Gå til innhold

Puff The Magic Drago

Bruker
  • Innholdsteller

    3
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Puff The Magic Drago

  • Bursdag 04/28/1992

Contact Methods

  • Bosted
    Nordland

Puff The Magic Drago's Achievements

  1. verdien burde jo nesten bli den samme da. er jo samme ulften som blir målt, bare at den er på trykksiden av turbo. men er skeptisk på om LMM'en tåler trykket? kjører på 1,2bar nå og vil jo aller helst ikke ødelegge den. Er forresten en luftMASSEmåler det er snakk om (ikke luftmengdemåler med spjeld) =)
  2. Hallo. Jeg driver og bygger litt om på den kjære volvoen min, og av praktiske grunner lurer jeg på om det er mulig å plassere LMM etter turbo, og ikke før som den originalt er plassert?
  3. Hei! jeg har da en volvo 745tic med B230FTog har et par spørsmål anngående turbo. Turboen som står på har nå begynt å lage litt ulyder og er litt slakk, men bladene tar ikke borti veggen. Til informasjon så kjører jeg nå med 1bar i ladetrykk. Mitt første spørsmål: Will it work? Saken er at jeg da har liggende en Borg Warner GM 4 turbo(som er en del større), og lurte da på om denne er brukende i volvoen min, eller om den rett og slett er for stor? Og hvis den er brukende, er det noen eventuell ny slitasje jeg må tenke på? Mitt andre spørsmål: Lyd? Gummislangene som går mellom luftmengdemåler og turbo, og turbo og intercooler, er disse isolerende/dempende når det kommer til turboens lyd? er stor fan av at alle skal høre at det kommer en "snurrebass" kjørende, og lurte på om lyden kan økes ved å gå over til f.eks aluminiumsrør? Andre tips for maksimal lyd av turbo? Kom gjerne med dem! Tredje spørsmål:Ingen dump, Ingen resirk? Kjøring uten dumpventil eller resirkventil? Er det skadelig når trykket ikke får slippe ut? Kjørte en stund uten resirk og uten domp, og fikk da en meget tøff saksing fra turbo. Grunnen til at jeg gjorde det, var rett og slett pga at det var noe tull med resirken og at jeg ikke hadde noe dumpventil liggende der og da.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår