Jump to content
Bilforumet.no

janberil

Bruker
  • Content Count

    24
  • Joined

  • Last visited

About janberil

  • Rank
    Menig
  • Birthday 07/21/1992

Profile Information

  • Gender
    Male
  1. litt nervøs når jeg kjørte bilen hjem ifra der jeg har skrudd, som da er en 30 mins kjøretur, så varmeapparatet sto på max hele veien hjem :P får ta meg en kjøretur i helgen når snøen har smeltet. men er det vanlig att temp skal ligge stabilt på 90 eller det normalt att den kan være noen grader over?
  2. satte bilen i den bratteste bakken jeg fant, og lot den stå i 30 min. bilen hold 90 grader hele tiden, men når jeg skulle kjøre går den fram og tilbake mellom 90 til 95 grader. kjente på slangene etter en 30 mins kjøretur, og merket att slangen fra termostaten til radiator ikke var varm. termostaten er jo helt ny, men er vel den som er gåen. skulle kanskje ha kokt den først å sjekka om den åpna seg. etter kjøreturen skrudde jeg av motoren men holdt tenninga på, å da steig motoren til 100 grader, uten att radiatorvifta starta. så må fikse ny termostat å finne ut ka som feila radiatorvifta.
  3. Lot bilen stå å gå en stund nå og tikkingen forsvant den ;) men finner ingen slange med hull ved varmeregisteret. Ingenting som er merket hvitt på slangene heller. All luft går vell ikke ut bare av å stå i en bratt bakke?
  4. Startet motoren nå og det kom en ikke så hyggelig tikking fra 4-5 syl. Kan de være av att motoren har stått en stund uten olje? Alt har blitt dobbeltsjekket når jeg skrudde alt påplass og dobbeltsjekket igjen. Skrudde bilen kjapt av igjen, så har ikke startet den opp igjen :p
  5. Har ikke noen lufteskru oppe ved varmeanlegget :S er det andre måter og få luftet kjølesystemet på?
  6. Har vell ikke en liste over hvor mye hver enkelt del på motoren skal strammes med?
  7. Har nå begynt med å bytte toppakningen, og når jeg skal stille motor i ØD så ser jeg att når jeg ser 0 merket på svinghjulet så er hakket i hjelpereimhjulet 2mm til siden for merket. Gjør dette noe? Merket på kamremhjulet er spot on ;)
  8. da har jeg alt jeg trenger :) får ønske meg trimkam av dama til jul :P kommer nok mest sannsynlig å bytte alt av pakninger og tetninger på toppen når jeg først er igang :) hvilken olje bruker du på motoren din?
  9. Får nesten se på det over nyttår. blir litt for dyr julegave til meg selv :p men er det noe spesielt verktøy jeg trenger for toppakning bytte? Har ikke så mye verktøy. Har vert å kjøpt 12 kant torx til strekkboltene.
  10. tidligere eier av bilen min var en gammel man som brukte bilen bare til butikken og tilbake og kanskje på noen langturer. han kjøpte den ny i 1993 og han var av den ekstremt ryddige typen, så når jeg kjøpte bilen i vår såg den helt flonka ny ut innvendig. er noen småskrammer her og der utvendig, men ingenting jeg kommer til å bry meg så mye om :P nevnte til meg når jeg kjøpte den att han trudde temp målern inne i bilen var litt "treg" siden den aldri gikk opp til 90, men holdt seg på ca 60-70. så regner med han har kjørt en stund med ødelagt termostat. regner med att toppakningen da ettervert har blitt ødelagt etter jeg har kjørt bilen med min kjørestil :P liker så godt 5'er lyden, så blir av og til litt turtall ^^ er det fortsatt mulig å få skaffet seg trimkam til doningen min? og hvor mye ca kostet hele ombyggingen av motoren din? :P elsker å modifisere, så å ta på meg ett sånt prosjekt hadde ikke gjort meg noe :P
  11. såppas til forskjell ja :P da trur jeg att slipesettet mitt skal passe på motoren min ;) har lest igjennom hele tråden du la til, å må bare si att det er meget imponerende arbeid altså :D kjenner jeg får lyst til å tømme banken og kjøpe trimkam og grenrør :P bilen min har jo ikke gått mer enn 129000, så har bil en god stund til vil jeg tro, og litt mer futt hadde jo ikke skadet :)
  12. ser på pakningen og studerer bilde av toppen i tråden du la til lengre opp, å de ser jo ut som om det skal passe da, viss ikke forskjellen mellom NF og AAR er veldig små da :P
  13. Ok, finner vell ut om det passer eller ikke når jeg setter igang :p
  14. Er det noen forskjell på pakningene til en NF/NG motor i forhold til AAR? Ser på eska til slipesettet att det står NF - NG.
  15. såg jeg fikk ventiltetninger med i slipesettet, så bytter de ut ;)
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.