Gå til innhold

ingkogni2

Bruker
  • Innholdsteller

    28
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om ingkogni2

  • Bursdag 09/18/1987

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bila, Bila, BILA
  • Modell (eks S4)
    CX TRD T1
  • Biltype (eks Audi)
    Citroën
  • Årsmodell (eks 1995)
    1989
  • Yrke eller sivil status
    Skole
  • Motor (eks 1.6)
    2,5 Turbo1
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Stasjonsvogn, Nivåreggulering, 2x1000 metringer, Tåkelys, Lavere utvekslet girkasse (fra en 2,5 GTI)

Contact Methods

  • MSN
    fiakso@hotmail.com
  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Indre Troms eller på Fauske (hybel)

ingkogni2's Achievements

  1. Kan det tenkes at det er forskjell på om motoren har vært på kok eller ikke før man skal bytte pakkning? Om det har vært sinnsykt varmt, så har boøtene strekt seg mer enn om man bare har mista vann en stund og bytter for å være føre var... Jeg bytter ALLTID bolter når det er alu-topp + får toppen sjekka for skjevhet og sprekk. Koster noen kroner, men er alikevell billiger enn å blåse pakninga under varmkjøringa før siste tiltrekking...
  2. Jeg kjøpte tenningsdeler til min CX 2,0 Athena '79 på BilXtra. Dem spør sansynlighvis om hvilken produsent det er på lokket som står der. Produsent varierer fra år til år... IngKogni2
  3. Er så "sprø" at jeg kjører CX:angelsmili: Jeg har: -En Vert Tamarin 80' CX Athena med 2,0 forgasser og 85.500 km!(u/skilt). -En Svart 79' CX Athena som det står en veldig utslitt 2,5 Diesel i... Skal sette en annen Diesel i den.(u/skilt). -En Grå 89' CX 2,5 TRD Turbo 2 Break med Turbo 1-motor i... Kollisjonskada og Kondemnert (delebil u/skilt). Kjører til daglig: -Grå 87' CX 2,5 TRD Turbo 2 Break med 324.000km and counting.(Pappa sin egentlig). I tillegg har pappa stående/i drift: -Rød 87' CX 2,5 TRD Turbo 2 Break med nermere 410.000km and still going strong (står i garasjen og venter på "ny" dieselpumpe). -Hvit 90' CX 2,5 TRI Break som er bygga om til 2,5 D (u/skilt). -Grå 91' CX 2,2 TRE Break. Karr. er gått 170.000, motor; 70.000 (langtidsprosjekt u/skilt). -Mørk Grå 86' TRD Turbo 1 Break (henta i går) med gåen toppakning og topp, men sinnsykt lite rust. (u/skilt). Delebiler: -Mørk Grå 86' CX 2,5 TGi Aut. Break, Km stand ca 170.000 (aut kassa røyk) Veldig lite rust. -Mørk Grå 86' CX 2,5 TRD Turbo 2 Break (parkert pga rust). -Hvit 87 CX TRD Turbo 2 Break med over 425.000km. Parkert pga km.stand.
  4. Er det noen som vet om det er eksosventiler på en to-taktet dieselmotor? - Er det behov for smøreolje sammen med drivstoffet? - Hva er forskjellig på en diesel i forhold til en bensiner? - Er det noen som har en skisse av en to-takt-diesel? IngKogni2
  5. Vell. Har tatt litt tid dette. Kan vell si det sånn at såppas store som skadene ble er det ikke særlig aktuelt å rette ut. A-stolpen har fått seg en smell som har forplantet seg i taket. Resultatet er at taket buler ut ett sted og inn rett ved siden av. Sist helg jeg var hjemme konstaterte jeg også at nedre bærebru er bøyd bakover, og at enden av høyre remmevange som også er feste for fangeren har fått seg en smell. Sannsynlighvis har vangen kommet littegrann bakover, selvom det ikke er synlig. Bilder er nå oppdatert: http://cx.zapto.org/gallery/album98 Som den "Citro-frelstre" jeg er har jeg allerdede to CX'er til på tapeten. En hadde jeg fra før av, men som ikke er hentet enda og en anna har jeg sakt ja til, men ikke sett enda. Den som er minst jobb med kommer på veien etterhvert, forhåpentlig i løpet av sommeren. IngKogni2
  6. Da er bilen kommet hjem. forstillinga har fått endel juling som fryktet, ca 1 tomme forskyvning/fridning bakover. Spørsmålet er jo om det er ramma eller bruene/lenkearmene som har bøyd seg. Noen med erfaringer om hva som bruker å gi seg? Neste helg ska jeg hjem og da blir jeg å ta avgjørelsen på om det er noe å rette opp, eller om den blir delebil. Bilder av bilen i dagslys kommer sannsynlighvis i morgen. Jeg vil gjerne ha tips om hvordan avsløre skjevheter i ramme og karroseri. IngKogni2
  7. Ja den er framtrekker, ja. Hva tenkte du på? Er klar over at bildene er veldig dårlige. Nye kommer når jeg får noen til å ta bilder, eller er hjemme i en helg. IngKogni2
  8. http://cx.zapto.org/gallery/album98 Bildene sier vell sitt. Etter underkant av 2 måneder med lappen i lomma så måtte det gå galt. Var uheldig på glatta 2 km nord for Narvik før helg og seilte rett i fjellveggen i mellom 60 og 80 km/t. Jeg kom uskadet fra det, bare lettere sjokka og litt øm etter beltet. Håper på å få rettet opp den igjen i vinter, dersom den ikke er blitt skjeiv. Ene felgen var flat på en side, så jeg tror forstilling har fått litt mye juling. Blir den bygd opp, kommer det rapport her med endel bilder og spørsmål. Hvis den blir kondemnert så kommer det bilder av skadene som andre som er glad i bilen sin kan ha i tankene når han eller hun skal ut på glatta i vinter. IngKogni2
  9. Noen som vet hva som må modifiseres for å kunne kjøre en diesel på frityrolje? Ulemper? Bilen er en Citroen CX TRD Turbo 1. IngKogni2
  10. ingkogni2

    Drivaksling

    En kompis av meg plages med å få løs drivakslingen på sin mazda 626 2,0. Noen som har noen triks?? IngKogni2
  11. Her går det veldig sakte for å si det mildt. Bilen står i låven sin fremdeles, og blir nokk stående der til våren også. Har i mellomtiden en annen CX som jeg skal kjøre med; CX 2,5 TRD Turbo 2 Break - 1989. Egen tråd kommer. IngKogni2
  12. Har brukt kodene allerede. Snart ferdig med spillet også, må bare klare å nå igjen ho kjerringa på en av de siste oppdraga. IngKogni2
  13. Hei. Er det større utvalg i biler på X-Box en på PS2? På bildene i VG sin annmeldelse var det bilder av masse gamle Citroener (CX, 2CV) men jeg har ingen av dem på PS2 (bare en prototype av CX fra 1970). Citrofil IngKogni2
  14. C5 Har hydraulisk fjæring i allefall bak. Tror det gjelder forran også. C6 som kommer tidligst til høsten har Hydraulikk rund baut som på CX. Ryktes at C6 har DIRAVI som på CX også. C4 har et vanlig fjær/støtdemper system. Og servoen på enkelte. Hvilken citroen har du vert borti bremsene på? IngKogni2
  15. Nei, det kan jeg ikke tenke meg til at skal være noe vanskeligere en på en Citroen CX, og CX er raskere å skifte gassKULER på enn støtdempere og fjærer på ett McPerson oppheng. Husk bare for all del å løse ut trykket først.... ellers får du deg en overraskelse... Bak-kulene kan være verre. Vet ikke helt hvordan dette er gjort på Xantia, men på CX ligger kulene bak inni rammevangene, og kan være litt trasi å få tak på. Verktøy: prøv med oljefilter-løsner av 3-armet typen. IngKogni2
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår