Jump to content

Finn Christian

Bruker
  • Posts

    19
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bergen

Finn Christian's Achievements

Menig

Menig (1/13)

0

Reputation

  1. Hei. jeg fikk samme feilkoder og symptomer. nødmodus grunnet for høyt ladetrykk, målt ved kjøring og diagnose. Turbo var delvis tilsotet, den får ikke åpnet nok. Byttet turbo, ladetrykks måler, luftmassemåler og diesel filter, men fremdels går ikke bilen og samme feilkodene kommer opp. Du må sjekke Vakum til tubo N75, og vakumslanger. sjekk youtube. kan være lurt å bytte Coolant temperatur sensor også, ca 150kr for den være dårlig med ikke opp på diagnose..!
  2. takk for svar:) har Autel diagnose apparat så tar diagnose hele tiden:) Tok diagnose før jeg begynte med noe som helst: for høyt ladetrykk, pga tilkokset turbo ( men gjordet er forsøk på å bytte LMM). etter den rensevæsken jeg dusjet igjennom gikk den enda verre, derfor eg byttet turbo.. men måtte nok bytte den uansett pga tilsoting. Møller fant en lekksje på oljetrykk i toppen så en ventil løfter gikk dårlig og tikket litt men det er fikset. EGR vakumslange er klippet 4 cm før toppen på egr, slangen er plugget i begge ender. Turbo er målt til 1,5bar ved kjøring så den skal og være ok, altså N75 skal og være ok.. feilkoder etter at MAP, LMM og turbo er byttet er: *Luftmasse måler, 16485 *Charge preasure controll negative deviation, har ikke koden. Tok ny diagnose igår: *Luftmasse måler: 16485 *Coolant temerature sensor G2 open...... 01039 ( men denne kan være gammel) tok en lang scan på 20 min, ikke quick scan. Lest at LMM feil også være pga delvis tett Katalysator, for jeg finner ignen brudd i ledning mellom hjerne osv.
  3. Veldig bra! :) skal slenge inn et bilde jeg og... Felger, senk og blank lakk er det som skal til! :)
  4. i stedet for Biltema sin diagnose ville jeg kjøpt SuperVag på eBay. 5-600kr å mye bedre enn biltema! men skal man ha skikkelig.. Kjøp VCDS ! :)
  5. lenge siden jeg har vært her..:) jaja bilen har no fått Coilovers og Originale 15x6,5'' BBS RM felger no :) kjem seg
  6. Trenger sårt tips og råd til hva jeg skal gjøre videre med motor for å få den til å funke igjen. Bil: Golf MK4 1,9tdi 130hk ASZ, 235.000km Turbo gikk i nød modus, byttet Luft masse måler først til Biltema, men då gikk den kun normalt over 2000rpm.. og gikk fremdeles i nødmodus. så skiftet tilbake til den originale Bosch, men gikk ikke tilbake til å gå skikkelig fra tomgang. Så satte jeg i helt ny Bosch LMM, ingen forskjell. kun full effekt over 2000rpm. Så kjørte eg gjennom rensevæske gjennom motor( QMI turborens). dusjet lite og forsiktig fra luftfilteret slik at det går gjennom hele systemet ( ikke på Lmm seff) men etter det går den enda dårligere.. tipper at kunn 40-50 hk som er i live... Byttet deretter til ny turbo med wastegate og ny MAP sensor (ladetrykksensor) og nytt diesel filter. funker fremdeles ikke!! :deng Noen vakumslanger er byttet og N75 funker, målt med vakuminstrument under kjøring. EGR rengjort men også blendet vakumtilførsel. Noen som vet noe? kan d være programfeil etter Biltema Luftmasse måler?? jeg har prøvd alt men blir jo aldri bedre...
  7. Lenge siden sist eg var her no, men nå er Golfen EU godkjent å Coilovers montert. BBS RM 6,5x15" felger er snart etter oppussing:)
  8. Hei folks. Noen som vet hvordan jeg får av dørpanelet på bakdørene i Touran 2008? På ene siden virker ikke høyttalene og andre siden drar ikke vindusheisen ned vinduet så må av med panelen. har funnet 2 skruer helt nederst på døren men må jeg vippe opp vindusheisknapen for å fine noen skruer? Vanskelig å vite hvor det er skruer og hva men bare skal dra til der det er klips... takk for svar! :):)
  9. Da er eksosmanifoil og innsug satt på igjen med nye pakninger og C-klemmer ! Kjem seg :)
  10. Prøvd å søke litt rundt om etter setebelter til baksete i einer golfen min... uten hell. Har noen et sett liggende? Vet ikke om bilen er levert med men det er bolthull for å montere setebelter.
  11. Da holder jeg på å bytte pakninger på eksos manifoil, pakning på innsug manifoil, toppdeksel pakning, bunnpanne pakning, bytte oljefilter, tennplugger og luftfilter. Og masse rengjøring rundt om på motor. Innsugmanifoil skal glassbåses og eksosmanifoil skal stålblåses å lakkes! :)
  12. Hei Lars og takk :) Gleder meg stort til våren for da skal den Helt klar for sommer crusing:) Jeg har midlertidig bestemt meg for 15'' Lenso BSX felger med hvit senter! Det er noen fine BBS kopier! :) http://wheelsshop.no/felger/Lenso/BSX/White+-+Mirror+Lip Hvor kan jeg kjøpe gode justerbare Coilovers til 3-4tusen?? ( skriver justerebare coilovers for alle coilovers må ikke nødvendigvis være justerbare har jeg sett :/) Jeg har lyst og bytt ut grillen med en med kromlister rundt og ny frontlykter med klart klarglass og baklykter med rødt/hvitt glass. Mulig jeg vurdere å bytte bakruten med en uten varmetråder...:) Skulle gjerne hatt en finere ende på eksosen og, dobbel endestuss.. Må først få den EU ok så kan alle de kosmetiske justeringene begynne :)
  13. Ja den skal få en skikkelig runde med lakkrens og polering, den er noe matt i lakken.. Ombygging er ikke et tema no men mulig om noen år, GTI motor og det som hører med. Til våren igjen blir det senk og felger. lurer på 40 eller 60 senk.. usikker. Noen forhåndstips ang skru av eksos manifoilen? regner med skruene sitter rimelig fast.. :(
  14. Da har jeg vært å handlet meg en 83mod Pargasblau Golf 1. Km 86000 Denne bilen var med i Backseat Driver reklamen som gikk på TV. Gammel VS ny Golf link: Bilen er i god stand nå men planen er å få den helt strøken i orginal stand, før noen videre ombygging. Svært lite rust men noen bobler her og der og litt flassing på kanaler... Småting før EU er: Håndbrekkwire Ene lykten fremme Pakninger på eksos manifold. Skifte frontrute Lufte bremser Ikkje viktig før EU men masse lakkrens og polering. Har noen innspill eller komentarer så kjør på!
  15. Har en Touran 2008 med DSG som er litt rar, ikke den eneste tydeligvis. Den girer helt fint mellom alle gir ved kjøring men når jeg stopper går det delvis i fri selv om den står i Drive. Er det flat vei går den litt på frem vist jeg slepper bremsen men er litt oppoverbakke ruller den bakover helt til til gir gass så øker turtallet litt uten at den akselererer før den hugger i gir å kjører. Samme gjelder i revers. Den skal ha kraftigere fremdrift når den står i Drive enn det er nå, kan umulig være bra for kassen når den hugger inn 1gir. Hva kan gjøres? den har nettopp blitt flushet og ny dsg olje. Sensor i kassen? en justering? programmvare oppdatering? på forhånd takk til de som svarer! :)
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy