Gå til innhold

Motortrøbbel


wheezy86

Anbefalte innlegg

Har en mondeo her hjemme, 2.0liter 16v (zetec) eller noe..

Denne har det nå oppstått noen problemer med, som vi trodde var kondens for den fuska på 2-3gir.. Meen, det hjalp ikke med kondensveske.

det jeg da lurte på var hvilke symptomer får man ved lambda feil eller kattalysator som er kass?

 

Har også en litt merkelig skranglelyd fra bilen..

 

Håper noen har noen lure svar på dette...

Honda Accord Deler Til Salgs...Løøøøp og kjøp

 

 

*Honda Accord 91Ex CB3

- 2x12" subber

- Infinity Kappa 50.7CS

*Honda NSR 125 - Solgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

faen med motorstyringskødde osv det er på mondeo a.. er det noen som har en som går som den skal?! .. blir oppgitt =)

 

har alltid gått fint siden den var ny

---------------------------------------------------

1996 Mondeo 4x4 CLX strøken

2001 motorhispania RX krasjet av meg men fikset igjen

 

---------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehm, her er flere sympt:

* En blåselyd oppstår, og da går bilen mye bedre..

*"plystrelyd" i motorrommet (kan være for at den er kald, men rart alikevel)

 

Hjalp dette?

 

Er vist bare fra 2gir som det er merkbart..men hvis katten er gåen, vil ikke da motoren kunne gå til helv***(sensur så ikke posten blir sletta :p)

Honda Accord Deler Til Salgs...Løøøøp og kjøp

 

 

*Honda Accord 91Ex CB3

- 2x12" subber

- Infinity Kappa 50.7CS

*Honda NSR 125 - Solgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren skal ikke ta skade av en ødelagt katalysator, men den vil nok gå littegranne dårligere, såfremt man ikke gjør modifikasjoner på det øvrige eksosanlegget. Dette er fordi motoren er tilpasset eksosanlegget som blir påmotert, og når katalysatoren er ødelagt, vil ikke tilpassningen stemme. Noen vil sikkert hevde at motoren vil gå bedre av å erstatte katalysatoren med et rør, og jeg skal ikke diskutere det.

 

De nye symptomene du kom med kunne nok ikke vært mer diffuse. Nytter ikke å komme med noe konstruktivt med det. Skal du nevne lyder fra bilen (som hjelper svært lite i seg selv) må det være fra en helt spesifikk komponent, f.eks. ventiler, startmotor, innslag, bunnpanna osv.

 

Kanskje andre kan hjelpe deg, jeg kan ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehm, her er flere sympt:

* En blåselyd oppstår, og da går bilen mye bedre..

*"plystrelyd" i motorrommet (kan være for at den er kald, men rart alikevel)

 

Hjalp dette?

 

Er vist bare fra 2gir som det er merkbart..men hvis katten er gåen, vil ikke da motoren kunne gå til helv***(sensur så ikke posten blir sletta :p)

 

 

ut fra det jeg skjønner her så har du ikke peiling på motorer og biler og vil derfor anbefale å ta en tur til ditt nærmeste ford verksted å få de til å prøve bilen en liten tur, og vips så er sikkert feilen funnet

---------------------------------------------------

1996 Mondeo 4x4 CLX strøken

2001 motorhispania RX krasjet av meg men fikset igjen

 

---------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant, har lite peil..

og har ikke sett så nøye på det...

men nevnte bare hva jeg har fått opplyst, og trodde kanskje det var noe som var vanlig på mondeo...

 

Vet at man ikke kan bli klok på de symptomene jeg oppga..hehe, lev den bare på verksted :)

Honda Accord Deler Til Salgs...Løøøøp og kjøp

 

 

*Honda Accord 91Ex CB3

- 2x12" subber

- Infinity Kappa 50.7CS

*Honda NSR 125 - Solgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant, har lite peil..

og har ikke sett så nøye på det...

men nevnte bare hva jeg har fått opplyst, og trodde kanskje det var noe som var vanlig på mondeo...

 

Vet at man ikke kan bli klok på de symptomene jeg oppga..hehe, lev den bare på verksted :)

SJEKK KJØLEVANNET!

 

Fikk en morsom udefinerbar skranglelyd, noen kilometer senere havarerte motoren, årsak: tom for vann! (I ditt tilfelle med mange kuldegrader kan det også ha fryst)

 

Men det kan selvfølgelig være noe annet også, bare kommer med min erfaring.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den hyler lyden fra motorromet når den går på tomgang kommer ifølge madmole fra en døende startmotor.. vet det er flere med meg som har den lyden.. går vekk med en gang du trykker litt på gassen..

 

kan det stemme? =)

 

Tror du bommer her... Jeg hadde akkurat de problemene madmole beskriver, og den hylende lyden kommer fra selve startmotoren, og bare når man starter. Min var døende og til slutt døde den. Kjøpte en brukt billig, og alt i orden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja9^ det var ikke så alt for galt tippa, sant at den forsvant ved å gi på litt turtall..

 

Men vet ikke...Katta skrur jeg av i marra, så får vi se om det er noe løst der...

 

Takk for all hjelp:)

 

:drive2

Honda Accord Deler Til Salgs...Løøøøp og kjøp

 

 

*Honda Accord 91Ex CB3

- 2x12" subber

- Infinity Kappa 50.7CS

*Honda NSR 125 - Solgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår