Gå til innhold

svdrr

Bruker
  • Innholdsteller

    18
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om svdrr

  • Bursdag 12/02/1990

Contact Methods

  • Bosted
    Trønderlag

svdrr's Achievements

  1. Takker for svar! Radiatoren som er problemet, sprekk i plasten på sjåførsiden:) Jeg fikk plukket radiatoren ut der den sto for å unngå sleping, så jeg får bare stå ved siden av en trafikkert vei med pansret oppe og bytte :cool: er litt skeptisk på sleping av automater, spesielt ettersom jeg har slepet en 190E før, automaten tålte ikke det der, men så slepte vi den i 90km\t i 4-5mil og da...
  2. Hvor langt kan man slepe en Omega med en AR25 automatkasse? hastighet osv.? Trenger svar ganske kjapt :thanks
  3. Grattis! regner med det er en 2.5TD du mener? jeg har i så fall en 1995 2.5TD selv, motoren er evigvarende så lenge du bytter olje ofte, anbefalt intervall er 7500km ;) Chip utgjør mye på disse! tåler 1.5 bar greit også, flere setter de på 1.7 bar, det er Turboen som ryker av trykket, hvis man går høyere så må du ha en turbo fra en BMW 3.0TDS :)
  4. Jeg gjenoppliver denne i stedet for å starte ny tråd:p Jeg har en 95mod stasjonsvogn, jeg har lyst til å sette i el-vinduer, i alle fall i fordørene, men jeg har sjekket og det finnes ikke ledningsnett for det i dørene... hvordan skal man i så fall legge opp ett? Jeg har satt inn MV6 skinninteriør og vil benytte meg av setevarmerene i setene, ledningsnett lå ferdig i til forsetene, og ledningsnett til bryterene lå klart til baksetene, men ser ikke noe til ledningene som går til baksetene, hvordan legge opp det?(eller er ledningene gjemt?) er det bare å sette inn brytere for å bruke forsetene eller må man gjøre mer? takker for svar! :)
  5. Takk for svar!:) Er det slik å forstå at det er samme type plugg men at den ikke støtter alle OBD2 protokollene? (eller ingen?) Hvilke protokoller støtter en 95mod Omega?
  6. Hei! Jeg har en 1995 modell Omega 2.5TD stasjonsvogn, jeg lurer på om den er kompitabel med OBD2 måleren til bla. Biltema? Kontakten er 16pin og ser lik ut som en OBD2 kontakt, men leser flere steder at det er biler 1997 og opp som bruker OBD2 så det gjør meg usikker, noen som har peiling?:) OBDII-måler - Biltema [ATTACH]39529[/ATTACH]
  7. Vel du kan ta et multimeter å måle motstanden i kablene fra sensorene på luftinntaket, å samenligne mellom de to bilene, har du ett brudd får du veldig høye målinger\ingen måling, har du kontakt mellom ledningene så får du nært 0ohm, men det kan hende det skal være 0ohm eller "uendelig" motstand da blir det vanskeligere, har funnet feil på ABS kabler slik i alle fall ved å måle fra kontakten til sensoren og inn mot sentralen.
  8. Hvorfor ikke litt grønt, rødt, blått og gult rundt om kring? perfekt julestemning :^)
  9. Har ikke så mye peiling på autokasser, men de kan begynne å kødde hvis de har lite olje, dårlig olje eller tette oljekanaler, oljen skal være rød (?) hvis den er svart og lukter brent så er bandene i kassa utslitt (eller noe sånt) Ikke sikkert den blir bra ved et oljebytte heller, kassa kan allerede ha røket, men har hørt at det kan gå bra. Er vel noe solenoid greier som kan gå ivei også, men det skal ikke jeg uttale meg om:p
  10. Har du prøvd å bytte luftmassemåler? eller er det den du mente med "sensoren som står på luftslangen"? hvis ikke så får du de til en god pris i tyskland LUFTMASSENMESSER_LUFTMENGENMESSER Opel OMEGA B 25, 26, 27 2.5 V6 | eBay I alle fall verd å prøve. Luftmassemålere går lett sund ved vibrasjon eller slag, så det er ikke umulig at det er den det er feil på.
  11. Høres ut som rådelagerhavari for meg også, før motoren stoppet lagde den tikkelyder eller bankelyder? vanligvis verre med turtall, den kan tikke\banke lenge før den havarerer, men det er rart om det er rådelagerhavari og den ikke har laget en lyd før den står i stein... Rådelagerhavari forårsakes så og si alltid av for dårlig olje, slitt\tynn olje eller forurenset olje og høyt turtall er en slager, selv om man bytter olje og ikke merker noe feil betyr heller ikke at det ikke kommer til å gå skjeis senere... Hvis det er rådelagerhavari må du bytte veiva, i alle fall en råde, lagrene selvfølgelig, fjerne metallspon i blokka og da må du ut med motoren, derfor er det så mye enklere å handle med en gang man hører rådebank, da kan man slippe unna med å ta av bunnpanne og skifte lager unnerifra. (på en del motorer i alle fall)
  12. Er ikke dette Omega med senator bakluke?: FINN.no - Mulighetenes marked
  13. Ok takk for svar! en senator bakende på en omega A har sett kjempetøft ut mener jeg, men å skifte bakskjermer blir vel litt mye, og de er heller ikke like på omega og senator når det gjelder stolpene bak ser jeg... Vet ikke hvordan det blir seende ut med senator bagasjeluke med senator baklamper og omega baklamer på sidene, går det? må vel eventuelt sote omega lyktene for at farven skal stemme :wonder:
  14. Jeg vet det, men de er jo litt forskjellige her og der så ville bare være sikker :p
  15. Hei! Som tittelen sier lurer jeg på om Senator B bakluke og baklykter passer rett på en Omega A?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår