Gå til innhold

RoadKing^

Bruker
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om RoadKing^

  • Bursdag 08/29/1986

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    cars, football
  • Modell (eks S4)
    vw

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Norway

RoadKing^'s Achievements

  1. Hvor mye er prisen for å få sjekka dette?
  2. Denne sykt difuse lampa lyser i dashen min konstant, men jeg merker ingenting forskjell på bilen. Jeg har kjørt rundt i over 2 måneder uten problemer etter at den begynte å lyse, og har "checka enginen", men aner jo ikke hva jeg skal se etter? Kan noen hjelpe meg? =) PS! Har en bitteliten oljelekasje som jeg driver å finner ut av for øyeblikket, men tviler på at dette har noe med saken å gjøre? Eller? PS igjen! Jeg har ikke det orginale bensinlokket, googla saken, og kommer over et amerikansk forum der en nevnte at dette kunne være problemet. Kan det det?
  3. 1. er bilen avhenging av at dynamoen for å kunne starte? Altså, kort sagt, hvis man kobler av dynamoen (skrur av alle ledninger, men lar reima stå på og dynamoen sitte i), kan bilen starte alikvel? 2. Jeg har over 13v på batteriet, kjøpte det nytt i jula.. Men jeg får ingen gnist, når jeg tar ledningen bort på plusspolen..? Det virker helt dødt? 3. Når jeg har polskoene på, så viser multimeteret over 13 v når jeg måler kun på ledningene som er festet til polskoen, dette er vel et bevis på at det er god kontakt ved polskoene? Jeg studerer i Oslo og har egentlig ikke bilen her, har ikke parkeringsplass, og kan ikke stå der jeg står nå noe særlig lenger.. Jeg trenger seriøst hjelp!! Kan starteren være gåen? Hvor sitter den, og hvordan sjekker jeg det? HJELP, vær så snill!
  4. Jepp, kjøpte nye klemmer.. Og måler rundt på ledningene som går fra klemma, og det viser rundt 13v overalt. Men jeg prøver å starte, men starteren bare hoster svakt en gang.. også skjer ingenting. Mens vindusviskere og vifter funker.. Klokka lyste ikke nå da men.. Det må jo være en kontakt et sted som ikke fungerer som den skal? Hvilke burde jeg sjekke? Problemet oppstod i jula, da batteriet ble flatt. Jeg hadde akkurat kjøpt ny dynamo, og koblet den til.. men etterhvert begynte viftereima(?) å lage lyd, også stoppet bilen til slutt. Jeg ladet opp batteriet, strammet reima som var tydelig løs, og strammet alle mutterne som satt fast til dynamoen også nå for 1 uke siden.. som også var delvis løse.. Da startet den som bare det, og jeg har kjørt rundt helt frem til nå uten problemer.. Men så merket jeg at anlegget begynte å svikte, klokka lyste dårlig.. og jeg målte batteriet som da var nede på 10,2 ca, men som økte når den sto da på tomgang.. den økte helt opp til rundt 14,5 da bilen var i gang.. så prøvde jeg å kjøre en liten runde til, å merket at klokka begynte å lyse svakere, og at tomgangsturtallet var veldig lavt, så jeg gølte jeg måtte gasse for at den ikke skulle stoppe. Jeg sjekket aldri om den stoppa på tomgang.. Men så sjekket jeg igjen på tomgang, batteriet, og den lader og lader.. 0 problem på tomgang. Men så stoppet den igjen i går rett før jeg skulle parkere og ingenting skjedde når jeg vred om. Jeg fiklet litt med de klemmene som sagt, og da startet den igjen.. og batteriet viser rundt 13v når motoren er av..? Jeg blir gal..:P
  5. Har problemer med strømforsyninga til bilen. Lancer, 91mod.. Dynamoen ser ut til å IKKE lade når jeg kjører, men når jeg står stille på tomgang så lader den, samt at den lader på et høyere nivå når jeg gir den gass på tomgang? Så dynamoen virker fin, har byttet den for litt siden, og sjekket den på service. Bilen stoppet når jeg skulle parkere, instrumentene og klokka + anlegget begynte å fungere dårlig og lyse svakt.. Men bilen stoppet, og tente ikke når jeg vred om nøkkelen igjen.. Men så målte jeg batteriet, som viste ca. 13v? Så jeg tenkte at det må være en eller annen kontakt som er dårlig noe sted, men jeg er veldig usikker på hvilken.. Merker at den "klemma" som står rundt + polen er litt sliten, og prøvde å ta den av, skru de ledningene som satt fast av og sette det sammen igjen.. Da tente den på første forsøk! Så jeg regner med at dette er problemet.. Men selve klemma har "god" kontakt, bare at den ikke sitter helt fast, er litt slingrete eller hva jeg skal kalle det.. Men jeg er ingen ekspert, og veit ikke om dette er veldig vitalt, eller om det er ledningene som går fra pluss eller minuspolen som går til bilen jeg burde sjekke.. eller noe annet, fra dynamoen kanskje? Hjelp, takk.. har sliti med dette lenge, er utrolig frustrerende!
  6. Min 91 lancer har plutselig fått et flatt-batteri problem! Det startet en dag da batteriet mitt var flatt, la ikke merke til noe ang. lys eller anlegg eller noe som gjorde at det skulle vært flatt i utgp. men okei.. Så fikk jeg hjelp til å starte med kabler, lot kablene stå på en stund mens den andre bilen kjørte på med litt høyt turtall.. Så kjørte jeg rundt i en halvtimes tid, og skulle parkere, men da var det helt flatt igjen sekundet etter. Jeg kjøpte nytt batteri, satt det i, funka fett i 2 dager, men etter den andre natta.. så var det flatt det og!! Jeg fikk hjelp nok en gang, til å starte.. kjørte rundt i 3 kvarter uten anlegg (koblet fra batteriet), lys, alt.. Kjørte hjem, flatt IGJEN! Fikk nok en gang hjelp til å starte, kjørte fra Oslo til Tønsberg med bilen for å sette den fra meg, uten lys stort sett osv.. Kom meg hjem.. var nødt til å bruke bilen et par timer seinere, da startet den plutselig fint igjen! Dro å trente, kom hjem, skulle sjekke en time seinere.. flatt igjen! Ladet batteriet helt fult over natta.. Brukte bilen en liten tur i dag (10 min), uten anlegg osv seff. Fikk en som har peil til å se på det.. Fant ut at en kontakt hadde detti ut av dynamoen, satte den i, men dynamoen ladet ikke veldig godt sa han.. Så har bilen stått stille i hele dag fra 2 til jeg bare skulle sjekke om den startet igjen i 12. tida på kvelden.. og da var det nesten flatt igjen (kunen ikke starte, men nappa litt i tenninga).. Tydeligvis ere noe gærnt med dynamoen og skjønner at denne kanskje må byttes, men hvorfor tømmer batteriet seg selv om bilen står helt stille? Anlegget er koblet fra batteriet.. Displayet er fjernet fra cd-spilleren, lysa er seff av.. Har ikke gjort noen endringer i bilen på 2 år med andre ord, men plutselig så tappes batteriet? Noen som har peiling? Er det forresten et rele på dynaomen man kan skifte? takk =)
  7. glem det ... fikk det til å funke =) thx for hjelpa...
  8. Ja okei. Veit at den dimmer lyset til instrumentene... men den har jo alltid funka før...og uansett så brukte jeg den så og si aldri den bryteren...hørte jeg på anlegget, så var bilen på. Men virker for meg litt rart at det skal være den bryteren sin skyld at anlegget er fucked... men ja, skal prøve å dra til noen som kan ting litt bedre enn meg selv og få litt hjelp. Men ere noen måte å komme til de ledningene på en enklere måte, utenom å skru ut hele forbanna dæshen ? :P hjertlig takk for hjelpa forresten..
  9. Strømforsyning defekt :/ -------------------------------------------------------------------------------- Jeg skulle en dag mekke noe på anlegget..dro ut spilleren og gjorde det jeg skulle (som var å ta av den metallramma rundt splleren for å få den til å sitte fast i dæshen). Da jeg da skulle prøve spilleren igjen så var den helt død..og jeg hadde koblet alt som det var. Jeg prøvde igjen flere ganger, men den var fortsatt død. Så la jeg og merke til at lyset til instrumentene (altså trurteller og speedometer osv) var dødt det og. Men klokka, benisnmåler osv funka. Jeg sjekka sikringene, men alle var intakte. Så sjekka jeg strømforsyningen til anlegget, altså det støpselet som skal inn i kontakten fra cd-spilleren, med et slags volt-meter.. men det ga ikke noe utslag.. Jeg har ikke spessilet peiling på verken bil eller elektrisitet, så håpet på å kanskje få litt hjelp.. Er det noe måte å "åpne" dæshen på så man kan se etter problemet og få litt mere oversikt..er jo så jævlig trangt inni den lille cd-spillerluka.. :P P/S: På min golf (veit ikke om det er sånn på alle) så er det et slags rullehjul på venstre side av rattet under fjærnlysbryteren som fungerte som en bryter til cd-spilleren før. Slik at man kunne skru på anlegget med den, uten at bilen var i gang. Jeg har prøvd å se om det fungerer, gjentatte ganger, med både den "bryteren" på og av, men ingen reaksjon.. vet ikke om dette har noe å si ..:s ser etter litt hjelp .. :)
  10. Jeg skulle en dag mekke noe på anlegget..dro ut spilleren og gjorde det jeg skulle (som var å ta av den metallramma rundt splleren for å få den til å sitte fast i dæshen). Da jeg da skulle prøve spilleren igjen så var den helt død..og jeg hadde koblet alt som det var. Jeg prøvde igjen flere ganger, men den var fortsatt død. Så la jeg og merke til at lyset til instrumentene (altså trurteller og speedometer osv) var dødt det og. Men klokka, benisnmåler osv funka. Jeg sjekka sikringene, men alle var intakte. Så sjekka jeg strømforsyningen til anlegget, altså det støpselet som skal inn i kontakten fra cd-spilleren, med et slags volt-meter.. men det ga ikke noe utslag.. Jeg har ikke spessilet peiling på verken bil eller elektrisitet, så håpet på å kanskje få litt hjelp.. P/S: På min golf (veit ikke om det er sånn på alle) så er det et slags rullehjul på venstre side av rattet under fjærnlysbryteren som fungerte som en bryter til cd-spilleren før. Slik at man kunne skru på anlegget med den, uten at bilen var i gang. Jeg har prøvd å se om det fungerer, gjentatte ganger, med både den "bryteren" på og av, men ingen reaksjon.. vet ikke om dette har noe å si ..:s ser etter litt hjelp .. :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår