HPfreak Skrevet April 9, 2006 Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 t5r er 5 trinns manuel og t56 er 6 trinns manuel. TH350 er 3 trinns automat mens TH700 er 4 trinns manuell. Er vel de som er mest brukt i Volvoer ved V8 bygging. Jeg har iallefall T5r i min. Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet April 9, 2006 Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 Volvo245TIC skrev: Hmmm, på min 264 var ikke dette noe problem! Måtte bare ta av manifoldene og sette de på når motoren var på plass, eller så gikk den ikke nedi...Men derimot gikk det ikke på høyre sida... Måtte modifisere eksosmanifolden en del der for å få det til... Kan hende dette bare gjelder 264, men vet ikke?? Isåfall så kan man jo sette inn rattstang fra 264.. Har en til salgs hvis ønskelig! Jeg har sett bare en bil med de orginale manifoilene og der tok det borti! Det er vel kanskje forskjellige typer å få. Jeg prøvde aldri de som fulgte med bilen min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet April 9, 2006 Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 HPfreak skrev: t5r er 5 trinns manuel og t56 er 6 trinns manuel. TH350 er 3 trinns automat mens TH700 er 4 trinns manuell. Er vel de som er mest brukt i Volvoer ved V8 bygging. Jeg har iallefall T5r i min. TH700 er automat! 4 gir med 0,70 utveksling på siste gir mot 1,00 på 350's tredje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet April 9, 2006 Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 det er forskjellige manifoiler i van, blazer/subb og personbil...du vil ikke ha noen av dem uansett! :puke Shortie-headers vil vel antageligvis også passe? Jeg prøvde for morroskyld et par 4x4 truck headers i dag...det mangla bare ca 20 cm i bredden i motorrommet... :D Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet April 9, 2006 Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 SATYR skrev: TH700 er automat! 4 gir med 0,70 utveksling på siste gir mot 1,00 på 350's tredje. Hahaha jeg skreiv feil. Så klart det er automat LoLfatality Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet April 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 Er det stor prisforskjell på automat og manuell? Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet April 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 HPfreak skrev: t5r er 5 trinns manuel og t56 er 6 trinns manuel. TH350 er 3 trinns automat mens TH700 er 4 trinns manuell. Er vel de som er mest brukt i Volvoer ved V8 bygging. Jeg har iallefall T5r i min. fins det TH400 og er det 3trinns automat med OD? Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 GM automatkasser (de mest vanlige): th200r4: 4 trinn (lockup?) th350: 3 trinn - wire/vacuum-styring th355: 3 trinn, m/lockup - wire/vacuum-styring th400: 3 trinn, sterk og tung - vacuum-styring th700(r4)/4L60: 4 trinn, noen med lockup - wire-styring 4L60E: 4 trinn, m/lockup - elektrisk styrt 4L80E: 4 trinn, m/lockup, kjempesterk (inntil ≈1500nm) - elektrisk styrt lockup = låsing av converter, eliminerer all sluring i converteren. Tilsvarer omtrent 1:0,85 i forhold til "åpen" converter Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet April 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Må man bytte fjører foran når en har v8? Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 volvo-142 skrev: Må man bytte fjører foran når en har v8? Du må ha fjører fra en dieselbil eller et senkesett godkjent for 260. Jeg fikk min godkjent med b+g fjører. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet April 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 SATYR skrev: Du må ha fjører fra en dieselbil eller et senkesett godkjent for 260. Jeg fikk min godkjent med b+g fjører. Hovedgruppe: Suspension Bilmerke: Volvo Bilmodell: 240 Produsent / leverandør: Chass: P242/244 Chass/Type: Sedan Senker: 40mm. År: 1974 > Art.nr: COB8038 berre å glømme dessa da el? e foressten fra autospar Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Eiker har b+g til tusenlappen da..... Blir lav å fin i fronten, det er iallefall sikkert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Måha meg noe slikt selv for blir jo rare stuket med senking i ræva og diesel fjører forran uten noe senking :( Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet April 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 SATYR skrev: Eiker har b+g til tusenlappen da..... Blir lav å fin i fronten, det er iallefall sikkert. finner ikke noe på eiker til tusenlappen... link? Men disse senkefjørene jeg hentydet til litt lenger opp er bare å selge igjen da eller? Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 volvo-142 skrev: finner ikke noe på eiker til tusenlappen... link?Men disse senkefjørene jeg hentydet til litt lenger opp er bare å selge igjen da eller? Her er det senkesett: http://www.eiker.com/Default.asp?CatID=1321 Desverre har prisen gått opp litt. Du kan jo prøve med det senkesettet du har men jeg tviler på at det går. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.