Gå til innhold

CalnoR

Bruker
  • Innholdsteller

    101
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om CalnoR

  • Bursdag 06/13/1986

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    skru, trene og venner
  • Modell (eks S4)
    sierra IS
  • Biltype (eks Audi)
    FORD
  • Årsmodell (eks 1995)
    1987
  • Yrke eller sivil status
    svakstrømsmontør
  • Motor (eks 1.6)
    2.0
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    det meste...

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    TØNSBERG

CalnoR's Achievements

  1. enkleste måten jeg har funnet ut er å skru ned hele bjelka som girkassa/diff henger i, er snakk om 2 bolter som skal løsnes og koble fra bensinfilteret, seff av med drivaksler og eksos, dette er gjort på en time.. ;=) et bilde av bjelka det er snakk om..
  2. svar til 1: ja bilen skal i teorien kunne starte så lenge batteriet er bra, men vil ikke gå særlig lenge uten lading, noe du erfarer her. 2. skulle ikke være noe problem ved polskoene dine der, men som sagt sjekk jordledningen som går inn på blokka på motor,(mest sansynlig på en av boltene som holder girkasse og motor samme) er det dårlig kontakt der vil dette vibrere under kjøring, som igjen vil gi dårlig lading, og ved stillestående vil du kanskje ha lading pga ikke nok vibrasjon til at det blir dårlig kontakt, hadde du bare kommet deg til tbg så skal jeg hjelpe deg med det ;=)
  3. MY BAD! hehe... blir en smule trangt der ja, får ta to stk med 3" inn og 3" ut :P ;)
  4. her har du en butikk i sverige som selger disse til veldig hyggelige priser ;) http://www.klracing.se/?subpage=vara&vara=966
  5. misforsto litt jeg da..hehe.. så et på plenum på 3 liter ville passe bra ca da og korte runnere? da får jeg gå for et sett 1200cc dyser, som da ville holde til mitt effektuttak.. kjempelott og lærerikt at du tar deg tid til å forklare litt for meg her. er glad i å lære så mye som mulig om motor og motorstyring ;)
  6. da satser jeg på noe rundt 7-7,5 liters plenum med 10cm runners med trakter inni plenumet, og 80mm gasspjel. da burde det fungere greit kanskje ? men hvor store dyser bør jeg gå for ?
  7. vil det si at jeg vil få problemer pga alusil foringene? tanken min var å bygge nytt innsug med som du sier her korte runners og stort plenum, men hvor mange liters plemnum trengs på en 3 liter? kjempeflott hvis du fant igjen papirene ;)
  8. med så stort hus som A/r 1.06 vil ikke ladetrykket komme sent da? er ute etter en skikkelig register fra 3-7000omdr, kunne tenkt å ha oppnådd 1 bar på 2800omdr ca. og det du sier her angående baktrykk på 944t kan det være grunnen til at det ikke er så mye folk henter ut? også når det gjelder lagerbukkene til kammene som du nevner, har du noen tips da til et sett med bra kammer for min motor som samtidig er snille mot lagerbukkene.. ?
  9. innmat i motor blir custom JE stempler med coatinger og non gap rings, råder blir pauter forged med raceware studs i topp, råder og veiv. MLS toppakning. skulle holde.
  10. takker for utfyllende info her ;) kanskje jeg skulle satse på en gt 3582R med ar 0.82 ? angående kammer her ja, noen tips til noen som sliper om eller lager nye?
  11. fikk tips om å beholde komp forholdet også kjøre på e85.. men hva kompforhold ville vært best her kanskje ? den turboen jeg refererte til hos kimmit er samme turbo som PPF i sverige har så stor suksess med.. det som jeg er litt skeptisk på hos garreth siden kulelagrede turboer er at de er uten garanti :S har hørt det samme som du sier angående turboer fra Norsk turboservice..
  12. Har en 4 sylindra 3 liter porsche s2 16v motor med 10,9:1 i komp som skal ha litt pustehjelp, målet er 5-600hk... har kikket på et par turboer og trenger noen tips.... målet er å ha en sterk motor fra bunn med et sterkt register fra 3-7000omdr... har sett på: Garret GT3582R 0,63ar, T3 ca. 550hk http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/catelog/Turbochargers/GT35/GT3582R_714568_1.htm Turbonetics T3/T4 E-60, steg 5 0.82ar, T3 ca. 550hk http://www.turboneticsinc.com/products/index.php?products_id=904&category_id=75 KX 600 "Street Killer" http://www.turboservice.no/KX600.html Pricision SC61 0,63ar t3 ca. 550-600hk http://kimmit-sport.com/e-shop/product_info.php?cPath=152_153_156&products_id=440 noen som kunne hjulpet meg litt her med hvilken str på eksoshus +++ ?
  13. et av de beste spm du har gitt svar på :D hehe.. blir spennende å se hva en "standard" klarer å prestere! virkelig imponerende :D
  14. CalnoR

    turbo på s2 16v

    ja variable kamtider funker fint det, men da må jeg plutselig kjøpe ny motor igjen, da jeg allerede har 3l 16v stående hjemme, med datasprut og rektig omslipte kammer vil nok den fungere veldig fint.. toppen og innsuget er hos Jenspeed for porten og lage ny innsugsplenum klar for turbo.. så skal bunndel få seg en overhaling også.. så vi får se..
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår