Gå til innhold

Dempere..

Ranger emnet


VolvoR-Sport

Anbefalte innlegg

veit ikke åssen det er med orginaldempere, men om det er en bil som "er noe" gå for all del for bilstein.. jeg hadde først sprint (korte demperen til 7/9) så bytta jeg til clubsport, som er den korte til 240.. fremme har jeg kappa lesjöfors 2 runder, og da henger fjørene akkurat fast, kappa to bak og, og er gost med spenn der, men bilen butter litt forover, så må ta en runde til før den ligger jevnt, vil da fortsatt ha forspenn..

 

di sorte strekene annviser anlegsflaten, er litt anderledes topp, men passer helt fint

DSC00209-1.jpg

 

må lage en slik ring siden "patronen" på 240demperen er kortere, vist sammen med den nye mutteren for å feste bilstein demperen..(ringen er 15mm høy)

 

DSC00210.jpg

DSC00208.jpg

 

100_0155.jpg

 

bak trenger du bare noen feite skiver på hver side der du setter bolten igjennom, da hylsa i 740 demperen er en del lenger enn den i 240.. jeg brukte bare noe superlim for å få di til å henge fast under montering, etterpå står di jo i press så trenger ikke legge sjela i det akkurat!

100_0169.jpg

 

perfekt høyde forran, litt for store dekk (225/45 17) så subber såvidt litt ved dumper i veibane under sving, men med et hakk mindre dekk vil det være helt kurant

Bilde011-3.jpg

 

 

*litt digg å være tilbake her forresten hehe, lenge siden nå!! må snart få fing'ern ut å få bilen på veien igjen..jævla gla vi går mot varmere tider(igjen;)) kjenner savnet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, og koleis kjøpe og montere trutrack sperra..

går i gjenn ofte her, og på 200 delen...

 

foresten ronny, du må serie produsere maange sånne distanse ringar.. :) får sikkert solgt dem lett. og distanse ringar til demperane bake... :) ser litt finare ut på en eukontroll med dreia skims, enn med en nåve med skive... :)

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår