Gå til innhold

Stanian

Bruker
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Stanian's Achievements

  1. Opplever lignende feil på bilen min. dette er en touran 2008 1.9tdi. Til meg fungerer det slik at når motoren er varm lugger den rundt 2000-2500rpm dette sjer som regel når det er i høye gir som 5 og 6. Når motoren er varm nøkker også på tomgang. ikke konstant med vært 10 sec. Har vært inne å byttet egr i dag uten at det hjalp en døyt.
  2. Hei. Trenger noen vurdering her for nå er jeg litt frustrert over bilen min. Det hele har startet med at bilen har blitt litt tung startet. Det vil si. til vanlig starter den griselett. 10% av gangene må jeg file, tja i ca 5 sec før det skjer noe. Det virker for meg som om det er starting ved varm motor eller når jeg har kjørt en stund, hatt en pause på ca 30min-1t. og skal starte igjen. I den sammenheng fikk jeg kalde føtter i forbindelse med en feilmelding som jeg har fått 2 ganger i året "Enigne Fault, Contact workshop" Jeg leverte inn bilen til merkeverksted for å få sjekk på dette. De sa det var noe feil verdier på EGR ventilen og dette var trolig årsaken. De anbefalte og bytte den, men det kunne løses med en rens. Da den ventilen var jævelig dyr bestemte jeg meg for å ta en rens på den. Fant en enkel guide på youtube på hvordan den skulle renses. Etter rens skulle jeg starte bilen for en liten test run. Men da ville den ikke starte. Virket nesten som motoren hadde kilt seg. Da jeg har noe dårlig batteri prøvde jeg å trillstarte bilen, men jeg klarte ikke å dra rundt motoren. (aldri hatt problemer med trillstart i vinter) Bilen ble da stående i enden av bakken ut dagen, etter å febrilsk ringerunde etter tips. Noen mente at sving hjulet kunne ha låst seg og fikk i tips om å rugge bilen litt fram og tilbake før jeg skulle starte den. På slutten av dagen gikk jeg ned for å ta et nytt forsøk. Men jeg ville prøve å starte den uten å rugge på den først slik at jeg kunne se om det hadde effekt. Så klart starta den på et blunk igjen. Jeg har også merket at den vugger litt på tomgang. Dvs. Går normalt og får ei føyk på ca 5 sec der den vugger/vibrerer, før den går over til normalt igjen. Det virker som det er et system i den vuggingen uten at jeg skal si det helt sikker. Hvis jeg øker turtallet litt over 1000 kommer dette bort. Før helga bytta jeg batteri da det var gåent uansett. Vi har vært på en biltur i dag. På slutten av turen begynner batterilampa og lyse. Har målt batteriet på bilen 12.55v når bilen er av og 12.05v når motor går. Med mine få kunnskaper skjønner jeg at dynamoen er gåen. Kan dette ha en sammenheng med feilene jeg har opplevd? Med alle jeg har hørt med kan jeg fortelle dette: Bilen bruker ikke vann. Bruker minimalt med olje. Jeg ser den svetter litt ca midt på motoren, men ikke mye. Ser ut som fuktig støv. Byttet dieselfilter på fredag. Har litt for mye olje i motoren,ca 5mm over max streken.
  3. Har fått konstantert hull i ac-kondensator. Har bestilt ny og tenkte å bytte den selv. Er det mye arbeid? Er det noe jeg bør være oppmerksom på? Når det ble påvist hull, ble det også nevnt at kompressor kan skjere seg da anlegget går hele tiden. Har etter påvisning slått av ac, vær gang jeg startet bilen. Er det noen måte å få sjekket dette på? Vil det evt bli påvist ved påfylling av anlegg? Touran 2008 1.9.
  4. Jeg er vedlig usikker nå på om det kommer fra turboen. Høres nesten ut som det kommer på høyreside i kuppen. Men veldig usikker. Har liksom bare 2 pådrag for å høre lyden før den er borte. Vil ikke akkurat si at den høres ut som sirene. mer luft som slippes igjennom lite slappt hull.
  5. Touran 2008 1.9 tdi Ved på drag på kald bil har jeg en pipe lyd. minner om noen som blåser pent i et gressstrå. Dette er bare i første og andre gir og når motoren er delvis/kald.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår