Gå til innhold

Oppdatering :)

Ranger emnet


Jannis_J

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 weeks later...

da har jeg prøvekjørt MX-3'n!

den var veldig deilig å sette seg inn i, selv om det var jæævlig trangt baki (har en litt laid back sittestilling), men det var jeg allerede klar over =)

hadde det morro med den i snøen uten å overdrive (bare prøvekjøring)

jævlig god bil å kjøre.. dragga med en kamerats 318i også, knuste han lett som bare det =) nå er det bare å spare opp de siste slantene før jeg tar opp lånet mitt..

sjefolainen!

Bedre med èn RX-7 enn ti supraer på taket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å ødelegge stemningen her men hvis dere har noen planer om å trimme ville jeg tenkt meg om før jeg kjøpte en MX3...

 

Jeg hadde selv store planer om å kjøpe en slik bil og drev og hang rundt på forumet på MX3.com for finne ut litt om potensialet på denne saken.

 

Den ser jo drit rå ut men er desverre lite å hente på effekten.

Ikke ble jeg imponert heller etter å ha testet en.

 

Det eneste som gir litt hester er å bytte ut motoren til en 2.5 KL-03 (160 hk ?fra 626 V6 / Ford Probe) eller KL-ZE J-spec ( 180 HK Japansk MX6).

En KL-ZE koster skjorta og man får jo ikke akkurat noen rakett da heller..

 

De mest hardbarka MX3 trimmerne har 1.6 litersversjonen av MX3 og setter in 1.8 BPD turbomotoren fra GT-R og GTX som er direkte bolton.

Det blir uansett mye jobb for å ha det gøy når man heller kan kjøpe seg en GT-R til 30-50K mer.. :)

Og disse bilene får man 250 gamp i for under 10K.

 

Gjett hvilken bil jeg har... :D

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe

 

en KL_ZE j-spec har 200hk, og er fullt mulig å kompressor mate eller turbokonvertere. Snakker da brått om 300hk ca. :)

med KL_ZE uten pustehjelp har jeg sett 0-100 tider ned mot rundt 6 sekunder, og det er ikke så ille på en fremhjulsdrevet bil :)

 

er visst mulig å turbokonvertere K8 motoren også (V6, 136 hk)

og havnet da på ca. 200hk

 

klart, effekt koster penger, slik er det bare :)

 

Når jeg kjøpte denne, så kjøpte jeg den fordi jeg synes den var sprek, både utseendemessig, og ytelsesmessig.

Holder igrunn lenge for meg, da jeg aldri kjører på bane, eller bryter fartsgrensene ellers :)

 

Eneste jeg skal gjøre er å få på komplett Mazdaspeed senkesett, for å få den enda bedre i svinger, for det er det jeg synes er gøy :)

 

323 Gtr er sikkert sinnsykt moro, men kan ikke si jeg liker utseendet på den så veldig :)

 

Uansett, alle liker ikke de samme bilene, heldigvis.

Synes G_rally (tror jeg) sa det best:

'det er kjøreglede som er det absolutt viktigste'

 

Klart, når det er sagt, så er det igrunn litt fint at ikke så mange har Mx3. Det blir en bil folk lett snur seg etter siden de ikke vet hva det er. Og det er jo litt artig :)

 

Nå holder jo jeg på å "style" min litt, og håper å få til den peneste mx3`n i Norden (skal jeg først ta i, så tar jeg i) :)

 

Har bare sett helt originale mx3`r i norge, sverige & danmark hittil. men finnes sikkert noen som er stylet også.

 

Derfor det er moro med mx3, om man gjør noe med en slik her i europa, er sannsynligheten til å se en som er stylet likt utrolig liten. er ikke Rieger-katalog treff tendenser her i gården ;)

(takk des3rtfox, for det geniale sammendraget av Vag treff)

 

 

Du snakka om 1.8 BPT, det stemmer, selv om ikke de er råest.

Er faktisk en mx3 med en slik motor med i

The Fast & The Furious 2, så så veldig kjip er den nok ikke :) hehe

 

 

nope-mx3

edit: trykkleif

:: Frisørbilentusiast ::

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som setter inn turbomotor i MX3 bruker vel motoren fra GTX, siden GT-R motoren er så dyr/vanskelig å oppdrive. En evig diskusjon på ymse Mazda-forum i statene er BPT VS KL-ZE, og konklusjonen er vanligvis KL-ZE hvis du ikke har planer om å trimme, og BPT hvis du skal trimme.. Wow, en smart konklusjon fra våre smarte venner over dammen :D

 

Motoren fra GT-R har jo et enormt potensiale, så de er veldig populære "over there".. Men så har jo ikke de muligheten til å kjøpe GT-R da :D

 

 

Nope, lykke til med prosjektet ditt. Kult med biler som skiller seg ut!

 

btw, sorry for avsporingen

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

jeg har vært ute enda en prøvetur med bilen og da fant jeg ut at oljelampa lyste når den sto på tomgang, bare i et halvt sek noenganger.. og en annen gang så fusket den når jeg skulle la den sette den i første og ta rolig av, motoren stoppet og så automatisk kom tilbake igjen (???)

noen som har noe ide om hva det kan være?

en kamerat av meg er mekaniker og han sa det var ikke noe feil med den, men så kan det hende han ikke sjekka bra nok?

:eek:

Bedre med èn RX-7 enn ti supraer på taket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår