soundlord Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Har nettopp bygget en ny kasse til mine subber.Denne gangen ble det lukket.Ifølge tegningene skal den være 31,1 liter pr bass,jeg lagde den 62.29 liter totalt. Blir dette rett,eller skal den være større pga at elementene tar opp litt volum? Har hørt at det er delte meninger om dette,men synes det er litt rart om ikke fabrikken har regnet ut volum totalt inkl element?Har ikke plass til større kasse heller nå,forsterker og kondiser tar resten av plassen. Så om noen har erfaringer med dette? Mener selv at det er inkl element de oppgir,skal da ikke være kunden som må regne på slikt selv.De fleste bygger vel etter oppgitte mål og bygger den kassen.Er vel kanskje en variasjon fra merke til merke?Synes en bortimot 80 liters kasse(lukket) for 2 stk 12" er litt stort da.høres heller 62.2 liter,som er anbefalt høres litt bedre ut.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eyzo Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Leste en gang at de aller fleste produsenter har allerede regnet med volumet på elementet.. Bygget mine 3004SPL i lukket kasse etter anbefalingene til Pioneer.. Dette funket vertfall veldig bra..:) Uansett.. Du hører vel minimalt med forskjell om du ikke er Hifi-freek.. Siter [-]00 Golf IV GTI Exlusive [-]91 BMW E36 318i [x]97 Renault Megane RN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Har nettopp bygget en ny kasse til mine subber.Denne gangen ble det lukket.Ifølge tegningene skal den være 31,1 liter pr bass,jeg lagde den 62.29 liter totalt. Blir dette rett,eller skal den være større pga at elementene tar opp litt volum? Jeg tror ikke du skal la nattesøvnen din bli ødelagt av dette. Det er IKKE NOE som heter "perfekt kasse", eller "optimalt volum". Om det skulle være hørbar forskjell skulle jeg likt å se den personen som sier at den ene låter bedre enn den andre. Det er ikke uvanlig med en eksemplarvariasjon på 10-20% når det kommer til Thiele/Small variasjoner, så med-eller-uten-element problematikken blir en dråpe i havet. Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soundlord Skrevet Mars 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 ok.hørtes bra ut:p vurderer nå om jeg skal ha en 12" eller 2 stk 12" i kassen.Blir det en stk,blir det bassreflex og blir det 2 stk blir det lukket.hva vil spille best?Er jo en del forskjell på dybbass og trykk på lukket og portet.. Noen som har noen meninger om hva jeg burde gå for? hører mye på trance og hiphop,men også mye annet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soundlord Skrevet Mars 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Det ble lukket med 2 stk 12".spilte ganske greit:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg