? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvomaster Skrevet September 21, 2006 Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Vet ikke om æ har sakt detta før.. men egentli så er ikke æ nokka særlig saab fææn men har sedt biln din noen ganger du har vært å henta noen på stangnes. å jeg synes at dette er den peneste saaben æ har sedt hær i strøke.. pluss d e jo grom lyyd i den:D Siter Volvo 142 dl Prosjekt Volvo 240 Glt Bruksbilen Volvo 245 Turboo! Opel Ascona b N/A tunded Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vangen Skrevet September 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 hehe.. hastverksprosjekt er jeg ikke helt fan av.. har hatt alt for mange av slike.. :P Hvis du ikke har plass å stå, er det bare å stikke innom meg.. har garasje på 90m2 hvis du trenger litt plass for å få gjort unna småarbeid. :) Hva blir neste plan for bilen forresten? Skal bytte toppdekselpakning, og i anledningen hadde jeg lyst til å justere kammen for å få vekk tikking, har du peil på det? Siter VW Passat '99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vangen Skrevet September 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Vet ikke om æ har sakt detta før..men egentli så er ikke æ nokka særlig saab fææn men har sedt biln din noen ganger du har vært å henta noen på stangnes. å jeg synes at dette er den peneste saaben æ har sedt hær i strøke.. pluss d e jo grom lyyd i den:D Hehe, takk skal du ha. Jo litt av poenget med bilen var å vise en good side fra en gammel saab, i motsetning til mange som ikke er så pene og er gubbekjørt. Er fruen jeg bringer og henter hver dag. ;) Siter VW Passat '99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 Skal bytte toppdekselpakning, og i anledningen hadde jeg lyst til å justere kammen for å få vekk tikking, har du peil på det? Justere ventilene? Er ikke vanskelig det.. :) har du ikke verkstedhåndbok til bilen din? er jo sånne ting som man justerer selv det. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvomaster Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 Hehe, takk skal du ha. Jo litt av poenget med bilen var å vise en good side fra en gammel saab, i motsetning til mange som ikke er så pene og er gubbekjørt. Er fruen jeg bringer og henter hver dag. ;) det har du klar vældig bra.. :) Siter Volvo 142 dl Prosjekt Volvo 240 Glt Bruksbilen Volvo 245 Turboo! Opel Ascona b N/A tunded Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vangen Skrevet September 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 Justere ventilene? Er ikke vanskelig det.. :) har du ikke verkstedhåndbok til bilen din? er jo sånne ting som man justerer selv det. Må finne fram ei bok da. ;) det har du klar vældig bra.. :) Jøsses :p Siter VW Passat '99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 22, 2006 Rapporter Share Skrevet September 22, 2006 Må finne fram ei bok da. ;) Ja, er vel lurt det. Kan godt hjelpe deg med det, hvis du er usikker/trenger hjelp. Verktøy har jeg også.. :) Holder jo på med 240'en min, så er ofte i garasjen vettu.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vangen Skrevet September 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 26, 2006 Må finne fram ei bok da. ;) Ja, er vel lurt det. Kan godt hjelpe deg med det, hvis du er usikker/trenger hjelp. Verktøy har jeg også.. :) Holder jo på med 240'en min, så er ofte i garasjen vettu.. :) Hm, blir ikke noe ventiljustering på denne siden av årskiftet. Var ikke bare å skru som jeg trodde, men må bruke "shims". Fikk iallefall fattern med meg idag og fikk byttet toppdeksel pakning. Den gamle kunne jeg knekke som spagetti, mens den nye var bøyelig som et strikk. :p Sånn ellers er vinterdekkene slengt på felg, må bare ned på Vianor å hente dem først, så skal jeg ta bilde av de ved siden av bilen. Også har jeg fått tilbake lyset i dashbordet etter å ha vært uten i et par måneder :p Måtte til slutt slenge ledningene rett i pæreholderen og koble til styrestrømmen så de slår seg på når tenningsnøklen er vridd. Er et problem som går igjen med dashene til 900:an'e, men var faktisk veldig enkelt å fikse på en holdbar måte. :) Siter VW Passat '99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vangen Skrevet September 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 En kompis av meg krasja med en elg for noen dager siden, og med litt "love and care" så fikk vi han på veien igjen i en fart. ;) Så der ser dere hvor elgproof en 900 kan være. :) Siter VW Passat '99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg