Gå til innhold

birk kristensen

Bruker
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om birk kristensen

  • Bursdag 10/26/1994

Contact Methods

  • Bosted
    sandane

birk kristensen's Achievements

  1. Hei! Lurer på om jeg skal bytte motor på min vectra b sedan. Har en calibra ståendes med en god C20NE motor, og lurte på om det er mye arbeid å få slengt den over i vectraen (X16XEL) Passer motorfestene, gir og div.? Takker for alle svar!!
  2. Ta et resistanse-apparat og mål pluggledningene dine. dvs skjekk at alle har lik strøm ;) Kjøp også nye plugger viss de er svært sotet eller hvite. Hvis du har ecotec slik som meg så soter motoren noe forferdelig. Min vectra stoppet helt plutselig en dag, og etter mye feilsøking så var det noe så absurd som tett KAT..
  3. Hei! Fant denne på nettet! Har en vectra b sedan fra 97 med motor x16xel! Skulle gjerne hatt litt mer gamp i den, og kom over denne: OPEL VAUXHALL Astra 1.6 16V X16XEL chip 122HP 162NM Vectra | eBay . Hva tror dere? Vil denne gi noen effekt til min opel? Bensin, ingen turbo, 97mod? Noen som har noen erfarnger? Hvor og hvordan monteres den eventuelt? takker for svar folkens!! ;-)
  4. Ingen tette slanger nei. Men fikk nettopp en ny teori! :P Kan det være katalysatoren som er potte tett? Og når jeg skrur ut EGR-ventilen så slippes det ut så mye eksos farmme med motor rommet at bilen blir kjørbar? Bilen ble bare daffere og daffere før den knela her forleden x) Denne bilen produserer mer sot enn en skorstein, så det er vell ikke umulig? Har nemlig syntes at det var så merkelig at bilen fungerte så bra uten ventilen og med fri eksos fremme i motorrommet :P
  5. Biler starter og kjører fint når EGR er skrudd ut. Kan det være tett innsug?? Så også at den nye EGR ventilen var blitt litt sotet. Virker nesten som bilen kveler seg selv med eksos når ventilen er skrudd på.. Noen som har en ide om hva dette kan være?? Takker så mye for svar!
  6. Hei! Min opel vectra 1.6 16v x16xel har RARE motor problemer! Var ute å kjørte og mistet plutselig all kraft, samt at motor bare ''hoppet'' og duret. Har kjørt diagnose på den med ''binderstesten'', og fikk opp kode:1405= EGR problem. Vet at EGR ventilene dauer som fluer på disse bilene, sammen med 16v ventilene... Prøvde å rense denne uten hell, og prøvde der etter å blende av dritten.. Dette funket heller ikke.. Har nå kjøpt ny EGR uten at dette har forandret bilen på noen måte.. MEN! Det som er så rart, er at når EGR-ventilen er skrudd ut, går bilen helt normalt(Hvis man ser bort ifra fri eksos i motorrommet :P), uten verken start problemer eller fjusking!!?? Skjønner ingen ting her! Er dette brent ventil? hvorfor går den rent uten EGR? Noen som kan hjelpe meg!!?? Takker for alle nyttige svar!!
  7. Hei! Jeg har en Opel vectra B 97mod som har 4x100 boltfester. Skal montere body-kit, men har egentlig ingen planer om å senke den. Det jeg lurte på er om 17'' 205/40 felger blir for stort/ser rart ut på en usenket Vectra, iforhold til høyde og body-kit'en. Er det noen som har erfaringer med dette? Må bilen senkes, eller kan jeg bare slege felgene rett på? Vil de subbe bort i skjermer eller lignende? Takker på forhånd for svar!! ;) (Dekkene som står på nå er 185/70R14 88H)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår