Gå til innhold

ombyggnings pris liste.

Ranger emnet


MGR

Anbefalte innlegg

jeg har tenkt å kjøpe en e30 til sommern, en som det er små rust og sånn.. uten motor.. helst da.. skal ha projekt over noen år.. tenkt å kjøpe e36 m3 motor og sette i neste sommer.. bilen skal bli bane bil til slutt.. mn lurer litt på hva det kommer til og koste.. tenke på ca litt over 600 hk.. hvilke deler bør jeg ha og sånn.. noen som har råd?

 

takk

mvh Morten.

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

1000 kr per hk? :scared litt mye kanskje el? turbo, ic, dyser og alt koster vel ikke så mye da..

 

hvis vi tilføyer dette på lista:

H-profil råder

Stempler

Veiv

ARP bolter

Toppakning

Datasprut

Trykkrør

WG

Overhaling av hele motor + bytte deler i topp som ikke egner seg til overladning. Tenker da på kam, ventiler etc.

Bensinpumpe

Mapping

Bremser

Dempere

Hjul

Fjører

Drivverk

 

++++ Lista er lang for 600hk

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har tenkt å kjøpe en e30 til sommern, en som det er små rust og sånn.. uten motor.. helst da.. skal ha projekt over noen år.. tenkt å kjøpe e36 m3 motor og sette i neste sommer.. bilen skal bli bane bil til slutt.. mn lurer litt på hva det kommer til og koste.. tenke på ca litt over 600 hk.. hvilke deler bør jeg ha og sånn.. noen som har råd?

 

takk

mvh Morten.

 

Heisann.. Vil bare si at visst dette er ditt første bil-prosjekt så vil jeg råde deg til å begynne med noe enklere.. For når du skal bygge en 600hk motor bør du vite hva du gjør!:) Men uansett så er en E30 et godt utgangspunkt til mye rart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehrnst: Endelig!!

 

Har inntrykk av at veeeldig mange tror at det er bare stor turbo og større dyser som skal til for å få masse effekt. Bør vel senkes en del kopresjonsforholdet i en E36 M3 motor før du kan lade så mye at du når slike effekter som her ønskes. Kjører du da med nærmere 2 kilo ladetrykk, så skal motoren bygges om en del for å i det hele tatt holde lenger enn innkjøringa...

Alfa Romeo 75 1,8 turbo

Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli

 

Volvo 740GL herregårdsvogn

Originaledition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som sagt.. ikke 600 hk med en gang... veit det er mere enn trubo ic og dyser som skal til.. mn gadd ikke ramse opp alt liksom... etter jeg kjøper bilen, kommer jeg til å pusse den opp.. montere bur.. og gjøre det meste med utseende, og chassi.. å kommer til å bruke lang tid.. får en 15 åring får ikke tak i mye penger liksom.. med mindre man har foreldre som er stein rike da..

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis vi tilføyer dette på lista:

H-profil råder

Stempler

Veiv

ARP bolter

Toppakning

Datasprut

Trykkrør

WG

Overhaling av hele motor + bytte deler i topp som ikke egner seg til overladning. Tenker da på kam, ventiler etc.

Bensinpumpe

Mapping

Bremser

Dempere

Hjul

Fjører

Drivverk

 

++++ Lista er lang for 600hk

 

Det var dette eg mente med 1000kr/hk. Det er en tommelfingerregel for seriøs trimming. Selvfølgelig pluss minus en del, men alikevel............

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår