Logo

Gå til innhold

3Salg av bil og kontrakt

69mustang351w

69mustang351w 03.December.10 - 1:58

• Opp

69mustang351w 03.December.10 - 1:58

• Opp

Skal selge min mustang snart. Kjøper bor i Tromsø mens jeg bor i Harstad, over 30 mils avstand. Bilen har kun sommerdekk, så den er ikke noe god vinterbil. Kan sende med en kontrakt, men det er jo ikke sikkert han blir å skrive under på den.

En bekjent av kjøperen kommer til Harstad og henter bilen og tar den med på hurtigruta. Hvis jeg har med en kontrakt, bør jeg da godkjenne hans underskrift i kontrakten? Eller skulle jeg kanskje ha fakset over kontraktn osv.? Vil en kopi av kontrakten f.eks være gyldig dokument hvis det skulle bli uenigheter?

Har ikke så mye erfaring med bilsalg, men hvis selger og kjøper er langt fra hverandre, hva er generelt den beste måten å gjøre det på? Jeg vil ha pengene før jeg sender av gårde bilen, mens kjøper sikkert vil se bilen før han sender penger. Egentlig er vel ikke dette mitt problem, kjøperen velger selv om han vil se bilen før han kjøper den.

Dette innlegget har blitt redigert av 69mustang351w: 03.December.10 - 2:09

espsko

espsko 03.December.10 - 8:32

• Opp

espsko 03.December.10 - 8:32

• Opp

Få kjøperen til å fakse en signert kopi av kontrakten til deg på forhånd, og ikke send bilen avgårde før du har fått penga.
    69mustang351w

69mustang351w 03.December.10 - 10:25

• Opp

69mustang351w 03.December.10 - 10:25

• Opp

Det er det jeg skal gjøre nå snart :)
    DeVille

DeVille 03.December.10 - 14:12

• Opp

DeVille 03.December.10 - 14:12

• Opp

Det er vel ikke problem,
    Kjøper har skrivd under på kontrakt (fyllt ut med alt annet enn din underskrift)
    den bekjente kan ta med den, eller scanner/faxer han den over til deg.
    Den bekjente tar med bankremiss fra kjøper, gir til deg hvis dere er enige.

Finner du ikke svar på det du lurer på? Her ser du hvordan du spør om noe nytt