Gå til innhold

Cruise Control hjernen

Ranger emnet


Morgis

Anbefalte innlegg

ingen som vet?

 

Fra 1980-> sitter den bak høyre sidepanel. hvis jeg ikke husker feil.

t.o.m. 1979 er det ingen hjerne, da cruisecontrollen ikke er elektronisk,men mekanisk med sentrifugalvekter, drevet av speedometerwiren.

 

Selve crusiecontrol enheten,er den grå på torpedoveggen, der speedometerwiren gå inn.

 

Erik

95 Volvo 855

96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3)

85 Massey Ferguson 675 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra 1980-> sitter den bak høyre sidepanel. hvis jeg ikke husker feil.

t.o.m. 1979 er det ingen hjerne, da cruisecontrollen ikke er elektronisk,men mekanisk med sentrifugalvekter, drevet av speedometerwiren.

 

Selve crusiecontrol enheten,er den grå på torpedoveggen, der speedometerwiren gå inn.

 

Erik

Takk.

Skal koble på en bryter på clutchpedalen slik at den slår seg av når man clutcher.

Nå reagerer den bare på bremsen som du vet :)

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva skal meninga med det være?

Når ikke den bryteren er der vil motoren ruse seg opp når jeg klutsjer.

Cruisekrontrollen må kobles ut når jeg trykker inn klutsjen slik den gjør når jeg trykker inn bremsen.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

På min 240 GLE 1983, så sitter hjerna på torpedoveggen på passasjer sida.. der under en plass.. Kan være den ligger bak kick panelet.. som sagt over.. men mener på min hang på torpedoveggen :)

 

Jeg får ikke min til å virke jeg.. Har du noe peiling på disse elektroniske? :/

 

Skjer ingenting når jeg trykker på kanppen.. :/ men den wiren må dra ganske langt for å hekte i gass hjulet da.. kan ha noe med det å gjøre?

 

Sorry OT, men er desperat etter å få den til å funke :D

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ute å leitet litt i all kabelstyret. Fikk røsket bort ei stor bunke med kabler som ikke var i bruk ja. Allt i fra mobilladere til tåkelysreleer inni der :P

uansett. det jeg kom frem til er at det er en blå ledning som går til bremseføleren og som da videre deaktiverer cruisecontrollen ved trykk.

Denne skulle da enkelt med et par dioder og en mikrobryter kobles på clutchen. :)

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår