tor_eriko Skrevet Mars 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2006 hvor mange grader skal tenninga vær på, og hva skal den ligg på i turtall! Motor er fra en 86mod Siter -86mod Volvo 740 b230e -97mod Volvo S40 1.8 16v -=SOLGT=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Follostyling Skrevet Mars 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2006 6 eller 7 grader fortenning på 2000 r min Siter volvo 240 tic T-red styling, super dtm osv. prosjekt volvo 245 b21et 77 mod. volvo 240 86 + volvo 245tic 87 245 78/90 me b23ET 60/60 polo 6n me rieger styling-seat toledo 94 2,0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Mars 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2006 pierburg Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Mars 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2006 mellom 10 og 12 grader. ved 900 omdreininger. det vil si tomgang Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mars 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2006 OT Pass på at du har nok forgasserolje på den, da starter den lettere, går bedre og flommer ikke med bensin når du gir gass! :) Bare et lite tips fra en som har akkurat samme shitten som deg! ;) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mars 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 OT Pass på at du har nok forgasserolje på den, da starter den lettere, går bedre og flommer ikke med bensin når du gir gass! :) Bare et lite tips fra en som har akkurat samme shitten som deg! ;) Nå er jeg verken mekaniker eller ekspert på forgassere. Men er det ikke det motsatte av det som skjer, hvis du kjører uten olje. Altså, du gasser på, og stempelet spretter rett til været, og du får inn mer luft, og en magrere blanding. Btw, korrekt tenningsinstilling er 7+-2 grader FØD @750 rpm, men 10 grader @ tomgang er nært nok. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mars 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 Jeg mener forbruket går opp uten olje, men det kan sikkert noen gi oss et mer sikkert svar på her! :) Olje skal den ha i hvert fall! Det er vi begge enige om. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hazzie88 Skrevet Mars 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 OT Pass på at du har nok forgasserolje på den, da starter den lettere, går bedre og flommer ikke med bensin når du gir gass! :) Bare et lite tips fra en som har akkurat samme shitten som deg! ;) Haha, shitten jah, har den jeg også. Er veldig lei den motoren ja! ;) Beklager OT Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Mars 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 Nå er jeg verken mekaniker eller ekspert på forgassere. Men er det ikke det motsatte av det som skjer, hvis du kjører uten olje. Altså, du gasser på, og stempelet spretter rett til været, og du får inn mer luft, og en magrere blanding. Btw, korrekt tenningsinstilling er 7+-2 grader FØD @750 rpm, men 10 grader @ tomgang er nært nok. i bunnen av det stempelet er jo brenslenåla, og den styrer hvor mye bensin det skal slippe igjennom... mener at den får for fet blanding uten olje i gasser, men det kan man jo bare prøve ut vis noen gidder... Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Mars 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 Oljen i forgasseren er der for å "dempe" stempelet. Når du ikke har olje i, og stikker fingeren inni, da går stempelet veldig lett, men med olje går det jævli treigt. Dette for å hindre at stempelet hopper osv når du kjører, noe som resulterer i høyere bensinforbruk, samt sikkert litt ujevn gange når den kjører.. Oljen er der vertfall for å gjøre stempelet tregere. Samt oljen forhindrer at membranen brenner opp. morph Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.