einsereier Skrevet Mars 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 lurer litt rundt dette da jeg har fjærene liggende men har ikke råd til kortere dempere nå. kan jeg sette på noe mer gummi på demperen slik at den ikke slår i bunn og i såfall hvor mye? noen som vet? Siter 07 touran exclusive mk2 2.9 VR6 T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet Mars 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 er max 40 mm senk med originalbeina hvertfall... Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
einsereier Skrevet Mars 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 er klar over den 40mm grensen, men tenkte at jeg bare skulle montere nå å bytte dempere siden Siter 07 touran exclusive mk2 2.9 VR6 T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet Mars 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 Det går sikkert ei lita stund. Og jeg mener at man burde ikke sette senkefjører på originaldempere uansett, da dette blir helt for jævlig å kjøre med etter det har gått noen måneder, samme om det "kun" er 40mm. Min erfaring. Bilen blir jo seendes bedre ut i det minste da, men får veldig dårlige kjøreegenskaper. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet Mars 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 Funker fint å senke 60 mm med originaldempere på mk2. Demperne blir nok fort slitt ut, og det er nok langt i fra like bra å kjøre med som noe skikkelig utstyr. Men.. Det går. :) edit: Oj.. Nå så jeg faktisk ikke at det var i mk1-forumet jeg posta, men tror det funker like bra på einser som på toergolf. Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
einsereier Skrevet Mars 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 fine greier. jeg satser på at det blir digg:). senka poloen min med 40mm framm og bak å den har holdt seg grei i over et år nå. heilt ok å kjøre også (gocart) Siter 07 touran exclusive mk2 2.9 VR6 T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 Fjærene vil antagelig sitte løst med orginaldempere og 60mm fjærer. Ikke å anbefale Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 I tillegg til det Polo Classic nevner vil også fjærveisbegrenseren bli most, og da bånner du demperen uansett. Kjøreegenskapene blir også "unter aller Sau". Samme om du setter på massiv fjærveisbegrenser, så du ikke får fjæringsvei i det hele tatt, eller om du ikke gjør noe. Fordi fjærene ikke står i spenn når fjærbeinet fjærer ut vil du få hopp og sprett-effekt, slik man ofte ser på budsjett-rånerbiler med kappede fjærer. Når all denne "huskinga" da også fører til at demperen bånner (eller at det butter i fjærveisbegrenseren, alt avhengig av hva du har gjort) så er resultatet katastrofale, ja sågar livsfarlige kjøreegenskaper! Jeg ville heller utsatt å montere fjærene og heller spart litt lenger (eller kjøpt et billig Gewinde). Vinterunderstellet mitt består av Eibach Pro-kit-fjærer (senker 35mm iht. papirene) og gule Koni. Det bånner glad og fornøyd foran, så det synger. Regner med både dempere og begrensere er modne for kasting når snøen går. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfcab Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 mener å ha lest en plass at golf 1 er eneste bil som kan senkes 60mm med org dempere. men selvsagt er det lite gunstig. har hatt 3 gtier i det siste, kjørte med nye 40mm og nye røde koni..å demperene slår veldig lett i bunn,(golf 1 fenomen deluxe) vis du treffer et hull feks, nye orginale endestoppere er å anbefale uansett! ellers knuser du fjørbeinslagrene dine. Siter pajero vinterbil bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfAleks Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 Har kjørt i 2år nå med 60mm fjører som er kappet ytterligere(ca 70mmm nå) og org dempere på 2ern min... funker fett... fjærer ingenting, skikkelig gokart! ligger som støpt på veien, ingen krenging i svinger heller... steinhardt riktignok, men ikke noe hardere enn det ville vært med kortere dempere(det har jeg testet på en annen golf)... eneste er jo at det er ulovlig fordi fjøra blir løs når du jekker opp bilen, og at demperene bånner ut overalt, men har ikke gått i stykker enda... på einsern min skal jeg ha justerbart, regner med det blir bedre... Siter 98' BMW 318i cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 Har kjørt i 2år nå med 60mm fjører som er kappet ytterligere(ca 70mmm nå) og org dempere på 2ern min... funker fett... fjærer ingenting, skikkelig gokart! ligger som støpt på veien, ingen krenging i svinger heller... steinhardt riktignok, Skjønner at du ikke har kjørt golf med skikkelig understell, kappete fjærer og originale dempere spretter i hytt og pine, og ligger ikke som støpt på veien i forhold til the real deal. :drive2 Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
endorfun Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 mener å ha lest en plass at golf 1 er eneste bil som kan senkes 60mm med org dempere. Stemmer det, Golf1 og Golf2 (som Kaldblod nevner) kan fint senkes 60mm på originaldempere. Siter -endorfun- www.smartforum.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet Mars 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2006 Skjønner at du ikke har kjørt golf med skikkelig understell, kappete fjærer og originale dempere spretter i hytt og pine, og ligger ikke som støpt på veien i forhold til the real deal. :drive2 Det kan jeg skrive under på. Da jeg desverre har hatt mye forskjellig senking på bilene mine, kappa fjører/originaldempere, kappa fjører/senkedempere, Jamex fjører/Jamex dempere + mye annet rart. Har nå komplett justerbart H&R sett, og det å kjøre med et skikkelig senkesett er en heeeelt annen opplevelse enn noe av det andre jeg har prøvd. Greit nok, ligger jo relativt bra på veien med kappa fjører også, men livsfarlig hvis du treffer ei dump i en sving, da vil bilen begynne å hoppe til siden. Noe som ikke er fullt så moro :op Dessuten finnes det ikke kjøreegenskaper med det! Så det beste er jo egentlig å kjøpe et realt senkesett uansett. Henger på veldig mye bedre, og du får faktisk litt kjøreegenskaper i forhold til de billigere alternativene. Må ikke glemme at det faktisk er lovlig også, så du slipper problemer ved EU-kontroll og andre kontroller du eventuelt måtte havne ut for. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfAleks Skrevet Mars 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2006 Skjønner at du ikke har kjørt golf med skikkelig understell, kappete fjærer og originale dempere spretter i hytt og pine, og ligger ikke som støpt på veien i forhold til the real deal. :drive2[/quote mulig det... men det eneste jeg kanskje savner er bedre komfort... og har faktisk kjørt en 16v 2er med koni dempere og eibach fjører(slik alle hadde på nittitallet) og forskjellen var ikke til og merke. like hard og fin som min. på 2ern min er det FK 60mm fjører som er kappet litt, ikke org. fjører... uansett skal som sagt ihvertfall ha gewinde på 1ern min... :) Siter 98' BMW 318i cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
einsereier Skrevet Mars 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 javel:) her er jo litt forskjellig å lese, bilen er iallefall senket nå (en times skruing i 17minus) synes det funker helt greit som en midlertidig løsning, noe det også blir fordi begge framdemperne har lekasje:( men jeg må ha annet sett senere alikevell fordi bilen ble lavere bak enn forann og det ser bare rart ut. takk for alle innspill sålangt Siter 07 touran exclusive mk2 2.9 VR6 T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.