Gå til innhold

uheldig

Bruker
  • Innholdsteller

    29
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om uheldig

  • Bursdag 01/01/1987

Contact Methods

  • Bosted
    oslo

uheldig's Achievements

  1. ja tenkte det. men fant ut at fortennings armen fra klokka,beveger seg ikke med trykk-vakum.så må ta og skru opp fordeleren og se om man får den fikset.før man montere den.
  2. fant en fordeler med nr 0 237 003 024 og en modul med nr 0 227 100 018 på dele lageret mitt fordeleren har en stor klokke. lurer da på hvordan motor de hører til er det til en eller annen et motor? har søkt rundt på nett men finner ingen ting. vet noen om en bosch side eller lignende man kan skrive inn nr på og finne ut hva det er for noe? viss det er til en et motor tenkte jeg og sette det på b230at motoroen min.
  3. har prøvd og finne noen videoer med tester av eldre awd system. sånn som man kunne få med 850 og v70 opp til 97-98. er det noen her som har en sånn bil, eller vet om noen filmer? ikke sånne leke filmer men seriøse tester der de tester opp glatte baker og forskjellig.
  4. Hei har en corolla som ladelyset er kommet på. måler 11.3 over dynamo og batteri. har prøvd og bytte regulator uten hel.ladet det samme. lurer på om det går ann og bytte børster dioder? er en 4a-l motor med vippe regulator/ ic regulator på skjermen. noe annet en børstene som kan være gåen`? bilen er kjørt 130000km
  5. mener strammehjulet. reimen skal være stram. man skal ikke kunne vri mer en 90 grader på den når alt er på plass og strammehjulet er skrudd fast.
  6. hei sklir den av sånn selv om du snurer motoren en hel runde rundt før du strammer spennrullen?skjer kun med meg når jeg strammer opp reimen. så jeg snurrer 2 ganger rundt strammer spennrullen sjekker at reimen er stram skyver reimen inn på plass igjen og der blir den liggende.
  7. uheldig

    Dynamo

    9 serie bosch dynamo. er vell på en 100-120 A dynamoen må komme fra en som har feste på høyre side. http://basen.bil1din.no/resultat.aspx?bilkod=5060&delkod=7405&sort=11&sok= her er noen.
  8. de kan nok trekke tilbake sånne godkjenninger. v8 med 200nm hehe ser ikke helt vitsen med det. kanskje det funker med målings papirer. lenge til du skal inn på godkjenning? arig og se
  9. viss du får godkjennt søknad og går igjennom med v8 så er du utrolig heldig. var nettopp innom statens vegvesen her om dagen. det ligger inne på datan demes at man ikke får godkjent volvo med v8. grunnlag at det er alt for mye moment i en v8 motor. var et stort rød felt når han gikk inn og sjekket hva som var godkjent på volvo. det stod en notis at v8 godkjenning ikke var mulig.
  10. hiver meg på her,har et enkelt spørsmål bruker dere tenningsmodulen fra en e motor på turbo vogna ? og er det en stor sak som henger på et feste atmed coilen eller en liten som ligner på modulen til a/f/fk/ft? tenker på å montere en sånn stor sak med stor klokke på en at motor, for og få en bedre tenningskurve forhåpentligvis.
  11. har dessverre ingen målepapirer siden jeg ikke har fått vært på noe "pro" konkurans. har en kompis som driver 2 12 spl med nesten samme verdier,han har vært på newbie konk i mo i rana om sommeren. har en 150A sikring og har målt strømforbruket med en amp måler og der hva det opp mot 170A i de store saftige slagene.så den trekker mer en den skal. og viss du tar og regner ut det i effekt formelen finner du ut at effekten er over 1000wrms.med gjennomsnittlig regnet 160A har ingenting feil med ørene mine eller min forsterker. gir kun god kritikk til monoblokken og diskantene til bm.Har ikehatt noe annet bm utstyr så det kan ikke jeg uttale meg om. skjønner ikke at dere "disser" et produkt dere ikke har noe kjentskap til,og aldri har hørt noen sette opp et litt større anlegg med det.
  12. har psx-d2 til og drive mine 2 mtx 8500 serie subber. funker mye bedre en forventet. forsterkeren driver subbene helt ut og den har vart no i 2 år uten og bli varm eller at den har brent noen komponenter. til den prisen den selges for vil jeg si at den er den beste forsterkeren i den prisklassen. den levere langt over1000watt rms no selv om bilen og batterien mine gir fra 12-14,2v når man spiller på maks. viss man klarer og komme seg opp i 14,4 og holde seg der når man spiller på maks vil jeg si at den er like god og kanksje enda bedre en andre forsterkere man får til 6000tusen. andre av meg har hatt en helix dark blue 2 og den har så og si ikke klart og holde seg i orden en måned en gang. for de har svidd utgangene. spilte 151,2 db i en konkurranse. anlegget er montert i en volvo 2 serie
  13. viss bilen ikke har skvettlapper foran kan det være rustet i nederst i buen der hjulene har kastet opp skit og salt.har også sett biler med rust i hjulbuene bak, siden mange ikke tar seg tid til og skylle bort alt salt og skitt som ligger der. i hjulbrønnen kan det være rust for det er fuktig og det kan også være at det er rustet igjennom nederst på skjermkanten ved hjulbrønn. har også sett noen biler med rust i hjulbrønn inne i bakom skjermen. det bruker også å være rusten under matta foran i bilen siden det sitter folk der med våte føtter om vinteren og ikke lar det tørke. har også sett rust i kanaler særlig bake foran hjulene. og man har opplevd rust rundt bakrute over og under.
  14. Hei hvordan type tennpluger bruker dere på b230at? er det ikke ngk bpr6es som skal være på og vet noen om hvor man kan få tak i billig fk/ft grenrør?
  15. jeg skjønner ikke helt dette med og lodde inn formotstander. kan være at det er litt sent og jeg er veldig trøøtt. når man montere fk tar man bensinhjerne fra fk, og setter denne på originale 940 grønne fk dyser .Hva er vitsen med den formotstanden. hjernen og dysene er jo det samme som i en 940.det er vell ikke annen motstand i 240nettet, alle ledningene er av samme lengde og av samme størrelse som ¨på et 940nett. er det en motstand som ingen skriver om allerede på 240nettet? veldig artig med og få svar på dette for jeg er helt bortkommen og skjønner ingenting.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår