Gå til innhold

volvo_v70T

Bruker
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om volvo_v70T

  • Bursdag 07/15/1985

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    V70
  • Biltype (eks Audi)
    volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    2001
  • Motor (eks 1.6)
    2.0T
  • Fylke
    telemark

Contact Methods

  • Bosted
    porsgrunn

volvo_v70T's Achievements

  1. ja ser den er jo en grei måte å få litt mere pulver uten at det skal koste no men selfølgelig er det nok bedre å chippe hehe ;) jeg tenkte også på å kjøpe den fra bsr ;)
  2. ja er kansje ikke så dumt det ;) det må jeg forske litt på hvor mye har du justert trykke ditt til nå da ?
  3. jeg har blenda di 3 slangene på magnetventilen men det skal holde bare å blende den til wastgaten . så magnetventilen min står uten slanger men med kontakten koblet til ;)
  4. ja men det høres bra ut . den skal vere ganske kjapp fra -0.8 til 0 så stemmer nok der du har satt den .. ja var sånn på min også men jeg bare klipte av den tappen ;) når det gjeller staget er det kortere stag + trykk lengere stag - mindre trykk jeg skrudde 2 omdregninger om gange å så hvor trykke lå men husk at vis du overstiger +0.9 tror jeg det er så vill den gå rett med i 0.3 å det høres ut som om det lekker fra turboen er en sensor i trykkrøret rett ned for der du koblet måleren på innsuge som gjør sånn at den ikke skal lade så mye denne har jeg bare tatt ut kontakte på så jeg kan ha det ladetrykket jeg selv vill uten overstyring fra bilen . det blir da den kontakten nermest luftfiltere av di 2 som er der lykke til med videre trimming . vill gjerne høre åssen det går ;)
  5. ja mener grunntrykke er det samme på di . med chipp er jeg ikke sikker kommer litt ann på ossen chipp osv . men ville vel tru det kom til å stige opp mot 0.8 - 1 bar ja da høres det ut som om du har koblet den riktig ;)
  6. jo da den tåler det . dysene justerer seg litt etter lufta men er begrenset . bare passe på å kjøre 98/99 blyfri så går alt som det skal har gjort det på min å kameraten min kjører samme oppsett å går fint på hansin også men selvfølgelig er det nok best å chippe den men er en grei løsning fram til man får seg chip
  7. hei på dere . jeg har trimmet min v70 2.0 turbo bare ved å stille på staget + å blende noen slanger . men når det gjelder tryksmåleren skal den ikke kobles på mangnet ventilen . tror du hadde den riktig koblet før . det er en liten slange som er koblet inn på siden av insuget rett ved der du haadde koblett deg på føre ser ikke på bilde om det er den du hadde koblet deg på . men uansett når biln står på tomgang skal tryksmåleren vise -0.6 til -0.8 å når du kjører skal den normalt ligge på +0.4 til +0.6 ..( full gass) når det gjeller å skru opp trykke via staget må du blende den slangen som går fra wastgaten til mangnetventilen du har også en sensor på tryksrøre ditt som vill passe på at du ikke kommer over +0.9 i ladetrykk skal du over må du ta ut kontakten på denne jeg kjører selv +1.1 bare med å ha gjort det jeg har fortalt nå . har kjørt sånn i 1.5 år nå å ingen problemer bank i boret ;) jeg kan også legge ut bilder vis nødvendig ;)
  8. jo da skal ha det etervert men tenkte bare å høre åssen det var å skru opp trykke .. må spare litt penger til chip ser du
  9. hei jeg har en volvo v70 2.0 t 01 mod det jeg lurer på er da hvor mye jeg egentlig kan skru opp lade trykke ? hva tåler den osv kan jeg foreksempel sette den opp til 1.2 bar med org motor ? den er ikke chipet enda noe som kommer ettervert men nå er den nesten orginal fjernet bakpotta å satt på sportsluftfilter takker på forhånd for svar kom gjerne med innspill til videre trimming ;)
  10. hei jeg også hadde noe av det samme . men fant ut at det var girkasse og motor festene som var ødelagt byttet di å vips så var den normal
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår