Gå til innhold

vw1300

Bruker
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Norge

vw1300's Achievements

  1. For det første, skal du ha tak i folk som har kunnskap og erfaring anngående luftkjølt vw så er http://WWW.VW2YOU.COM stedet. At bilen ikke vil tenne kan være så mangt, regner med at du har på ny bensin og ikke 20 år gammel? Sjekk at motoren fr bensin, dyser på forgasser osv osv, sikker på at delene du har satt på er "riktige"? Rust må sveises og er det hull i skjermene så er det nok like greit å bytte de, sveisedeler fåes kjøpt hos de fleste bobleforhandlerene. Steder du kan kjøpe deler til bilen din er http://www.hotshop.as, http://www.unneberg-bil.no, http://www.vwservice.no og http://www.dalhems.no som er de som selger deler til luftkjølt vw her i Norge. Skjermer er det best å finne brukt (skroten?) da repro skjermer o.l ofte har en dårligere passform osv. Dekk kan desverre ikke ruste så regner med du mener felger :). Ikke no problem å skaffe brukte orginalfelger eller fikse de du har, alle forhandlerne i Norge har jo også tidsriktig ekstrautsyr som inkluderer felger osv som vil gi bilen din en liten ansiktsløftning om du ikke planlegger å ha den dønn orginal da. Panseret kan byttes eller hamre ut biken, legge på sparkel og slipe osv, kommer jo helt ann på omfanget av skaden. Lakkering varierer jo, skal du lakke både utvendig og innvendig, gjøre noe av forarbeidet selv osv, bånnplate, kommer ann på hvor omfattende lakkeringen er mao. Prøv deg med innlegget dit på vw2you.com så får du mer eksakte svar og meninger. Lykke til
  2. Ulf på mysen bygger om til cab, (ikke roadster), har eget firma tror jeg. Det du må gjøre er å forsterke ramma rundt om og bruke godkjente kit, men helt klart billigere å kjøpe en ferdig, roadstere er det mange av, så slipper du å "ødelegge" enda en bil :p, neida, lykke til med bygging/kjøp.
  3. Mye mulig den er verdt det, kommer ann på hva du skal gjøre med den, full restaurering eller bare fikse nåværende mangler osv, kan fort spare tid og penger på å finne en bil som er i bedre tilstand osv.
  4. Gå for en -67, bilen oppfører seg greit på vintern, ofte kjørt forbi biler som ikke kommer seg frem(morro), eneste prblemet er dugg, kjøp deg ei iskskrape i slengen så er du sikkra, selvom den hører hjemme i garasjen etter min mening vinterstid. Kjøp deg bil til 15000, feite felger og slipp den på bakken så er du der.
  5. Trenger en radiator til en cheverolet 1983 g20 bensin brennkvikt, om noen skulle vite om noe i oslo området så gi meg et hint :)
  6. vw1300

    Gummifornyer?

    Gimmimattene begynner å bli slitene, burde jeg kjøpe nye eller blir de fine å sorte med gummifornyer? evt hvilket merke osv.
  7. Ta en tittt på vw2you.com , er den del bobler til salgs der som ikke er lagt ut andre steder!
  8. Er nok ikke no airride det der nei, men forstillinga har nok møtt vinkelslipern, uansett, stilig bil! Krom er det da nok av, mye bedre uten steinsprutdeksla osv :)
  9. Jeg lurer også på en av de pakkene, men hvilken bør jeg velge? Tenkte på noe til en rundt 3000,- , boss, sony etc?
  10. Dette er vel ikke helt like ats felga som er til boble men kan hende centerkoppene passer om hverandre, om så har de kanskje dette på hotshop.
  11. Motor er ikke akkurat mit felt hehe, men du kan velge mellom å bygge deg en stor luftkjølt motor eller sette i en vannavkjølt motor. Luftkjølt er helt klart dyrest om du skal ha skikkelig gromme saker og vannavkjølt er billig men trenger noe mod av motor rom etc tror jeg. Så lenge du har penger nok osv er det nok ingen grens for hvor mye krefter du kan stappe inni den. Dette kan de på vw2you :)
  12. Skal du bygge deg en german looker så kjøp ei 70-talsboble, -02 , -03. Ikke så farlig med motor og bremser da du sikkert skal ha større motor og trenger nye bremser, slenger du på no skiver med porsche boltmønster. Alle 1302 og 1303 har også 12v, rette lykter, IRS bakstilling og mcpherson forstilling, kraftigere støtfangere enn de gamle, har kortere panser osv. akkurat etter -67 var det vel kun 1200 som kom med de gamle fangerne, 6v, liggende lykter, 1500 kom også med skivebrems. Mitt råd er å kjøpe seg en pre -66 og bygge seg en resto, mye artigere :P, neida, smaken er som baken. Står litt om de forskjellige modellene her: http://www.airborn-vw.com/boble.htm Norsk vw forum: http://www.vw2you.com
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår