Jump to content
Bilforumet.no

Zaal

Bruker
  • Content Count

    1
  • Joined

  • Last visited

  1. Hei. Jeg kjøpte en VW Touran 1,9tdi 2004mod i sommer (regnr. BP97124). Etter å ha hatt bilen i ca 2 måneder begynte den å fuske. Det vil si at til å begynne med så startet det når jeg kjørte i 5. gir/ 2-5sekunder etter at jeg hadde gearet opp til 5. gir og sluppet clutchen. Da falt turtallet i noen sekunder før det tok seg opp igjen. Men etterhvert skjedde dette oftere og i flere gear, og det tok seg ikke oppigjen av seg selv. Da var jeg nødt til å sette bilen i fri eller bytte gear og ruse motoren for å "finne" turtallet. Slik har det vært i ca 2 uker nå, men forekomsten har vært varierende. Noen dager har det nærmest vært umulig å kjøre, imens andre dager har jeg nesten ikke merket noe til det. Bilen har vært inne på et kort feilsøk hos mekonomen og følgende kom opp: P0341 kamaksel-sensor P0672 glødeplugg syl 2 P0674 glødeplugg syl 4 P2185 tempsensor 2 P1641 sjekk fail i air-condition P0642 sensor reference voltas "A" circiut low" Slettet disse feilkoder. Feilkode P0642 kom tilbake. Jeg og en kammerat har hver for oss søkt på den siste feilkoden som kommer tilbake og begge kommet inn på linker som forteller om feil på Intake Flap Motor. Men ingen av oss vet hva det vil si og om det kan være feilen. Eller om det kanskje kan være at vi er blitt feilledet av den siste feilmeldingen, hvis det egentlig er en av de andre som er problemet? (Bilen ble ikke kjørt mellom slettingen av feilkodene og den nye avlesningen, meg bekjent. Da mekonomen hadde snaut med folk på jobb og kun foretok et forenklet feilsøk på parkeringsplassen) I dashbordet lyser motorlampen kontinuerlig og noen ganger blinker glødelampa. En annen ting som jeg ikke tror har noe med saken å gjøre er at av og til når jeg startet motoren så er abs-en avslått. Og noen ganger kan bilen være svært tung å starte imens andre ganger starter den i løpet av et knapt sekund (dette virker å være helt uavhengig av vær og temperatur). Er det noen her inne som forstår seg på det jeg skriver og kan ha en løsning på problemet, eller fortelle meg om de tror at Intake Flap Motor har noe med saken å gjøre? Har kammerater som kan skru bil, så et alternativ er å kjøpe komponentene selv å få hjelp av dem, men de har ikke feilsøkingsverktøyene som trengs og kunne ikke helt forstå hva feilen kom av. Og om ikke så vil jeg nødig levere den til et verksted gang på gang fordi de tror de har løst det, slik jeg ser at flere her inne har hatt problemer med. På forhånd, tusen hjertelig takk for ALL hjelp! :)
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.