Logo

Gå til innhold

5Uenig med takstmann, spørsmål!

stn123

stn123 24.February.10 - 20:34

• Opp

stn123 24.February.10 - 20:34

• Opp

Hei!

Jeg ble rygget på nå nylig, og satte bilen min inn på møller for takstering. Møller takstere skadene til 37959.
    Så blir jeg oppringt av sparebank1 sin takstmann, som ønsker å se bilen og takstere. Etter noen dager blir jeg oppringt og han taksterte skadene til 21000.

Har jeg noe rett til å klage? Er jo stor forskjell på summene, jeg har en gammel bil. Honda civic 92 modell. Men alt av skjøter og slikt er spaklet ihop.Bilen var nylakkert samme dag som den ble rygga på. 3 sikts lakk, veldig dyr.

Takk for svar.
    Schnellfahrer

Schnellfahrer 24.February.10 - 20:48

• Opp

Schnellfahrer 24.February.10 - 20:48

• Opp

Vel. Har du planer om å gjøre arbeidet selv og ta penger for det, eller har du planer om å sette det bort?
    Hvis du skal sette det bort, så er det vel ikke så veldig nøye hvor mye verkstedet får for jobben. Er du misfornøyd, så klager du bare uansett!

Men du kan også ta takst ett 3 sted, og høre hva den blir. Er den nærme den første eller den andre? Så kan du etterpå finne ut om du føler for å rusle videre med det.
    DRFT-R

DRFT-R 24.February.10 - 21:05

• Opp

DRFT-R 24.February.10 - 21:05

• Opp

det du kan gjøre enkelt å greit er å ta imot det høye budet for det er det du har fått først så sier du at du vil ha dette i kontant oppgjør for å fikse skadene selv. for de sparer uansett på det. å verksted må du da ha leiebil og annet driit som da blir dyrere for dem
    reza karimi

reza karimi 24.February.10 - 21:19

• Opp

reza karimi 24.February.10 - 21:19

• Opp

forsikringsselskapet prøver jo å komme billig ut av det. sliter med det jeg og. kjøpte bilen for 52kr 5 måneder siden, etter skade fikk jeg brev i dag om at bilen er taksert 42kr. altså 10kr mindre.
    stn123

stn123 24.February.10 - 22:14

• Opp

stn123 24.February.10 - 22:14

• Opp

Tenker å ta kontant oppgjør ja. Derfor jeg er mest intrisert i den høyeste taksten, uansett .. skjønner jeg ikke hvordan det kan bli så stor forskjell på samme skade
    Schnellfahrer

Schnellfahrer 25.February.10 - 22:24

• Opp

Schnellfahrer 25.February.10 - 22:24

• Opp

Som sagt, så reis ett tredje sted å få takst. Så veit du ca hvor landet ligger. Forskjeller i takst kan være at forsikringsselskapet prøver å "sno seg unna", eventuelt at han som takserte skaden hos møller la merke til noe som forsikringsselskapets takstmann ikke så.

Finner du ikke svar på det du lurer på? Her ser du hvordan du spør om noe nytt