Her er alt relativt - kassen kan ryke etter 40 000 km eller 175 000 km. Har vært borti begge deler. At tidligere eier ikke har hatt problemer betyr ikke at du vil få problemer. Ny byttekasse fra kontinente kan du få for 35 000,- til 40 000,- kroner mot at du sender din gamle i retur (bytte kassene er nyovehalte brukt kasser). En total overhaling av din kasse her i norge koster pr i dag 53 000,- kroner hos Transtec AS på Bryne - med 2 år/30 000 km garanti. Anbefales på det sterkeste å kjøpe en ekstraforsikring for drivverk på mlt kassen og du sparer deg for 37 000,- kroner. Som du skjønner har jeg gjort mine dyrekjøpte erfaringer.
Hva angår denne nykkingen som blir nevnt over er det så vidt jeg vet ikke inngangsclutchen som sliter men dreiemomentskonverteren. Denne er formet som en kopp montert på drivakslingen i kassen og avlaster momentet inn på kassen slik at denne ikke ryker. Da denne er laget i aluminium er den ikke så slitesterk, men problemet er at den slepper metallspon i kassen som setter seg i foringer. Dermed må hele kassen renses og alle foringer byttes, eller som verkstedet anbefaler - bytt alt.
I 2005 kom det en oppdatert versjon av kassen med B7 modellen. I følge Audi verksted Stavanger forsvant også problematikken med kassen. Disse oppdaterte delene passer også i kassen til B6 modellen - så finner du en B6 bil med reparert kasse etter 2005 er denne kassen mest sannsynlig bedre enn ny. Er kassen reparert før 2005 er den bare som ny.
Hilsen en fornøyd Audi A4 1,8T avant mlt 2002 eier - til tross