Gå til innhold

Vangen: Saab 900 Turbo '88 T8 - *solgt*

Ranger emnet


Vangen

Anbefalte innlegg

Vangen... Mange hk sa du at du hadde i den saaben din? Kan jo ikke akkurat vært så mange, når ei Audi stasjonvogn-diesel kjører ifra deg.. :P btw, var jeg som kjørte audien.. :D Løst på hevn ikveld? :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 338
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har vel igrunn sakt minst mulig om antall hk i biln. Alt er relativt når det er gått 300kkm og nermer seg 20år gammelt. ;)

 

Får ta en start ifra 0km/t og se om gapet blir veldig stort. Er forresten ikke særlig glad for vanvittig kjøring på hovedveien i helgene, er mange nok som måtte ha gått hjem derfra nå.

 

Edit: Og du må gjerne ta med volvoen en gang også. :drive2

VW Passat '99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. jau.. men om jeg har dieselbilen, er det kjipt fra 0-100... :p er relativt ganske treig på den der når det gjelder 0-100.. 100-200 derimot.. :p

 

Nei, er enig i høy fart på hovedveiene.. men sånn som igårnatt, er det jo greit å kjøre..? Er få purker som er ute å har kontroll i helgene, hvis det er mye liv i byen.. :D

 

Ang volvoen... den har jeg ikke sjans med.. 75 late hester..motoren har passert millionen...rådebank så det hyler etter, kjører uten topp-pakning, alt for stort mellomrom mellom ventilene, så blir alt for dårlig komp, såeh.. trur vi dropper volvoen inntil videre.. men vent bare til jeg får ny-motoren.. :D Er da vel å merke uten turbo, men skal nok holde følge med deg.. ;D

 

Skal du ut å råne ikveld/natt forresten?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. jau.. men om jeg har dieselbilen, er det kjipt fra 0-100... :p er relativt ganske treig på den der når det gjelder 0-100.. 100-200 derimot.. :p

 

Nei, er enig i høy fart på hovedveiene.. men sånn som igårnatt, er det jo greit å kjøre..? Er få purker som er ute å har kontroll i helgene, hvis det er mye liv i byen.. :D

 

Ang volvoen... den har jeg ikke sjans med.. 75 late hester..motoren har passert millionen...rådebank så det hyler etter, kjører uten topp-pakning, alt for stort mellomrom mellom ventilene, så blir alt for dårlig komp, såeh.. trur vi dropper volvoen inntil videre.. men vent bare til jeg får ny-motoren.. :D Er da vel å merke uten turbo, men skal nok holde følge med deg.. ;D

 

Skal du ut å råne ikveld/natt forresten?

 

Kommer ut en tur eller to ikveld ja. ;) Skal bare kjøre wolwerix til å fra sørvika. :p

VW Passat '99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, esbandos - det var vell ikke en grønn (?) audi 2,5 D over kvæfjordeide i går natt klokken 0300 - 0400 du kjørte? :)

jo.. kjørte den veien igårnatt.. du som kjørte saaben? arti å kjøre ifra folk ihvertfall.. mange som står å gaper når dem ser ei stasjonsvogn rasende forbi.. :P

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo.. kjørte den veien igårnatt.. du som kjørte saaben? arti å kjøre ifra folk ihvertfall.. mange som står å gaper når dem ser ei stasjonsvogn rasende forbi.. :P

 

Jeg verken satt eller sto å gapte når du yppa, gaper bare når jeg ser 240'n :P

 

Ja, det va nok meg som kjørte den :P

 

Motor = liten og sliten å har helst lyst å få den til å svive rundt fram til våren en gang. OG pga. dem som satt på i bilen kjørte jeg konsekvent under 120 - 130...

 

nok off topic nu eller skal vi drive det lenger?

VW Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wolverix: nåja.. du gapa sikkert.. :D men nok off-topic her ja..

 

Vangen: Hvor mye tror du motoren din klarer av turbotrykk? Vet av en litt større turbo til deg om du er intr.. :P

 

Mener blokka å det tåler opp mot 1bar. Er dog verre med bensintrykk som jeg sa. Hvilken turbo er det?

VW Passat '99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1bar? steike.. Hadde ikke trudd så mye.. :p

Når det gjelder bensintrykket, hva med å få større pumpe? Funker vel hest det..? :D

Turboen jeg nevnte mener jeg heter Mitsubishi Td04-H13 eller så var det en garret t25... husker ikke helt.. :s

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau, jeg mener det var noe i den duren. Den turboen kommer fra en 9000 sant?

 

edit: en som kaller seg "popeye" i sverige mener at du trenger ikke mer en en 9000ic så kan du lade med 1.1bar uten noe tull. Popeye er kjent mann blant saab-skuere å hans ord er lov. ;)

VW Passat '99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg trur også at det kommer til å bli stygt... den kledde faktisk listene.. den svarte kledde uten lister.. :P

Når det er snakk i stussen din her, så synes jeg også at du burde få den litt lengre under fangeren... vises ikke så godt når man ligger bak deg, men når man ser bilen fra siden, så ser man at det er stygt.. :s

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår