Gå til innhold

varg300

Bruker
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om varg300

  • Bursdag 12/05/1988

Contact Methods

  • Bosted
    Rauland

varg300's Achievements

  1. Noen ganger -spessielt viss det er kaldt- er det så vidt den går på tomgang, turtelleren viser 3-400 rpm. Viss jeg gir gass, skjer det veldig lite, den "sliter" seg opp til ca 1500 og blir der selv på full gass -selv om den står i fri. Så lenge den klarer og gå på tomgang, så lar jeg den stå og gå i 15-20 minutter og da har det som regel gått over, men viss det er kald og den ikke går på tomgang, så sitter jeg og "jager" med gassen i et kvarters tid før den løsner og går som normalt. Dette skjer som oftest når den er kald, men det har skjedd et par-tre ganger at den begynner slik under kjøring også. I tilleg til dette så er en EKSTREMT seigstarta i kulda (Les: gløde/sveive i 5-10 minutter før den starter) så jeg setter på startkabler før jeg i det heletatt gidder og prøve. Har foresten bytta glødeplugger, og sjekka at glødesystemet er i orden men det hjalp ikke stort. Noen tips? EDIT: Har forresten lagt merke til at det er noen stag av noe slag på dieselpumpa, ikke til gasspedalen men noe annet. Hva er det til? Det sitter forøvrig dønn fast, vet ikke om det har rusta fast, eller om det skal være slik.
  2. Dette er jo nesten skammelig: Etter mye om og men klarte jeg å få ut instrumentene, og sjekka lysreléet, det såg ut til å være i orden. Det så ut til æ være en "kraftigere" type en det som var på bildet i tråden jeg linka til. Satte det i sammen i gjen. Hmmmm -tenkte jeg, er jo rart viss begge pærene har gått på likt, men det er jo verdt et forsøk... På den høyre lykta hadde jeg tydeligvis ikke satt på kontakten skikkelig når jeg bytta pærer sist, så der hadde vert dårlig kontakt som forårsaka en kraftig varmeutvikling, så alle ledningene hadde smelta! Jeg klipte dem av og satte på nye kabelsko, og jaggu meg så var det i orden hehe. Hadde sikkert blitt en jordfeil eller overledning eller noe sånt, som trolig forstyrra et-elle-anet relé eller noe slikt et sted.
  3. For en stund siden begynte den blå lampa i dashbordet og "gløde" så vidt når jeg kjørte (Kunne bare se det når det var mørkt) Og et par dager etter på begynte den og lyse konstant og begge lyktene slutta og virke. Det er kun når bryteren står på parklys at lampa slokner. Ellers så lyser den hele tida, men altså ikke lyktene (Med unntak av parklyset, det virker) Når jeg starter motoren, går det noen sekunder og det høres et klikk, før i tida så gikk de automatiske kjørelysene på når det klikka, men nå begynner bare den blå lampa og lyse, og ikke noe lys i lyktene. Er det noen som har vert borti noe lignende og vet hvor det kan være lurt og se etter feil? Leste litt om lysreléet her http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/astra/64618-kjorelysrele-astra-2.html men er litt usikker på om dette har noe med saken og gjøre. Dersom det er dette reléet -som jeg har forstått at sitter bak instrumentene- hvordan får man så ut instrumentpanelet? Bilen er en '96-mod Astra 1.7TD stasjonsvogn EDIT: Jeg har ikke instruksjonsboka, og dekslet over sikkringboksen er borte, så jeg aner ikke hvilke sikkringer som er til hva...
  4. Da satser jeg på at det vil hjelpe. Har ikke prøvd enda, sden jeg vil prøve g få tak i et nytt filter først. Kan kansje sjekke at ikke utluftingen er tett også. Hvor er den, er det baki enden av bilen en sted?
  5. Okei. Det ser ut som dysa på den tredje sylinderen svetter litt også, men ser ikke ut som at det "spruter" diesel ut der. Jeg tenkte jeg ville prøve og ta den ut, men for å komme til må man av med luftmanifoilen, og det er jo umulig og komme til på folkevis...
  6. Jeg tok akkurat fra hverandre inntaket til varmeapparatet, dett var massevis av barnåler og anet dritt under desket som ligger over filtret og vinduspussermotoren. Filtret var så godt som tett og det var dreneringsslangen også. Det så tørt ut nedi viftehuset, men er det mulig at det kan komme vann inn der på noe vis? Det var også en liten vakuumslange inni der og den skjøytemuffa av gummi var det et stort hull i. Hva er denne slangen til?
  7. Det er en Astra F (tror jeg) 96 mod med 1.7 turbodiesel. Pluggene kjøpte jeg på den lokale Esso'n, det var Bosh-plugger. Hvordan måler man kompresjonen på en dieselmotor da? Er det samme som på bensin, bare at man skrur måleren inn der glødepluggene står i stedet?
  8. Denne Astra'en min er så godt som umulig og få start på når det er kaldt. Jeg bytta glødeplugger i fjor, og jeg har målt at det kommer strøm fram til de. (Det gjør det fremdeles) På sommeren starter den ganske lett etter et par sekunder. Når det er noe kaldere 0-5 kalde, må jeg gløde lenge og vel med å vri nøkken av og på og så kinne i alt fra noen få sekunder til et halvt minutt før den starter. Dersom det er enda kaldere -10-20 er det så godt som umulig å starte den. Forrige helg hold jeg på som beskrevet over i tre kvarter, men den ville bare ikke starte. Den tente såvidt noen få ganger men startet ikke. I tilleg til dette så må jeg altid kjøre rundt med et digert traktorbatteri baki og startkabler, siden jeg må holde på så lenge at batteriet som oftest blir utladet før den starter hehe. Jeg har lest at det kan være ventilene som trenger justering, eller utslitte dieseldyser. Noen som har vert borti dette før? Og er det vanskelig og få til mon tro...?
  9. Jeg kan ikke se noe vann noe sted inni bilen. Jeg er også påpasselig med og ikke drasse snø ol inn i bilen. Men disse filtrene som det snakkes om, vet du hvor de er plassert?
  10. Det er ikke noe synlig rust i allefal. Får håpe det ikke er noe bak pakningen da
  11. På min Astra 96mod stasjonsvogn dugger det ekstremt mye på rutene spessielt om vinteren. Jeg MÅ ha varmeapparatet på max, og da forsvinner mesteparten av duggen på frontruta, men de andre er så det renner av de. Hver morgen er alle ruten fulle av is på innsiden pga alt dugget. Jeg kjøpte en slik avfukter på biltema, av den typen med slike poser med silicagel inni, den fylles med vann, men rutene dugger like forbanna. Jeg har lest at det kan være tett filter til varmeapparatet eller tett drenering til inntaket. Dersom det er hull i varmeregistret, skulle man tro at det minker på kjølevæska, noe det ike gjør. Hvor er alt dette plassert på denne bilen mon tro? Spjeldet til omluft er i orden tror jeg, da det suser mye mer når knappen er trykt inn. Det er ikke noe vann inni bilen som jeg kan se, heller ikke i sommer da det var "så fint vær" i månedsvis. Noen idèer?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår