-Rønningen- Skrevet Mars 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2006 Du returnerer ikke inn i innsuget, det vil jo bli omtrent som å ikke slippe gassen.Har man LMM så retunerer man inn ETTER måleren, men FØR turboen. Måleren sitter jo før turboen. Har man MAP så er det samme faen siden den måler vakuumet/trykket etter gasspjeldet, men det naturlige er å returnere inn før turboen. riktig det boxer! overså at det sto det her et sted jeg gitt! Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Mars 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2006 http://www.powerzone.no/ http://www.trstuning.no/index.php?vis=57 (direkte link) disse har den ihvertfall! men vil sjekka ebay! er billigere der! Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaSSeR Skrevet Mars 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2006 Der var lyden ja!:) Vet du hvor kompisen din fikk tak i HKS SSQW? Finner nemlig ikke noen som selger den!:/ Den sto på når han kjøpte bilen.. =/ Men du kan jo prøve å sende en mail til KM-Technics da! Er ikke sikker på om de har sånt men.. Norsk Turboimport har jo også mye turbosnax.. :) Siter [o]'90 Opel Omega 2.0i [o]'90 Opel Omega 3000 24v [o]'96 Opel Vectra 1.7TD [x]'78 Opel Ascona B 2.2i (2-Dørs) [x]'89 Opel Omega 2.0 16v Turbo "Lille Krokan" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frankert Skrevet Mars 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2006 hvor høyt trykk kjører han med da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SaSSeR Skrevet Mars 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 hvor høyt trykk kjører han med da? Kjørte vel med 1.2 - 1.3 eller nosånt tror jeg.. Er ikke sikker.. Siter [o]'90 Opel Omega 2.0i [o]'90 Opel Omega 3000 24v [o]'96 Opel Vectra 1.7TD [x]'78 Opel Ascona B 2.2i (2-Dørs) [x]'89 Opel Omega 2.0 16v Turbo "Lille Krokan" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Mars 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 skulle hatt en så en altså! tøff lyd.. men kan ikke måles med lyden som kommer av tilbake slag! Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeVen Skrevet Mai 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2008 Lyd på resirk vent kontra normal ventil ? Det jeg har lest/hørt bør vag motorer (1.8T) har resirk vent ? Lite vits å skifte den orginale som er der vis resirk ventiler ikke lager noe særlig lyd uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Mai 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2008 http://www.bilforumet.no/teknisk/198414-dumpventil-passat-3b.html Kanskje det står no her.. Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeVen Skrevet Mai 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2008 Monterte en forge resirk vent igår, problemet er at når jeg slipper gassen raskt ved lav rmp får jeg den fine brrrrr, men ved høy rpm og mye trykk får jeg bare psshhhh. I tilegg er jo lyden veldig lav, men det er vel noe jeg må leve med ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
exodus Skrevet Mai 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2008 den kvittre lyden som f.eks pedern-supran på gatebil har har ingen ting med dumpventil og gjøre.er ikke dumpene som lager den lyden.er som sagt før i tråden mot-trykk som går tilbake mot skovlene i turboen.er vell litt ladetrykk og åpent filter eller stor turbo som gjør at du får frem lyden.har en kompis med en volvo v70 r awd og han har turbo xs rfl ventil.han har shimset den med alle som fulgte med + at han kjøpte noen ekstra slik at den skulle bli strammere.han får kvittrelyden før dumpen åpner :) er hærlig! er ikke poenget med dump borte da? eller er det en sånn råne ting? Siter nei, jeg liker ikke bilen din. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hassa Skrevet Mai 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2008 Monterte en forge resirk vent igår, problemet er at når jeg slipper gassen raskt ved lav rmp får jeg den fine brrrrr, men ved høy rpm og mye trykk får jeg bare psshhhh. I tilegg er jo lyden veldig lav, men det er vel noe jeg må leve med ? kjøp 2 stemplet dump(forge har noen bla.a), hks ssqv er det vel kun ett stempel i? Mvh Siter - 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo BSR Steg 3. * 87mod. Bmw E30 325 Tic * 87mod. Honda Prelude 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeVen Skrevet Mai 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2008 Har vurdert å bare blende av slangene og kjøre trykket tilbake til turboen, leser at de aller fleste mener dette skader turboen. Det jeg ikke skjønner da er hvorfor folk med turboer til 50 000 kjører uten ventil. Er jo ingen av værstingene som kjører med ventil omtrent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Mai 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2008 Det med skade på turboen har verdt diskutert enn del ganger! Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rioi Skrevet Juni 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2008 Det jeg ikke skjønner da er hvorfor folk med turboer til 50 000 kjører uten ventil. Er jo ingen av værstingene som kjører med ventil omtrent. Det er det et meget enkelt svar på. De som kjører med turboer til verdi av 50k har også råd til å bytte den i ny og ne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Potato Skrevet Juni 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2008 Sedd noen som monterer en slaks trompet på sugehuset på turboen, for å forsterke kvittringa.. Så en video på youtube om det, men husker ikke hva den het Siter For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.