Jump to content

STE

Bruker
  • Posts

    4
  • Joined

  • Last visited

STE's Achievements

Menig

Menig (1/13)

0

Reputation

  1. "Vanskelig å si konkret hva feilen skyldes. Men, mest sannsynlig så er toppakningen defekt grunnet motoren er kjørt med en løs dyse som over tid har dannet ett «sot-lag», når dysen ble skiftet har motoren fått den kompresjonen den skal ha, kan toppakningen ha røket grunnet sot-avleiringene den defekte/løse dysen har forårsaket. Toppen på disse motorene lar seg ikke planslipes, grunnet kjemikalene den er sammensatt med. Av de tilfellene vi har hatt, må alltid komplett motor skiftes (dette er fordi dette blir den billigste rep. Metoden). " Dette er mailen jeg fikk fra dem da jeg etterspurte hvor feilen var og hvorfor ikke bare toppakning kunne byttes. Vanskelig å vite hva jeg skal høre på her.
  2. 50 000,-, ikke 5000kr. Bilen gikk gjennom EU i år så ikke så mye annet feil med den. Gått 228000km. Diesel bil, med 136hk. Tar imot alt av tips her da dette ikke er min sterke side.
  3. Har fått endelig pris fra Toyota på 50000,-. For brukt motor, inkludert jobben. Nå er spørsmålet om dette er verdt det, og hvis ikke, hva kan jeg forvente å få for bilen slik den står nå? Noen som har noen gode råd/tips til dette?
  4. Jeg leverte inn bilen hos Toyota for å bytte en løs dyse. Fikk telefon samme dag som dette ble gjort med beskjeden om at toppakning har gått og at hele motoren må byttes. Er dette virkelig nødvendig? Kan ikke toppakning byttes? Er det verdt det å sette inn ny motor i en såpass gammel bil? Fått pris på 65000,- for ny men at de skal prøve å finne en brukt motor for å få ned prisen. Hva bør jeg gjøre?
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy