Gå til innhold

Eksosanlegg

Ranger emnet


Kjetilr

Anbefalte innlegg

kjørte med JT anlegg siden 2000, og har aldri hatt noen problemer. Passformen er glimrende, og prisen er bra:) Litt over 3000 for komplett anlegg;)

 

Enig med S90R, anbefaler JT sine anlegg til 940... diskre og rolig lyd, kjøp anlegg med 2 dempere, glad i litt lyd så kjøp med 1 demper... har sistnevnte selv, og er kjempefornøyd med det!

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferrita rustfritt 2,5" sportssystem fra cat og bak er fine gardine. Broderen har det på sin 940LT-97 og han har fin lyd ,litt grovere men ikke så mye som fra JT. Men det er pent å se til og varer vel like lenge som bilen. men prisen er vel 4500 for det som han har.

 

 

Hadde det vært mulig å se bilde av dette?

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen erfaring med simonsanlegg eller? passe diskrét lyd? liker ikke sånn motorsykkellyd på biler...

 

Jeg har simons på min bil (som du sikkert ser bilde av før i tråden), dog en 740 med sugemotor akkurat for øyeblikket, men lyden og utseendet på anlegget er akkurat likt.

Lyden er på tomgang stille og diskrèt, men med en gang du gasser på, kommer et "Brom" av de grovere dimensjoner som så går over til litt lys brumming når turtallet har stabilisert seg.

Når du slipper gassen, får du litt sånn smått med "ettertennings-lyd"... men viktigst av alt er at lydnivået innvendig i bilen er så og si det samme.

Det er dog ingen myte at resonansen i en Sedan er lavere enn i en stasjonsvogn.. så ha dette i bakhodet når du velger anlegg.

 

håper dette ga deg noen svar.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg kjøpt eksosanlegget, men ikke montert enda.. og det ser veldig bra ut.. fine deler hvertfall..

 

Bilder ?

 

Gjerne både før og etter montering.

 

Må få bytta på min også, så det hadde vært morro og sett hvordan det ser ut :)

 

Erik

95 Volvo 855

96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3)

85 Massey Ferguson 675 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter her kun med ett stusselig modem enda.. pga telenor.. så jeg kan legge ut senere etter montering.. når jeg får litt fart i sakene igjen.. :)

 

hva slags anlegg ble det forresten?

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår