Gå til innhold

chaa94

Bruker
  • Innholdsteller

    144
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om chaa94

  • Bursdag 09/01/1990

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    bil
  • Modell (eks S4)
    343 Dls
  • Biltype (eks Audi)
    volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1982
  • Yrke eller sivil status
    mekanikker (scania)
  • Motor (eks 1.6)
    b19
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    turbo prosjekt
  • Fylke
    akershus

Contact Methods

  • Bosted
    minnesund

chaa94's Achievements

  1. Herregud... nå husker jeg hvorfor jeg ikke har vært inne på detta "forumet" her på ei god stund... du kan slette brukern min om du er admin
  2. kjøpte meg en relativt billig 74 mod kadett c caravan som bruksbil rundt våren/sommertider i år,brukte den en stund å så begynte jeg å demontere for å pusse den opp,har pussa hele bilen ned til metallet å håper å få lakkert den iløpet av november,så godt som rustfri bil! orginalt med 1200 motor på 55 hk hehe.. ting som skal gjøres: # få den eu ok i 2 nye år først! # pusse ned å lakkere bilen ( usikker på farge ennå ) # sveise over fester å tilpasse volvo 240 bakaksel # passe kvass sugemotor (får se hva det blir når den kommer oppi ) :) # sveise halvbur å montere bøttestoler akk nå skal jeg av med forstilling å bakaksel å pusse reint hele understellet å få behandlet det å gått over ting før eu,så slepper jeg oppi en 1200S motor så den går igjenom uten prob.. å gjør klar motoren som skal oppi imens så den nye motorn er klar til våren ihvertfall!! bilder kommer så fort jeg er ferdig med no flytting,
  3. 1992 mod mercedes benz w124 2.5l D byttes evt selges bilen er eu godkjent ut 2014,tror siste frist før begjæring er januar i 2015,skal gå fint gjenom eu om et år,må bytte servopumpe,mulig denna blir bytta snart,samma med framskjermer å sveisa inn ny hjulbue venstre side bak,detta er den farlige rusta på den..resten er kun overflate,mulig alt blir tatt om jeg får god nok tid,da stiger verdiene endel.sitter sportsratt på den,5 toms bakpotte med diselstuss,sota baklykter,orginale kan følge med,orginalt ratt følger med,er akkurat bytta motor å girkasse i den da toppen på gammlemotoren sprakk,så nye motorn har gått ca 200 000 å ikke 630 000 som den gammle,bilen har snart gått 650 000 nå,. akkurat bytta olje,oljefilter,å diselfilter på motorn,bytta noen diselslanger,bytta viftereim,kjørt igjennom 10l ny olje på girkassa så den blei helt rein,bytta oljefilter å bytta olje,bytta bånnpannepakkning på girkassa å gjorde rein bånnpanna. er egentlig ASD diff på bilen,men nye motoren hadde ikke asd pumpa på motorn så har tatt bort røra å blenda røra inn på diffen.må bytte om registerdrevet for å ha på pumpa,har alt liggendes. byttes i en veteran med ikke alt for mye rust,manuell gir,skilt,eu ok hvertfall et halvt år til,må være kjørbar å ikke no drit for da gidder jeg ikke bytte bort mercedesen som aldri stopper å som bruker 0.5 l disel på mila,grisebillig å kjøre.. bilder kan sendes på mail ved interesse
  4. har ikke skjedd så mye med bilen,er for tiden mørkeblå,å blir lakkert opp i orginal fargen som er telemarksblå (139) har søkt volvo om godkjenningspapirer for turbomotor å fått klarsignal å venter nå på papira åsså blir det å dra til NAF å bremse den,.prøve å komma innafor krava,prøve med b19 AT med lite ladetrykk, så blir det en b21ET motor med steg 3 AT forgasser,porta innsug,porta topp,dobble fjører,kansje en grei kam ellers blir A kammen brukt.så blir det en stor t3 turbo,litt modifisering av drivverk etter hvert å så det ikke knekker. vil legge ut papirer etter bremsing av b21ATn når den er bremsa,sier ikke noe om ca effekt enda men er nok :)
  5. lager en liten tråd her å,er egentlig aldri her men på vccn da det er et myyyye bedre forum. info: volvo 343 DLS motor: b19A å m45 kasse km:137 000 bilen er så å si rustfri,noen småhull her å der,alt er tetta med sika foreløbig,skal kappes ut å sveises til sommern,det som må gjørras før eu : bytte frontrute,resten av bilen er som den skal,å alt fungerer perfekt. planen er totalrenovering,sveise hull,pusse ned,lakkere osv,har ikke helt bestemt meg for farge,men blir mest sannsynelig blå eller hvit,eller kansje oransj hadde blitt kult :) motor planer: b19 forgasser turbo (AT) med grenrør for toppmontert turbo for da slipper jeg å modifisere motorfeste for å få plass til turbo,å er ikke dyrt for et sånt grenrør,få slipt forgassernåla så jeg kan lade mer enn 0,5,å noen andre mods av forgasser,blir nok en biltema cooler,får se om det funker greit,noe jeg tror det gjør,er vel ikke dårligere enn noe annet,så blir det å få dreid ned stempler osv,turbo er uvist,detta skal ikke gå kjempefært,det er ingen herjebil,det er KUN for å showe litt på meet å sånt :) så blir å lade bare såppas at det blir grei lyd,340/360 drivverk er kjent for å ikke tåle ekstreme påkjenninger :P å her skal det ikke rives i filler,selvom det selvfølgelig ikke er farlig å leke seg smått. litt bilder er vel på sin plass : bilder fra han jeg kjøpte den av så var det på tide med demontering: her er litt bilder etter polering: ble ganske bra,men forrige eiger hadde tatt overflaterust på dørene å nederst på bilen generelt å malt over med kost.. ikke mye pent..så begynte å pusse den ned,men tiden strakk ikke til så måtte bare kaste på no lakk,mørkeblå delevis for øyeblikket.. her ser dere hvordan bilen så ut nederst: ikke mye pent her har jeg fylt opp ei trillebår med asfaltmatter,å interiør som ble kasta : det blir svart interiør,har lakkert sidepanel osv,skal lage nye dørtrekk som ser litt bedre ut,så blir det bøttestoler forran åsså lage "brannvegg" bak for jeg skal ikke ha inn baksetene igjen,så blir det fuelcell baki,åsså kansje laga ei ny hatthylle så man ikke ser inn i bilen så har jeg vaska motorn litt,prøvde med no motor cleaner fra shell,funka konge: foreløbig skjer det ikke mye,må bytte motor i bruksbilen så bruker ikke tid på 340n,blir ikke gjort mye før til sommern igjen å utover vintern uansett,bygger værksted nå i vinter å utover mot sommern så jeg har sted å skru inne,fått nok av å stå ute nå.. har en liten "herje" video av 343n som en kamerat filma for litt siden som jeg tenkte å legge ut,stått en stund så måtte mjuke den litt opp igjen :) burner på under 1500 rpm med 195 dekk på begge hjula bak på tørr asfalt da så ekke dårlig med org b19 :)
  6. ønsker å kjøpe 1.8 motor til bmw 318 94 mod,trenger ikke ha eksos å innsug osv,trenger kun komplett,blokk med topp som er i tipp topp stand,da jeg har alt det andre
  7. sett endel bilder på nettet der galanter,like som min ( 89 mod ) har spesialtilpassa sportsluftfiltere som passer på den koppen med klemmene på,hvor får man tak i dessa ? å får man tak i evt grenrør å sportseksos ?
  8. 3.6 l er v8 XD det kommer nye plugger ? wtf XD er detta bare kødd eller XD?
  9. litt senk,hvite blinkere,svart grill,svarte felger,3.0 eksos,laksetrapp i bakruta,sota baklykter :) det du egentlig bare behøver er grom eksos 2.5-3.0,plane og porte toppen å det er vel gasser så da setter du det største powerfilteret du finne rett på gassern :) går bra å låter jævla pent :)
  10. weber er et merke som selger forgassere einar ;) skal være veldig bra forgassere vist :)
  11. bare å style det :D mye bra styling tel renault 19 :D har en renault 19 med styling spoilere som skar på dynga nå så :P
  12. senk,lyktesenkere,fet grill,tøffe felger,tøff bakvinge å laksetrapp så er 240'n fin :) åsså kan du jo modde motorn litt åsså :D porte å plane toppen,grenrør å rakrør hele veien ut(pass på å ha en lyddemper på da ellers blir du stoppa) åsså erre jo en 84 mod så er gasser væ ? så da setter du bare konfilteret (nesten) rett på gassern :D groom sugelyd å fet låt i eksos med grenrør å rakrør :D
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår