Gå til innhold

Per Inge Lund

Bruker
  • Innholdsteller

    16
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Per Inge Lund

  • Bursdag 10/10/1980

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil :-)
  • Modell (eks S4)
    V70
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    2001
  • Yrke eller sivil status
    Mekonomen
  • Motor (eks 1.6)
    2,4 T
  • Fylke
    Nord Trøndelag

Contact Methods

  • MSN
    heisann1080@hotmail.com
  • Bosted
    Hegra, Nord Trøndelag

Per Inge Lund's Achievements

  1. Mekonomen selger ivertfall deksel som er laget for disse. Angående ulydene i bakaksel så er det ikke ukjent fenomen at stabstagleddene eller foringene på selve tverrstaget går heden. Ville sjekket disse. Ellers så er det vel bare og sjekke dempere og fjærbeinslager etterpå.
  2. Heisann. Jeg får ikke opp noe særlig ladetrykk og bilen oppfører seg som om det er vann i fordelerlokket når den er kald. får bare luft og ikke bensin virker det som. Det går over etter et minutt. Men får fortsatt ikke opp mere ladetrykk enn 0,2. Har justert opp trykket med staget på wastegaten, så en og annen gangen går den opp på 0,8 i en kort periode, så høres en psssj lyd og trykket ramler under 0. Det høres ut som en ventil slipper ut trykket mitt. Den går dårlig og bruker masse bensin.(Det har den alltid gjort i mine hender) Noen sier den skal være grei å få ned på 1 - 1,1 pr. mil. men min bruker 1,2 - 1,3 pr. mil. Noen som har noe tips? Jeg husker jeg leste en gang om en dings/slange eller noe som kunne være deffekt og lage slik lyd her inne, men finner ikke igjen tråden. Har nylig byttet magnetventilen.
  3. I kveld kom det to feilkoder: 261A Long term fuel trim : Upper limit 130 A Intake air leakage: faulty signal : faulty flow Noen ganger så virker det som om wastegaten slipper ut all lufta fordi den lader bare 0,2 og går dårlig. Men plutselig på samme kjøretur i kveld ladet den 0,7-0,8 igjen.
  4. Jeg regner med du må koble på en datamaskin og "fortelle" bilen at den har fått hengerfeste. eller vil ikke lysene på hengeren funke om ikke ta helt feil. Ser det er en stund siden du har holdt på med dette, men skriver litt likevell.
  5. Hei, har en 01 mod 2,4 turbo som ikke vil gå skikkelig. Jeg har montert trykkmåler og justert opp turbotrykket til 0,6-0,7 ca. Det har den gått fint på i sommer, men nå vil den ikke lade mere enn 0,2 og motorlampa lyser. I displayet står feilkoden: emissioner, service erfordras Den går mye dårligere og bensinforbruket har økt kraftig. Nå går den på ca. 1,25-1,30 på mila. Noen som har noe tips her? Kan det være at jeg har byttet om på slangene på magnetventilen og satt de feil da jeg byttet denne? Noen som kan fortelle meg hvilke slanger som skal hvor på ventilen? Skal prøve og få tid til og lese av feilkoder på jobb i morgen og se hva det står der. På fredag da jeg gjorde det så sto det flere feilkoder, som gikk på både luftmengdemåler, turbo og oksygensensor.
  6. Hvis du bare skrur på staget uten og blende slangen fra magnetventilen så vil ikke det utgjøre noe forskjell. da trykket blir styrt via magnetventilen og holdt der det originalt skal være.
  7. Trykket mitt er 0,5 nå. Men jeg skal justere mere til uka. Tenker og ha den på 0,7-0,8. Regner med jeg kjøper en ppc chip fra bsr i sommer. Så det blir bare midlertidig. Men vi er 4 voksne som skal på ferie i juli, å da blir det og ha med henger. Derfor jeg vil ha opp trykket bittelitt så det blir litt mere pulver i børsa...:-)
  8. Jeg blenda den til wastegaten ja. Så fikk jeg tips fra en lokal Volvoguru her om å hive på ei fjær på wastegaten så den holder igjen litt. Da kommer trykket på lavere turtall. Var passende med ei fra monteringssettet på bremsene til Ford sa han. litt kraft må det vel være i den fjæra sjønner jeg.
  9. Yessss!!! :-) :-) :-) Nå føler jeg at jeg begynner og nerme meg 200 hk igjen...:-) Etter mye om og men, og en del feilsøking... og mere feilsøking... Så har jeg funnet ut at jeg skal prøve og skru enda mere på staget mitt. Det viste seg og være lurt, for jeg ser nå at staget har vært innstilt kortere tidligere. Ergo, så skrudde jeg feil vei i fjor sommer når jeg holdt på og rotet... Skrudde inn staget 3 hele runder og prøvekjørte...:-) Da var det som om det var en annen motor frammi der. Nå lader den ca. 0,8 og jeg ble veldig fornøyd. Helt annen respons nå. Siden jeg har skrudd feil vei så har vel trykket vært lavere enn originalt...:-( Håper på litt lavere forbruk også nå. STOOOOOOR takk til de som har deltatt i denne diskusjonen og kommet med synspunkter, erfaringer og fakta:-) Neste prosjekt bli og skifte støtdempere og tårnlager forran. Så begynner eksosen og bli sliten, så den skal erstattes med hjemmelaget 2x2,5" anlegg fra katalysator. Har funnet meg ei potte med 2x2,5" inn og 2x2,5". Tror dere at det vil være nok med kun 1 potte under? Eller ville det vært smart og montere 2 stk? Ser på modelltilpasset effektanlegg fra BSR så brukes det 2 potter... http://www.simons.se/Universalbilder/U3463DR.jpg Tenkte på en sånn en midt under bilen jeg...:-)
  10. På min v70 01 mod. så har jeg dette problemet på sjåførdøra. Der er det hvistnok en liten boks inni som etter mange år bruker og fjuske på disse bilene. Det starter i det små, ganske sjelden mellom hver gang. Så blir det værre og værre. På bilen til en kompis av meg så har det nylig begynt og bli sånn på sjåførdøra. Jeg har hatt det siden i fjor sommer. Det er Verst når det er fuktig i været, eller kaldt som på vinteren. Jeg sjekket prisen på den "ukjente dingsen" og på Volvo sa de den den kostet ca. 700 kroner. Dette er en modul som ligger i hver dør, og jeg regner kansje med at det er likedan i bakluka.
  11. Jeg har også skrudd litt bil i kveld. (Tross 17.mai, Er det hobby så er det hobby) Flyttet tilbake slangen fra turbomåleren tilbake til den lille slangen som går inn på innsuget. Men nå har jeg et annet t-stykke enn det som fulgte med måleren. Nå spretter nåla opp fra -0,8 til 0 bare jeg toucher gasspedalen litt kjapt...:-) Det var en sånn strupesak inni t-stykket som var med måleren. Gudene vet hvorfor...:-S Så blendet jeg uttaket fra magnetventilen som skal gå til wastegate klokka. Blendet også slangen til wastegateklokka der den egentlig skal inn på magnetventilen. (sikkert ikke nødvendig, men det er nå gjort) Ser litt bedre ut enn at den bare henger og slenger...:-) Skal prøve og skru litt mere på staget i morra, siden jeg har vært veldig usikker på dette og hvilken retning det skal skrues. Er ikke så gøy og drive og tukle med trykket når føler at måleren er på villspor...:-( Husker ikke i farta, men er det kortere eller lengere staget skal bli for og få mere trykk? Hvor mye har dere andre skrudd? Telte dere runder?
  12. På kurset jeg var på så var det mange fra den sørlige delen av landet som bodde her Stjørdal i 3 uker. Det var billigere enn og bo hjemme og ta lappen i nærheten. Stjørdal-Meråker trafikkskole er kjent for og være en av landets billigste, og det lønner seg og sjekke der. Sjekk ut http://www.ta-lappen.com/index.php?parent=30&groupid=34 Det tror jeg vil lønne seg:-)
  13. Har ivertfall funnet ut at det er dumt å koble slangen der jeg har koblet den. I går koblet jeg meg inn på den slangen som kommer ut fra magnetventilen og går til wastegaten. Nå går den ikke under 0 lengere og viser ikke vacum. Reagerer litt kjappere når jeg trør på gassen gjør måleren også. Jeg føler ivertfall at det er et mere presist måleresultat slik som jeg har det nå :-)
  14. Hei. Jeg har montert en turbotrykksmåler på min 2,4 T, men er usikker på om jeg har montert den på riktig slange forran der. Her er et bilde hvor jeg har koblet den. Det er den svarte slangen som ligger øverst og kommer fra høyre på bildet, og går inn på t-stykke til en slange som er koblet til innsuget. Når jeg holder 80/90 km/t på flat mark og i slakke motbakker så har jeg vacum viser måleren. Helt ned på 0,6-0,8 bar. Det skal veldig mye gass til for og få den opp på 0,4 bar som er max. Det tar flere sekunder fra den begynner og gå opp til den oppnår 0,3-0,4 bar. Er dette riktig? Jeg har prøvd og skru på staget til vastegaten, for å få litt mere trykk. Men det virker ikke som den går noe bedre av den grunn. Jeg føler at jeg har blitt lurt når jeg vet at det skal være 200 HK i denne, for jeg merker bare 140 av dem liksom...:-( Håper noen kan vise/fortell meg om det er en annen slange som er bedre og koble til på. Og om hvor mye trykk denne motoren har original, hvor mye kan jeg event. skru opp? Funker det og skru på staget? Eller er det noe annen elektronikk som kompenserer for dette og holder trykket nede likvell? Mvh. Per Inge Lund.
  15. Jeg har også samme problem på min 2,4 T. Dette var et interresant inlegg "v70 med 19t snurre" Jeg skal ivertfall gå over mine slanger. Jeg synes min bruker veldig mye bensin, snitt på 11,6 på 100 mil. Dette gjelder til/fra jobb 26km og diverse småkjøring. Vil påstå at jeg prøver og være snill med gassen, men jeg har ikke sjangs til og få den lavere. Montert turbotrykksmåler, og den viser bare 0,3 bar. Er dette riktig? Synes det var veldig lite. Jeg synes den går litt dårlig til og ha 200 hk også. Trykker på gassen så går turbonåla opp sakte og bruker flere sekunder på og gå fra vacum og over 0 før den stopper på 0,3. Kan det være noe med katalysatoren? Tett? Dette er en automat.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår