Gå til innhold

elnes

Bruker
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om elnes

  • Bursdag 04/17/1989

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    pizza spising
  • Modell (eks S4)
    944
  • Biltype (eks Audi)
    porsche
  • Årsmodell (eks 1995)
    1983
  • Yrke eller sivil status
    skole.. :(
  • Motor (eks 1.6)
    2.5
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    nytt ratt :P

Contact Methods

  • Bosted
    akershus

elnes's Achievements

  1. det tror jeg ikke.. har hvertfall aldri hørt om noe sånt, synes ikke det høres direkte logisk ut heller. Det er logisk at bilen blir registert med en eier, men ikke at en person blir registert med hva slags bil han har, hvis du skjønner.. :P
  2. Tenkte jeg skulle fikse litt på bilen nå som den snart skal inn i garasjen uansett, drivverket begynner å bli lovelig slitent så tenkte det var en god start å få byttet dette.. Men jeg har aldri byttet girkasse eller bakaksel på disse bilene før og lurte på om noen av dere hadde noen tips som kan forenkle operasjonen noe? Triks når det gjelder å få løs girkassa? Er det noen foringer jeg bør bytte når jeg først har det fra hverandre? Alle tips mottas med takk.. ;)
  3. Min erfaring med gamle porscher er svært god, jeg er på tredje gamle porscha nå uten store problemer for meg eller lommeboka. :p Rust er stort sett ikke noe problem med porsche 944 fordi hele bilen er galvanisert. det du må passe på hvis du skal kjøpe 944 er girkasse og drivverk. girkassa sitter som kjent bak i 944 noe som skaper lange giroverføringer som har en tendens til å bli litt slarkete. Bør også styre unna eksemplarer som er veldig hardt kjørt. Bortsett fra girkassa er 944 en svært slitesterk bil. Turbo konvertering av en n/a 944 vil koste deg mer enn å kjøpe en 944 turbo, så det er det lite poeng i. :P
  4. Porsche 944 type 1 fanger ønsket kjøpt til en alright pris.. helst rød, men alt er av interesse. :)
  5. elnes

    clutch bytte 944

    ja.. skjønner ikke hvordan den skal tas av, har sett på engelske "bruksanvisnigner", men ble ikke noe klokere av det
  6. elnes

    Rammeskjeiv???

    10000 + tenker jeg.. får håpe for din skyld at det er panseret som er montert skeivt.... :):
  7. elnes

    clutch bytte 944

    jeg driver og pusser opp en 83 modell 944 og skal bytte clutch, motoren har jeg derfor tatt ut, men jeg får ikke av clutch huset, noen som kan hjelpe med dette? fler nyttige tips mottas med takk.. :):
  8. jeg satt her med mitt brune dashbord og lurte på hvordan jeg skulle få byttet det da jeg hørte noen rykter om at det gikk an og spraye dashbordet i en annen farge med en spesiell spray maling eller noe... bare lurte på om noen har prøvd dette eller har noen erfaringer? :)
  9. elnes

    motor bytte..

    husker du hvor du hvordan du gjorde det? delte du foran eller bak clutch huset?
  10. takker.. ikke så mange måter og gjøre det på nei, men hadde vært deilig og slippe og skru fra hverandre forstillingen.. :P
  11. jeg lurer på hvordan jeg lettest kan få motoren ut av min 83 model 944... er det slik at jeg må demontere forstillingen og ta den ut underifra, og i tilfelle hvor deler jeg drivverket? noen som har lure tips her?
  12. elnes

    motor bytte..

    jeg lurer på hvordan jeg lettest kan få motoren ut av min 83 model 944... er det slik at jeg må demontere forstillingen og ta den ut underifra, og i tilfelle hvor deler jeg driverket? noen som har lure tips her?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår