Gå til innhold

lyd i mondeo


suoermann

Anbefalte innlegg

Saken er den. Jeg kjøpte meg 2x12 mtx thunder 5500 og er monoblokk på 800w rms i 1 ohm. siden mtx a er 4 ohmfikk jeg bare kobla dem til 2 ohm så jeg fikk ikke dratt så mye ut av dem. de hang så veldig etter resten av anlegget, så jeg fikk bytta til 2 10 alpine type R 4x4ohm, så jeg fikk dratt ut alt av forsterkeren..

 

men de henger fortsatt.

 

er det på grunn av bilen mondeo stasjonsvogn (andre som har samme problem?)

 

eller hva er det?

 

for en kamerat har en primera me samme tinga. lik forsterker, lik kasse me 2x12mtx 5500, til og me lik spiller til 3000.

og i bilen hans så henger de ingen ting.. :wonder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er den. Jeg kjøpte meg 2x12 mtx thunder 5500 og er monoblokk på 800w rms i 1 ohm. siden mtx a er 4 ohmfikk jeg bare kobla dem til 2 ohm så jeg fikk ikke dratt så mye ut av dem. de hang så veldig etter resten av anlegget, så jeg fikk bytta til 2 10 alpine type R 4x4ohm, så jeg fikk dratt ut alt av forsterkeren..

 

men de henger fortsatt.

 

er det på grunn av bilen mondeo stasjonsvogn (andre som har samme problem?)

 

eller hva er det?

 

for en kamerat har en primera me samme tinga. lik forsterker, lik kasse me 2x12mtx 5500, til og me lik spiller til 3000.

og i bilen hans så henger de ingen ting.. :wonder

 

 

det hørtes ut som noe instilling av anlegget men er ikke sikker, har du f.eks tykke nok strømkabler til å drive forsterkeren din, vil nok anbefale å spørre Zetec, tror nok han kan en del om anlegg siden han deltar i db drag eller du kan ring boomcar i grimstad http://www.boomcar.no

---------------------------------------------------

1996 Mondeo 4x4 CLX strøken

2001 motorhispania RX krasjet av meg men fikset igjen

 

---------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja har 35 mm2 bak til splitteren også 25 derfra til forsterkeren over en kondensator. ville tru det skulle holde.. kameraten min har 20mm"hele veien

Hva med jordkabel da? Husk den er vel så viktig, bør være så kort som mulig men MÅ også ha et godt kontaktpunkt.

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har veldig god jording så er ikke det som er problemet heller.

 

snakk med Zetec han har svar vil jeg tro

han driver jo med stereoanlegg

---------------------------------------------------

1996 Mondeo 4x4 CLX strøken

2001 motorhispania RX krasjet av meg men fikset igjen

 

---------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om subbene spiller bakover (noe de ofte gjør i en stv.) så prøv å snu de med bassene rett opp, evt snu fasen på spilleren...

 

Om du har bassene rett bakover så vil lyden reflekteres i bakluka før den kommer frem, og derfor høres treg ut..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om subbene spiller bakover (noe de ofte gjør i en stv.) så prøv å snu de med bassene rett opp, evt snu fasen på spilleren...

 

Om du har bassene rett bakover så vil lyden reflekteres i bakluka før den kommer frem, og derfor høres treg ut..

 

okay så det vil hjelpe bare jeg snur elementene til og peke oppover. hvis jeg setter dem til å peke i mot baksete a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har elementene mot baksetene=) en ting er jo positivt, de i baksetene får en deilig ryggmasasje :) 2x12" dunker godt!

Har du regnet ut om du trenger en kondensator? Det er ikke helt sikkert at batteriet får levert nok strøm til å drive hele anlegge ditt, og da vil anlegge høres veldig "uferdig" ut.. om du skulle trenge en kondensator, prøv lykken på QXL først, fikk min der for halv pris.

Vladdus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja har 35 mm2 bak til splitteren også 25 derfra til forsterkeren over en kondensator.

 

 

ja har en farads kondensator..

 

prøvde me di oppover men syns ikke det funka noe bedre.. har også prøvde å snu fase retningen me de gamle mtx`a..

 

hmmm. lurer på hva det kan være.. kan det være at jeg trenger en kraftigere forsterker for mener og huske at typr r er 500w rms hvisjeg ikke husker galt.

 

det er ikke andre her me stasjonsvogn som har bass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okay så det vil hjelpe bare jeg snur elementene til og peke oppover. hvis jeg setter dem til å peke i mot baksete a?

Prøv oppover første, mot baksetet kan få litt feil virkning, ikke alle løsninger som fungerer bra på denne måten..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja har en farads kondensator..

 

prøvde me di oppover men syns ikke det funka noe bedre.. har også prøvde å snu fase retningen me de gamle mtx`a..

 

hmmm. lurer på hva det kan være.. kan det være at jeg trenger en kraftigere forsterker for mener og huske at typr r er 500w rms hvisjeg ikke husker galt.

 

det er ikke andre her me stasjonsvogn som har bass?

 

Jeg har stasjonsvogn, men kan ikke si at jeg har merka no ekkel lyd...

Har montert kassa så basserne peker bakover... jerkoff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår