Gå til innhold

kruger

Bruker
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om kruger

  • Bursdag 09/19/1954

Contact Methods

  • Bosted
    trøgstad

kruger's Achievements

  1. Trenger dørk/gulvplater i kupeen til 96 golf, dette er en fire dørs, men tror sikkert jeg kan bruke fra en 2 dørs. Alt som ikke er helt rustet i filler er av interesse! Tlf 99 55 06 30
  2. Flere som kunne tenkt seg slikt utstyr, har drevet en del med sprøytelakkering, og tidligere levert inn deler for pulverlakkering. Hadde vært morro og kunnet gjøre dette også. Om du har solgt utstyret, hvor får man kjøpt tilsvarende? Er også interessert i pris på det du har,og hvor det kan hentes. Hilsen Thomas K.-M.
  3. I dag har gutta løsnet katalysator fra turbo, så tok jeg over og fjernet samtlige muttere fra eksosmanifold. Ser ut at man må fjerne " 2 stk lambasonder " fra katalysator for å få manifolden bakover. Alternativer kan kanskje være å bruke kontramuttere for å skru ut samtlige pinnskruer som holder manifolden, for så å løfte manifolde opp langs toppen. Fant dessuten ut at det sitter et fleks/stålrør på venstre ( førersiden ) av manifolden som også må løsnes/fjernes før manifolden kan demonteres. Er manifolden med turbo beregnet på å tas av oppover, eller skal den fjernes ved å ta den ned. For oss ser det ut som at det er best plass oppover, andre med erfaring? Vi vil få trykkprøvd turboen for å utelukke om det er noe feil med denne. Noe annet med turboen på denne bilen, den er tidligere byttet 4 ganger, på en 2007 model. Burde hatt data på km, men uannsett så burde nå en turbo holdt lengre. Hva er svakheten med disse systemene / turbo? Er det vannkjøling eller mangel på olje, eller for høyt turbotrykk som gjør at disse turboene ikke holder. Må være noe skikkelig gale siden den går gang etter gang. I går fikk vi løsnet hele eksosmanifolden med integrert turbo, men høyre siden av turboen så henger den igjen i et eller annet slik at vi ikke får den opp. Vi har også fått utskrift fra Volvo med sprengskisse, får håpe at det underletter videre demontering av turboen. Fjernet alle pinnboltene for å løfte manifold opp over toppen.
  4. Noen som har en skadet Golf, jeg trenger deler av dørkplate inne i cupeen som er rimelig rustfri. Tlf 99 55 06 30 / mail:kruger-m@online.no
  5. Bilens motorkode er D 52 44 T4 - 136 KW. Bilen har vært på Volvo verksted, uten at de kan hjelpe. Har blitt anbefalt å finne en byttemotor, har også blitt opplyst om at denne motoren må være av samme årgang. I praksis har det vist seg at det er umulig å få tak i byttemotor hos div. leverandører i Norge og Sverige. Vi har da ingen annen mulighet for å se vi om vi kan klare å finne feilen selv. Har forberedt å demontere toppen, har også løsnet en banjokobling fra turboen, ut av denne koblingen kom det en blanding av vann og olje. Har denne turboen også en separat vannkøleslynge i tillegg til at den er oljesmurt? Når toppakningen går på andre motorer så kan olje vann blandes, men hva når turboen gir seg, kan man få samme blanding av vesker da også? Er det andre steder på motoren hvor olje og vann kan " blandes "? Har lite lyst til å av toppen, så vi prøver andre muligheter først. Bilen står for øvrig i Eidsberg kommune / Østfold. Er det noen med erfaring med denne motoren er vi takknemlig for svar, eventuelt mulighet for å kunne ta kontakt med personen. Vårt telefonnummer er 917 20 337
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår