Gå til innhold

borgemestern

Bruker
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om borgemestern

  • Bursdag 12/13/1989

Contact Methods

  • Bosted
    Lørenskog

borgemestern's Achievements

  1. Det er sant, har betalt for den men problemet er det om jordingen er for svak slik at jeg har gjort en ny brukerfeil så vet jeg ikke helt om det dekkes? Men skal trekke en dobbel jording nå ikveld / imorgen og teste anlegget igjen! Fikk bekreftet fra en kompis at sikringen i strømkabelen er helt OK selv om den kan være litt smålig bevegelig har den kontakt 100% av tiden. Men ettersom at forsterkeren har vært åpnet, kan jeg mulig bytte transistorer selv? Har vennskap med elektriker med loddekunnskaper osv og uansett ville det jo ikke gått på garanti antageligvis.. :) *Krysse fingra for at jeg ikke har ødelagt den på nytt!* Mvh, Borge.
  2. Forsterkeren er nok defekt ennå/igjen, så da er det jo bare til å reklamere på reparasjonen, og hennvise til jordingspunktet ditt, det skal være bra nok med mindre du har en bil med aluminium chassie eller lignende. Du kan jo prøve å trekke en kabel fra minus på batteriet, og til jord på forsterkeren, og se om det er samme da.... Har du oppgradert kablene i motor-rommet? Takk for svar! Håper virkelig den ikke ennå/igjen har blitt defekt, ettersom at etter den ble defekt sist gang så gikk jeg igjennom med feilsøking på å skrape bort lapp/skitt på jordingspunkt og alle andre kabler med voltmeter og det skal stemme ganske fint sånn sett. Blir vanskelig å reklamere på en reparasjon som ikke dekkes av garanti, ettersom at det er en "brukerfeil" at disse komponentene blir ødelagte/brent. Bilen er i stål, og jorder ypperlig eneste jeg ikke har testet er mutteren til beltefeste om den jorder, men det skal jeg til helgen, men uansett så sitter kabelskoen inntil chassis så det skal jo være ok. Det er en ypperlig ide å teste ut, skal se om jeg får til å teste minuspunktet rett fra batteriet ;) Og nei, har ikke oppgradert noen ledninger i motorommet, f.eks mellom batteri og dynamo osv men skal det på min neste bil som står på verksted og oppgraderer hele motoren :) Jeg satser på at det er selve sikringsboksen som er problemet, men kan det skape ødeleggelse på jordingskomponenter inne i forsterkeren? Mvh, Borge.
  3. Hei, Har akkurat fått tilbake min Mac Fearless 1000D forsterker viste seg at det hadde vært noe jordingsproblemer tidligere i bilen som da fikk noen jordingspunkter? inne i forsterkeren til å bli brent. Det kom kraftige tordenvær lyder når jeg traff dumper i veien, og konstant "durelyd" når den var skrudd på, inkludert veldig svak og dårlig bass. Nå som jeg har fått den tilbake, er det samme problem. Tidligere så fikk jeg endret jordingspunktet til setebeltepunktet, skrapet til rent metall og det har fungert ekstremt fint på andre forsterkere uten noe som helst ulyd eller problemer. Nå som jeg fikk min forsterker tilbake, plugget jeg dette tilbake igjen, og det er samme problem, men ingen konstant durelyd men masse tordenfaenskap når jeg treffer en dump.. Jeg feilsøkte litt til og så at sikring"huset" i strømkabelen er litt løs, drar jeg svakt i den ene enden så flytter sikringen seg innvendig en halv centimeter og kan dyttes på plass igjen. Kan dette være problemet? Sikringen mister ikke kontakt, men flytter bare litt på seg. Fikk mulig tips om at det kan fremdeles være jordingspunktet som er problemet, at mutteren ikke leder strøm men syns det er fremdeles suspekt at jeg ikke får noe som helst problemer med andre forsterkere? Tar veldig gjerne imot tips og triks jeg kan prøve, og håper virkelig ikke at forsterkeren min er ødelagt allerede igjen, jeg skrudde av styrestrøm med en gang jeg fikk tordenvær lyden i basseren. Mvh, Borge.
  4. Endte opp med at jeg kjøpte meg denne: http://www.mac-audio.de/index.php?id=3178&tx_nxprodukte_pi1[produkt]=3623&cHash=c297452474 Mac Fearless 1000 D, litt stor men fikk plass til den :D Spiller som en gud nå ;)
  5. Er det lettvint å bytte ut disse ledningene da? :P Har en kompis som er bilmekaniker men han har sjeldent tid =/ 22m strøm og jord holder til forsterkeren? har også kjøpt noe større høytalerkabler til suben, men husker ikke størrelsen :p
  6. Skal huske på det til neste gang ja ;) Angrer på at jeg ikke gjorde noe research før jeg kjøpte det :( Ja, må nok ha større sikring hehe, men trenger vel ikke større kabler? har 22mm, nest største dem hadde der jeg handlet. Vil det forresten være behov for kondensator med den forsterkeren på 800rms? Eller vil det går greit uten? :)
  7. http://www.bossaudio.com/main/1165 Det er basselementet jeg har kjøpt meg, ikke det beste kjøpet men fikk den rimelig billig :p Ja tenkte meg det, vurderer kanskje å kjøpe denne forsterkeren: http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/5/productdet.asp?gid=362&subgid=363&wwwalias=dynabel&pid=1957 Men kan hende det blir litt for mye? Vet ikke helt om jeg trenger en så bra forsterker for det "usle" elementet mitt :p
  8. Hei, funnet ut litt om forsterkeren min og vil veldig gjerne bytte ut i innkjøp av en ny en, men har litt lite peiling på hva jeg skal se etter. Eneste kravet jeg har er at den skal kunne takle 2ohm brokoblet, så blir nok en monoblokk etter hva jeg har sett så er det veldig få 2kanalers som klarer dette? Den skal brukes til ett singel bass element: Bass Info: Boss Audio P12DVD 12" 2000 Watt Phantom Subwoofer 2000 watts peak / 1000 watts RMS frequency response: 25Hz-1.5kHz sensitivity: 94dB (1watt/1meter) impedance: dual 4 ohm mounting depth: 6-1/8" (156mm) Forhåpentligvis i underkant av 3000kroner er rundt det jeg har mulighet for å kunne kjøpe, men enda billigere hadde såklart vært bedre ;) Noen som har noe tips om hva jeg kan kjøpe? Tenkte kanskje på den her: http://www.elutstyr.no/product_info.php?cPath=149_159_163&products_id=544 Men når det står 2x 25A sikringer, vil det si dobbelt opp eller en reserve? (Og hvis det er singel 25A er det ikke ganske lite med watt som går igjennom da?)
  9. Hei, nylig kjøpt meg forsterker og bass element ifra Boss Phantom serien og har litt problemer med overoppheting. Bass: Boss Audio P12DVD 12" 2000 Watt Phantom Subwoofer Forsterker: Boss Phantom PH2.500 2-Channel MOSFET Bass info: 2000 watts peak / 1000 watts RMS frequency response: 25Hz-1.5kHz sensitivity: 94dB (1watt/1meter) impedance: dual 4 ohm mounting depth: 6-1/8" (156mm) Forsterker info: maximum power: 1000 watts rms power: 400watts, 4 ohms variable low pass crossover variable high pass crossover variable gain control input voltage sensitivity selector variable bass boost control gold-plated RCA inputs speaker level inputs LED power and protection indicators signal-to-noise ratio: better than 105dB remote subwoofer level control Kabler: Strøm og Jord er 22mm Høytaler kablene er jeg usikre på i mm størrelse, men er veldig sikker på at det er en grei størrelse på de. Problemet: Generelt etter 30-45minutter med konstant musikk så kutter forsterkeren og går i protection mode, og er så varm at jeg kunne lett kokt ett egg på toppen.. Etter at den har gått i protection mode, kommer den tilbake etter 1-2minutters tid og da varer det ikke lenge før den blir varm igjen og går tilbake i protection mode =/ Prøvd mye forskjellig på innstillinger uten noe flaks, vært og klagd litt der jeg kjøpte den og fikk til slutt en ny forsterker men samme problem fortsetter, så må være noe jeg har gjort feil selv? Ble fortalt der jeg kjøpte den at det skulle gå fint omtrent å ha den på full guffe på innstillingene og kjøre på, men måtte muligens ha en kondensator. Jordinga har vi dobbeltsjekket og skrapet bort lakk for å få rent metall. Strømkabelen sitter stramt og fint. Styrestrømmen virker også helt fint. (Vil ikke akkurat tro det er noe feil med disse kablene, ettersom at det ikke skjer noe feil ellers med anlegget, f.eks når jeg treffer dumper osv, blir bare rett og slett for varm etterhvert..) Kjøpte litt større høytaler kabler og kjører dem brokoblet på forsterkeren, kjører paralelt til elementet, + og - på hver side, men stusset litt over at det er dobbelt med + og - på hver side? En kompis foreslo at jeg skulle prøve å sette kun en kabel til elementet, + og - på hver sin side, men da fungerte det ikke i det hele tatt.. Noen som har en viss peiling på hva problemet muligens kan være? eller noe annet jeg kan teste, har egentlig veldig lite peiling på anlegg akkurat startet å lære meg litt :p
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår