ottar Skrevet Februar 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2004 Det er vel meir som ein lufttemp måler, godt gammaldags steinaldersprut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet Februar 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2004 Originally posted by ottar Det er vel meir som ein lufttemp måler, godt gammaldags steinaldersprut Vi sier det sånn... Uten tanke på hvor tempen kommer fra...... Leverer inn toppen i morgen.... Tar sikkert en stund før det skal sammen igjen, men da blir det med ny temp sensor.... Vann temp sensor...... Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
!M! Skrevet Februar 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2004 heisann!!! Det er mange ting som kan være grunnen til jaging på g60 motorene.. nå det er sagt kom en kamerat av meg over noe nytt for meg. han hadde akkurat overhalt g-lader å clutch, motoren la seg hele tiden på ca 1500\o.min fikk ikke justert den ned. det viste seg at det var ledningene til lukket gasspjeld- stillings bryter å ledningen til full gass bryter bak på gasspjeldet som hadde blitt brutt!!! bryterne hadde vært målt å alt var i orden der måtte gummien av før det ble funnet ut. er visst vanlig på dette stedet p.g.a varme osv er jo kanskje en mulighet? Siter 92 golf vr6T x84G60 igjen x.85golf cl x.87gsi 2.0 x.83golf gti16v x84golfgti g60 x93 audi S4 2.2T x et par golfer for dama Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallye Skrevet Mai 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2004 Et eksempel som jeg ikke ser har blit foreslått enda er: Sviver motoren høyt vist du tar av stikket på Tomgangsstabiliserings ventilen ? vist den ikke gjør det kan det enten være ventilen eller det kan være Chipen vist du har det i bilen (regner nesten med det siden du har kom og størreventiler osv) Det var problemet på min rallye en gang da hadde jeg en chip fra nbf. de sa jo der at det ikke kunne være det som var problemet når jeg pratet med de i telefonen. men etter å ha målt alt som var på bilen med de orginale dataene og det orginale måleutstyret fra merkeverksted (jobbet på det lokale merkeverkstedet før) så viste det seg at det var kun den jeg stod igjenn med den eller styreenheten. men siden jeg da holdt på å få portet g-laderen min hos g-tech (skal faen aldri skje igjenn) så bestilte jeg diverse annet snacks fra SNS i England inkludert chip så var bilen helt i orden etter på... men et råd hold dere borte fra G-tech!!!!!!!! Å en siste ting Co potentiometeret er IKKE det samme som en luftmengde måler!!! for en luftmengde måler tar IKKE hensyn til temperatur det er det luft MASSE måler så gjør.. å nei det er ikke det samme. så vist co poentiometeret skal vere noe ville jeg sagt at det er mer det samme som luftmasse måler (noe som en finner på nyere biler) letteste måten å se forskjell på luft masse og mengde er: mengde = med spjell måler en anntatt mengde luft gjonnom vinkelen spjellet står i (ohm på spolen inne mengde måleren) Masse = glødetråd inni i steden for spjeld der den er en viss tempratur (varierer fra forskjellige fabrikater) da tar den hensyn til vist bilen får kald luft siden kald luft tar mindre plass en varm luft kan en får en mer nøyaktig forbrenning + at luft mengde måleren er mer slitesterk en luftmengde måleren...... Sånn så var det gjort Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet Mai 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2004 Motoren starter ikke uten chip..... Dette greiene her lukter "falskluft" lang vei. Om det er masse eller mengde vet ikke jeg, men det er luft. Hvis motoren suger falskluft så ligger den og jager. Hvis det stabiliserer seg høyt når du napper ISV så betyr jo bare det at ISV virker.... ?? Den henter han jo på rett over 2 med idle switch trigget.... G-Tech lukter svidd. Fyren vet jo ikke forskjell på flo og tåke. Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallye Skrevet Mai 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2004 mente jo ikke nappe ut chippen men nappe ut tomgangs ventilen den vil da kunne justeres med skruen bak på gasspjeldet og da vil du kunne legge den ned på ca 900r/min eneste problemet er at den sviver lavere når den er kald.. med tomgangs ventilen frakoblet.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet Mai 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2004 Skjønte hva du mente. Men hvis den staber på 2000 når du napper ISV (TMGNGSREGULATORSTABLISTRATOR :D ) og du ikke får den ned så er det snakk om lekkasje. Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallye Skrevet Mai 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2004 jepp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet Mai 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2004 Dette er uten tvil tomgangsstabilisatorn. eller en lekkasje i vacum systemet et sted. Eller at den drar falsk luft på annen måte. Det er i hvertfall det første som må sjekkes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet Mai 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2004 Berre ikkje koble til og fra tomgangsregulatorn med tenning på, ifølge SNS gutta er ikkje det bra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.