Gå til innhold

Jørgen Nystad

Bruker
  • Innholdsteller

    3
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Jørgen Nystad

  • Bursdag 06/26/1986

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Mondeo
  • Biltype (eks Audi)
    Ford
  • Årsmodell (eks 1995)
    2006
  • Motor (eks 1.6)
    2.0 TDCi

Contact Methods

  • Bosted
    Arendal

Jørgen Nystad's Achievements

  1. Den lyser dessverre friskt... Noen på verkstedet nevnte også noe om ulovlig... =) Antar at en EU-kontroll ville ha oppdaget økt forurensing?
  2. Takk for tips. Fikk den inn på merkeverksted og der fant de ut at det fortsatt var EGR-ventilen som skapte problemer. De blendet den helt mens vi venter på ny og nå er problemene borte. Ser ut til at rensing ikke hjalp her =\ Men men, nå ser det ut til at det blir løst, selv om en ny EGR-ventil sikkert blir noen lapper.
  3. Hei, Har følgende problem med min Mondeo. Det er en importbil som har gått nesten 150k. Kjøpte den i mai i fjor på 125k. Den var da fullstendig NAF-testet og hadde visst bare ett problem som måtte fikses (tror det var ei reim som ble byttet ut). Under kjøring fusker motoren, det er akkurat som om den mister effekten. I de verste tilfellene kan du trø gassen i bånn uten at den reagerer, og den kan til og med dø fullstendig. I de bedre tilfellene er det bare litt lugging/nykking. Dette oppstår nå "hele tiden", men kan unngås ved å holde turtallet ved 2500 og over. Når det nærmer seg 2000 begynner det gjerne å fuske igjen. Problemet oppstår både rett etter oppstart og under kjøring. Noen ganger dør den med én gang, men det kan motvirkes ved å trø gassen i bånn ved start. Kan få bilen til å gå stabilt på tomgang, men noen ganger dør den også her. I noen tilfeller begynner glødelampa å blinke. Etter omstart går dette over igjen (inntil videre). Verksted har nå hatt bilen inne to ganger. De finner ingen feilkode. Dieselfilteret er byttet, EGR-ventilen er renset og vi fikk sist rensemiddel i dieselen som "kanskje" skulle hjelpe. Har etter det kjørt på "fjellet" tur/retur (ca 30 mil) uten at det har blitt bedre. Har gjort en del research og funnet noen liknende tilfeller. Stikkord er luftmassemåler og lambdasonde. Lurer på om en av disse kan være gale. Så også en referanse til kamakselføler men har ingen anelse hva det er. Andre ting jeg har kommet over er problematisk chipping/modding (tror ikke den er moddet) og problematiske dyser som visstnok er kjent fra tidlige mk3 og spesielt 130 HK motor, men dette skal kanskje ikke gjelde min modell... Noen som kjenner igjen symptomene? All hjelp settes stor pris på =) Det blir nok ny runde med verksted til uka, men hadde vært fint om jeg kunne peke på noe spesielt de kan se på.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår