Gå til innhold

Bjerken

Bruker
  • Innholdsteller

    37
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Bjerken

  • Bursdag 11/18/1982

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    bil og trening
  • Modell (eks S4)
    528i og m535i
  • Biltype (eks Audi)
    BMW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1985
  • Yrke eller sivil status
    bilselger, bonde, samboer
  • Motor (eks 1.6)
    s38b36/m30
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    528i med s38b36 motor, og m535i med Hartge grenrør/eksos, hjerne og litt anna småtteri
  • Fylke
    Buskerud

Contact Methods

  • Bosted
    TYRISTRAND

Bjerken's Achievements

  1. Jeg veit ikke hva tollen er på en slik bil jeg, men den havner vel fort på 110-120 000 tipper jeg. Ikke så altfor ille hvis den er i skikkelig bra stand. Men det som er kjedelig er jo at den mangler interiør! Det er vanskelig som fy og oppdrive. Pluss at det er jo greit at det matcher med dørsider osv.
  2. 524td er den eneste e28`n jeg ikke har prøvd. Hadde vært morsomt å prøvd en slik en. Var jo verdens kjappeste serieproduserte dieselbil da den kom! Med litt justeringer skulle det ikke forundre meg om den kan bli litt morsom.
  3. Nei desverre veit jeg ikke om noen. Ikke annet enn den som ligger på nettet til 50 tusen utolet og uten interiør.
  4. Som et generelt svar kan man si at det er bra biler, med en fin motor. men det er desverre mange fallgruver. Kan være angripet av rust samt lide av noen el problemer. Pixler i display, panservaier, abs hjerne/følere, osv. Finner du et velholdt eksemplar er det en nydelig bil med gode kjøreegenskaper og komfort.
  5. Bjerken

    BMW e38 caliper.

    Og 728i, og 725tds. Leit på koed, så finner du dem. Det er 316x30mm med 4 stempla Brembo kalipper mener jeg å huske.
  6. Bjerken

    koni dempere

    nei. blir bare mjukere. Det er fjøra som bestemmer høyden.
  7. Takk for det. Havne på ca 20 000kr uten toll.
  8. Her er noen oppgraderingsdeler som er kjøpt inn til den hvite: Short shift fra K-sport, som kan reguleres til å ha kort vandring men ikke kort spak: Camberjustering bak fra K-mac: Bremser som holder mål håper jeg: Håndbrekk som kanskje er litt mer brukbart til denne bruken enn standard vare:
  9. Noen flere bilder av den blå etter at felgene fra Felgen garage dukket opp..
  10. Bjerken

    bmw e28

    Det finnes ikke desverre. Skal man ha justerbart på e28 så må man bruke understell fra e34. Men bak blir alle coilovere ca 10cm for lange, slik at man må kjøre med justeringa helt på det nederste, og enda da er den for høy.
  11. Fantastisk flott prosjekt! all credit til deg.
  12. Det kostet 26 000kr for s38, og 21 000kr for m30. Dette var priser inklusive deler og arbeid pluss mva.
  13. Lite film desverre. Skal se hva vi har...
  14. Hei igjen. Nå er motor overhalt i toppen igjen, med nye ventiler, tettinger, freste ventilseter/ventiler, planet topp, vakumtestet, maskinert veiva med en ekstra kile så nå håper jeg den er i 100% stand til våren. Det ble jævlig dyrt og ikke planlagt, men men. sånn er det med M-motorer. Toppen på den blå er også overhalt med ny kam med Hartge specs, freste ventilseter/ventiler, nye ventilløftere, nye ventiltettinger, alle pakninger, vakumtestet topp, planslipt, osv. Så nå bør den også være i orden. Den fungerer hvertfall meget bra og jeg er super fornøyd. Venter på vår igjen nå.
  15. Bjerken

    Min BMW E28 M535i

    enig med destroyy på den. Er latterlig dumt å ødelegge denne med vinterkjøring. Den farge kombinasjonen er jo ekstremt tidsriktig også. Ettertraktet vare dette gitt. Om noen år vil disse være verdt mye penger.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår