Jump to content

gabbar

Bruker
  • Posts

    10
  • Joined

  • Last visited

About gabbar

  • Birthday 11/21/1976

Contact Methods

  • Bosted
    oslo

gabbar's Achievements

Menig

Menig (1/13)

10

Reputation

  1. Hei, har en 2003 Renault Laguna, 1,6l bensin Jeg hadde nettopp kjørt de ca 40km til Gardermoen, kom hjem, dro så til den lokale bensinstasjonen - ca 6-700m, og fylte bensin. På vei tilbake fra bensinstasjonen begynte motoren plutselig å akselerere av seg selv. jeg slapp gassen, og turtelleren viste 2000 og varsellampe for avgassystemet lyste + "glødetråd", som jeg regner med er for dieselbiler. Jeg stoppet bilen, startet den, og den oppførte seg normalt...jeg forsøkte å kjøre litt til, for å se om den var "normal". Den fungerte fint, men etter noen minutter begynte den med det samme igjen. Forsøkte å trykke inn gasspedalen, men den ga ingen respons. Jeg sjekket kvitteringen fra bensinstasjonen, i frykt for diesel i tanken, men kvitteringen viser 95 blyfri. Far er pensjonert mekaniker, men han skjønner ikke noe av feilen, og har forøvrig ikke veldig stor innsikt i den tekniske delen av nyere biler. Fint om noen kunne kommet med noen tips på hva det kan være som er feilen, slik at pappa kan se på det. Takker for alle tips
  2. takk, det oppklarte en del. Så jeg trenger bare å dra til biltilsynet og få prøveskilt (sånne man limer på?) Så er det bare å tute og kjøre til tollen ved grensa :) Da får jeg ringe svensken imorgen, og håpe han ikke har solgt bilen enda :)
  3. Hei, har lest lest gjennom tråden, men blir bare mer og mer forvirra :( Skal dra til sverige i helgen og kjøpe en veteran (73 mod) Jeg er klar over hvilke avgifter ol som må betales, men det jeg lurer på er hva som må gjøres før jeg drar bort? Kan jeg bare betale bilen, skrive kontrakt og kjøre bilen til tollen ved grensa uten noe om og men? Må man betale cash, eller kan man få giro ved fortolling? Hva så etter det? prøveskilt resten av veien? fint om noen kan skrive hva som MÅ gjøres før, underveis og etter at bilen her hentet. på forhånd takk for all hjelp :)
  4. gabbar

    bmw cs

    snakket med far ang. denne bilen, og han mener at det ikke er gummi reg. reim, men kjede. Altså, det skal ikke være noe fare med den...(er det forresten noen måte å finne ut av dette på? hvem kan man spørre om noe slikt) Men jeg må jo skaffe olje og luftfilter og lugger...dette er vel ikek lagervare hos bmw-forhandlere? noen som vet hvor det kan skaffes?
  5. gabbar

    bmw cs

    Hei, jeg har funnet en BMW 2000C 68-mod. Den står ca 60 mil unna. Eieren av bilen virker som en skrulling, og har hatt bilen i 2 år. Han har aldri gjennomført service iløpet av denne tiden. Han vet heller ikke om når det sist var byttet reg. reim på bilen. Jeg er derfor litt redd for å dra ned og kjøre den opp, i tilfelle reimen skulle ryke. Har noen noen tips på hva som vil være det enkleste å gjøre, mtp å få bilen til oslo? jeg har forøvrig ikke bil-henger eller lappen for å frakte bilen... lurer også på hvor jeg kan få tak i reg reim og olje/luft-filter til bilen, uten at jeg har registreringsnummeret på bilen? hvilken type anbefales for bilen? gs-bildeler og OEM, kan jeg kun søke på nyere modeller på forhånd tusen takk for alle svar :)
  6. gabbar

    bmw cs

    ingen som kan svare? har et nytt spm. Ettersom de fleste bilene, er fra etter 1971, hvordan er det med biler hentet fra tyskland evt sverige, hva angår oppfyllelse av de norske krava fra etter 71? Er det slik at kravene var ganske like, og dermed vil ikke det være noe prob?
  7. hei, ser på bildene at du har reg-nr. kan du ikke kontakte biltilsynet og spørre dem hvem som eier bilen nå? evt siste eier... du kan kanskje bruke den nye "sms-tjenesten"...?
  8. wow. du har gjort en fantastisk jobb :) hvor mange timer gikk med på oversettelsen?
  9. hvis du ordner bilen, og får den til å fremstå tilnærmet strøken, både eksternt og internt, så er bilen verdt ganske så mye...vil gjette på rundt 150.000, kanskje mer
  10. gabbar

    bmw cs

    Hei, er ny på forumet og vurderer å kjøpe/importere en BMW 3.0cs, 2800cs eller 2000 cs fra sent 60-/tidlig 70-tallet. Jeg lurer på om noen vet hvordan tilgangen på deler til motor og karosseri er? evt hvordan prisnivået er Pappa har tidligere jobbet som mekaniker for BMW i over 10 år, og regner med at han hjelper meg. Han har ikke direkte erfaring med disse typene, men han har en del erfaring meg feks 1502, 1602, 2002 etc Er det forresten noen som vet om land som er bedre enn andre hvis jeg bestemmer meg for å importere? har sett på mobile.de, men syns at bilene er generelt dyre. Det er ikke stor forskjell på prisen ift sverige feks. på forhånd takk.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy