Gå til innhold

Viften starter ikke

Ranger emnet


akk33

Anbefalte innlegg

okei no har jeg skiftet termostaten på bilen..no sirkulerer vannet vertfall i motoren men vifta går fortstatt ikke..

 

skjønte ikkje heilt ditta du meinte liIIebror med å koble dissa ledningene...

 

Jeg har skiftet den kontakten nede på radiatoren,jeg har nytt ledingsnett(fra vifta til den kontakten på radiatoren og til der det er kobla inn på det andre ledningsnettet.. og jeg har skjekket av vifta går ved å koble + og minus på batteriet..sikringen i sikringsboksa ser fin ut også..

 

hmmm var vanskli ditte her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki.. den kontakten neders på raddisen du har skifta er kobla til 3 ledninger ikkesant?

dra ut denne og titt på delen med ledninger på

den ser da noe sånn her ut ellernoe

 

- hastighet nr 1

- hastighet nr 2

-tilførsel av strøm dvs +

 

sånn her kobler du da for å sjekke om vifta funker.

 

- hastighet 1 kobles sammen med +

- hastighet 2

- tilførsel + kobles med hastighet nr 1

 

og hvis du skal sjekke begge hastigheter bytter du bare om på hastigheet 1 og 2

 

bruk en ledningstump ellernoe å dytt inni hulla. da vil vifta starte og gå.. også er det :driving

Benekter du fakta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok...no prøvde jeg og koble sammenst hastighetene,der er bare 1 hastighet på den vifta da det er kun 2 pins på kontakta nede på radiatoren, + og hastighet 1, men da jeg gjor d så gikk bare sikringa,

 

jeg skjekket litt også ,det er strøm i ledningsnette inn til ledninga me kontakta på

thermoswitchen er flunkende ny no..men fortsatt så kobler ikkje vifta inn.Så no lurer jeg i allverden på ka som gjør det.

 

Det er jo strøm i ledningsnettet,thermoswitchen er ny, termostaten er ny,noe flere tips ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår