Gå til innhold

Golf mk1 1,5 Turbo ??

Ranger emnet


Lethal

Anbefalte innlegg

Nå har jeg fått av skruene til svinghjulet, og etter mye banning og sverting, fått det av

06.jpg

 

Så fant jeg ut at jeg har fått feil simring, så jeg stikker på volkswagen for å bytte, men da får jeg vite at den ringen jeg trenger har gått ut så jeg må kjøpe hele "huset" som den sitter i, og det koster 1100 !!!!

 

Men jeg tror jeg skal få tak i bare ringen på en annen måte, eller bruke den fra 1500, siden disse er like..

 

Dette er da den jeg må kjøpe ny, jeg trenger egentlig bare i skifte den svarte simringen rundt

07.jpg

 

Her er da alle delene som jeg har tatt av:

09.jpg

 

Da satser jeg på å få tak i en slik ring på maskin service, eller sylinder service på mandag, sånn at jeg kan få den på veien snart igjen ;)

 

Mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • Svar 135
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hei der Lethal!

 

Jeg har fulgt litt med på tråden din... Kult prosjekt!!!!

 

Jeg driver å planlegger litt å bygge en 1,6T med forgasser (skal skaffe meg en trykkforgasser)...

 

Turbo og div. deler har jeg fra en Audi 80 med 1,6TD...

 

Spørsmålet mitt blir: Hvor henter du ut oljetrykk til smøring av turboen?? Og hvordan mekka du sammen eksosanlegget ut fra turboen??(blir vel en del modifikasjoner på eksosanlegget vel??)

Fly GTI!

 

83 Golf C

82 Golf GTI (rest. prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oljentrykk henter du med t-stykke fra oljetrykkbryteren, og hull i bunnpannen for retur. eksosen må bygges på en flens som passer turboen. så noe rør av litt dim, og gjerne en potte i enden. skulle til å begynne på med tilsvarende, men har endå ikke fått tak i trykkgasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Heisann..

Oljen løste jeg som z10an sa, men hvis du bruker bunnpanna fra en golf turbo diesel, så er det oljeretur på den..

 

Eksosanlegget bare sveisa vi 2" strakt rør fra turoben og ut..

Drit i lyd demper, det blir råå lyd :P

 

Mvh

Steffen

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nå har golfen stått stille ganske lenge pga en ganske lei hoste ;)

Men nå har den kommet inn varmen i det nye verkstedet våres, og jeg har jo fått jobb på vag, så nå ser det lovende ut..

 

Det som skal gjøres nå, er å ta ut motoren på nytt, ta av toppen, og overhale, sjekke skifte diverse pakninger og tettinger.

 

Så skal jeg få tak i K-jet tronic sprut fra enten en gti eller volovo eller noe.. Har uansett tenkt å bruke dyser fra volvo 240 b23e (tror jeg det er), siden dette er samme innsprut systemet, men volvoen har større dyser.

 

Kommer så til å lage en kobber topp-pakning, også slenge på turboen igjen..

Har sjekket litt rundt, og med de endringene kan jeg visst kjøre rundt 0,7 ganske stabilt og trygt..

 

Kommer også etterhvert til å montere senkesett, fjerne litt rust og bytte bærekuler, endeledd, hjullager mm..

 

Jeg kommer tilbake med bilder etterhvert ;)

 

Mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har nå skaffet meg en intercooler jeg skal prøve å få brukt til prosjektet..

 

Intercooler fra en VW Touran 2003 TDI :D

 

Det kan bli intressant ;)

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Fikk flytta bilen ned til jobben i går, så nå er det bare å begynne å plukke fra hverandre...

Gjør dette pga at vårt eget verksted er under oppussing..

 

Sjekka først at timinga var riktig, bare fordi jeg mistenkte at den muligens var gærn, men den var riktig, så da var det bare å få av toppen..

Er kanskje ikke så rart at den ikke har gått så bra:

Hadde jo av innsuget noen ganger i vinter, og byttet ikke pakning, og den så nå ut som en sveitserost..

Har også en følelse av at de dysene som sitter der ikke er tette, så de suger falsk luft..

 

Ser også ut som at jeg må ha ut igjen svinghjulet og bytte simring igjen.. Hadde ikke akkurat mye erfaring eller verktøy når jeg gjorde det første gangen, og det viser seg nå.. Lekker olje som en sil!

 

Her er noen bilder fra mekkinga i går:

13.jpg

14.jpg

 

Hadde sotet en god del:

12.jpg

16.jpg

 

11.jpg

Den siste "holder`n" til kammen var helt umullig å få av!

15.jpg

 

mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by henning_dt85

off topic, det er samme bil som jeg har ;) samme motor også, fett. NICE CAR ;)

 

topic; hadde vært fristene å gjøre dette, synes ikke det er så imponerende å rægge rundt med 70hk.....

Tips: Les hele posten før du svarer ;)

Er ikke 1500 lengre denne her ;)

 

mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikset du eget innsugmanifold eller, slik at du får til å kjøre turbo slangen/røra rett på manifolden?

Brukte du original forgasser, hvordan gjorde du det med innfestning til turbo da?

Tror jeg skal skaffe meg en gti motor jeg, så jeg slipper forgasseren, bare å kjøre det rett inn på innsuget da vettu:op

VW POLO 1.3 COUPE GT

VW BOBLE 63MOD

VW BOBLE 68?MED DELEBIL

VW PASSAT 2000MOD

VOLVO 142

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Eirik Moholt

Fikset du eget innsugmanifold eller, slik at du får til å kjøre turbo slangen/røra rett på manifolden?

Brukte du original forgasser, hvordan gjorde du det med innfestning til turbo da?

Tror jeg skal skaffe meg en gti motor jeg, så jeg slipper forgasseren, bare å kjøre det rett inn på innsuget da vettu:op

 

Første gangen brukte jeg orginal forgasser og egen innsug og turbo manifoil.. Alt dette er forklart før i treaden..

Og planen er nå og sette på innsprut igjen sånn at det blir lettere og mer holdbart med turbo

 

mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår