Gå til innhold

mercedes124

Bruker
  • Innholdsteller

    101
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Omdømmeaktivitet

  1. Like
    mercedes124 ga poeng til Quattro73 i Motorstopp Golf 4 AKL   
    Svarer her slik at historikk følges, liker best det, og slipper dobbeltposting ;) Limer inn linker med forklaring/løsning.
    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00513
    Kamsensor. Antar den sitter på blokka rett bak/under oljefilteret. Se bilde under. Typisk for slike sensorer, når de begynner å feile, er at det skjer når motor er varm. Kan også være dårlig kontakt i plugg, eller ledningsbrudd.
     
    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00533
    Henviser til TBA som jeg nevnte tidligere, samt falskluft mm.

  2. Thanks
    mercedes124 ga poeng til Quattro73 i Motorstopp Golf 4 AKL   
    Så da var jeg ikke helt på jordet ;)
     
  3. Like
    mercedes124 ga poeng til Jesper1201 i Praksis for registerreim bytte   
    Enten så leser du ikke hva jeg skriver, eller så vil du ikke forstå det. 
     
    Vi ser muligens saken på to forskjellige måter, men det er fordi du er en "rammet" forbruker og jeg er på den andre siden av situasjonen.
    Ja - jeg er enig i at det er jævlig kjipt, men løpe-/spennrulle kan gå istykker på lik linje med et hjullager, bærekule, foring ol. og har ikke direkte med antall år å gjøre, men kjørelengden. 
     
    Det handler overhodet ikke i å instruere verkstedet i hva de skal gjøre - det handler om at så lenge du vil ha utført en jobb som ikke står oppført på den aktuelle servicen så må du gi beskjed om det. I dette tilfellet står det at reima skal byttes på 120' og kontrolleres ved hver service og siden det ikke har vært oppdaget unormal slitasje på registerreim har ikke denne blitt byttet, med tilhørende deler.
    Verkstedet, eller en mekaniker er ikke synsk og kan dermed ikke forutse at et lager skal skjære seg eller gå istykker hvis ikke det er merkbar ulyd eller slakk.
  4. Like
    mercedes124 fikk poeng fra Rsele i Lån på bil   
    Nå er jo det helt vanlige betingelser ved et lån, at låner forplikter seg til å assurere gjenstanden inntil den er betalt fult .Og som regel er gjenstanden långivers inntil den er fult betalt.
    At bilen verdi eller stand er lik null er vel bileierens problem ,han må jo ha kjøpt noe med lav verdi eller kjørt det i stykker. Långiver sikrer seg best mulig ved å kreve kasko inntil bilen er helt betalt. Samtidig ,hvorfor skulle ikke långiver sikre seg ?
  5. Like
    mercedes124 fikk poeng fra Actros 8x8 i Automatisk start stopp   
    Å bruke kombinert dynamo /starter er ikke noe nytt. Mange husker gamle snekker med "dynastart" uten og mene noe om for og bakdeler.
    Mazda har tydeligvis en annen løsning ,men etter hva jeg ser er det snakk om bensin ! På Skoda hører man i hvert fall en starter som drar i gang etter hver stopp ! 
    For mange vil det enkleste være å kunne kople systemet fra. Det kan riktig nok koples ut men det må gjøres etter hver start . At en brennstoff besparelse  kan inntreffe i køkjøring fra Asker til Oslo i rushen er mulig .Men det virker som en unødig sak for svært mange .
  6. Like
    mercedes124 fikk poeng fra Einar i Automatisk start stopp   
    Det er nok det store spørsmålet ,hvor ofte ! For min del kunne jeg tenke meg å slette hele systemet .En tur på butikken  ca. 10 km skulle ikke behøve mer en  to innslag fra starteren ,men ofte blir det seks sju i tillegg. Siden jeg tidligere har måtte  skifte både Lucas , Delco , Bosch og Nippon startere er det vanskelig å tro at VAG har funnet  opp noe uslitelig starter. Og jeg har en mistanke om en viss sammenheng med at jeg aldri  oppnå 100% batterikapasitet Og med diesel er neppe starteren den minste typen.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår