_Sjakalen Skrevet Mars 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 jepp, hold kontakt! Har satt mål å få bilen ferdig til mai. Men har innsett at alt tar lengre tid en beregnet, så begynner og jobber meg bare ferdig etterhvert;) Får begynt å plukke fra hverandre idag håper jeg. Siter 1. Volvo 242 VOC B23E 2. Volvo 242 Nasjonal Rally Bil 3. Renault 8 4. Volvo 262 C Bertone 5. Volvo 940 2,3LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knaur14 Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 verte no vel tøfft ditte her ja! men e igrunnen meir intresserte i å sjå på ditta 262 Bertone prosjekte ditt=) he du tråd eller kan du lage en?? :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Sjakalen Skrevet Mars 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 hehe, jeg har veldig mange prosjekt skal jeg si deg;) 2 stk Volvo 242 1 stk Volvo 262 2 Stk Renault 8 og 8 S 1 stk Renault 5 GTE og 1 Stk Renault 5 TS (Høyrestyrt) Så jeg har nok med en bil av gangen;) Neste prosjektet blir Renault 8'n. Bertonen er lenger fram i tid. Begynner vel å plukke den ned i sommer håper jeg. Men til da, denne bilen. Siter 1. Volvo 242 VOC B23E 2. Volvo 242 Nasjonal Rally Bil 3. Renault 8 4. Volvo 262 C Bertone 5. Volvo 940 2,3LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Sjakalen Skrevet Mars 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Igår fikk jeg gjort en del.. Før jeg skulle ha inn bilen i garasjen fikk jeg kommentarer fra alle hold, "du får ALDRI den der inn på tvers!", "Hallo! Bilen ER for lang" men stae meg måtte prøve, og hvem fikk rett;) Står en PS2 i førersetet, kunne jo vært artig å satt inn den da.. Fikk pelt av begge dørene og begge siderutene og plukket ut alt søppel og høytalere baki med ledninger. I tillegg var jeg hos en kompis av meg og så på turbodelene jeg har kjøpt meg. Komplett original mekanisk innsprut til B21et med original intercooler til volvo. Kan jo bli bra.! I bakgrunnen ser dere turbotoppen tel kompisen min, han har gått for gasserturbo. B230AT. Men hvordan er den originale mekaniske spruten, er den noe å satse på? Var også og prata med lakkereren av bilen, samt at jeg fikk låne med meg fargekart, må jo velge farge på bilen. sitter med VW og Mercedes farger her, i tillegg til en bok med 4500 farger i... Jeg trodde detta sku væra lett jeg;) Siter 1. Volvo 242 VOC B23E 2. Volvo 242 Nasjonal Rally Bil 3. Renault 8 4. Volvo 262 C Bertone 5. Volvo 940 2,3LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 få heller tak i lh2.4.. Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Sjakalen Skrevet Mars 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Okei, K-Jet, LH. 2.2, LH 2.4, noen som vil fortelle meg forskjellene??? har sett mye prat om det, men aldri skjønt hva de forskjellige tinga er... (Amatør på turbo-området...) Siter 1. Volvo 242 VOC B23E 2. Volvo 242 Nasjonal Rally Bil 3. Renault 8 4. Volvo 262 C Bertone 5. Volvo 940 2,3LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Mars 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 kan fortelle deg såpass att K-JET er noe forbanna møkk!! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Mars 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 har han kompissen din ekstra turbo gasser?? PM meg Siter Fotgjenger! ca 4 uker igjenn.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hilmar Skrevet Mars 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 k-jet er trasige greier.. men ble positivt overasket over den jeg har selv.. nor motoren stod i den bilen den ble plukket ifra, gikk den bare å putra å smalt.. bytta ut en dyse slange som var tett + litt anna småtteri, så fungerte denn rimelig greit. er fortsatt litt kranglete nor motoren er kald.. men nor den begynner å få litt temperatur blir den grei.. men plutselig en dag,/over natta kan den slå seg vrang.. så den er ikke noe særlig driftsikker.. men så er den jo over 20 år å da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Sjakalen Skrevet Mars 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 LaSSiss: Ja, det hjelper meg ikke stort;) Hvis jeg ikke får tak i en B230FK/FT så setter jeg inn en original B21ET tror jeg.. Reset: Nei, det har han nok ikke... Hunder å førr: Så det funker ok? Har jeg alle dela til det så prøver jeg.. det verste som kan skje er at det ikke funker..! L.H 2.4, er det det som satt på nyere volvo 240 innsprut? Siter 1. Volvo 242 VOC B23E 2. Volvo 242 Nasjonal Rally Bil 3. Renault 8 4. Volvo 262 C Bertone 5. Volvo 940 2,3LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Sjakalen Skrevet Mars 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 Da er jeg tilbake med noe mer oppdatering. Har nå fått fjernet alt interiør (Bortsett fra dashbord),skrudd av belter, tatt av panseret, tatt ut bakruta og sprayet på mett i mett med hulromsbeskyttelse rundt om. Oppdaget også at jeg må gjøre noe drastisk i hulrommene bak dørene.. Fikk noen til å sveise inn nye kanaler der ifjor, men det ser ikke så jøtt bra ut der som det gjorde. Jeg har 2 cm med møkk, støv og stein bak sidepanelet, så det er et hull et sted. Trenger et nytt snutepanser, så hvis noen har et rimlig et uten nevneverdig bulker og minimalt med rust kan de PM' meg...! Ihelga blir det nok for mye jobbing til at det skjer noe,men antar at jeg iløpet av neste uke har bilen klar for lakkering innvendig..! Siter 1. Volvo 242 VOC B23E 2. Volvo 242 Nasjonal Rally Bil 3. Renault 8 4. Volvo 262 C Bertone 5. Volvo 940 2,3LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Sjakalen Skrevet Mars 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Da har det skjedd nye ting i garasjen. Siden sist har jeg hatt et lite opphold på noe sjukehus, så jeg sprakk i henhold til å ha bilen klar til lakkering innvendig. Har nå fått rivi ut resten av innvendig dilldall, og har nå kun pedaler og rattaksling igjen. Taktrekket ble tatt ut, og jeg er glad jeg har 242;) Har kanskje fått tak i nytt snutepanser, så noe skjer da:) Begynner innvendig pussing iløpet av de nærmeste dagene, og bilder kommer når jeg får ladet opp kamera..! Siter 1. Volvo 242 VOC B23E 2. Volvo 242 Nasjonal Rally Bil 3. Renault 8 4. Volvo 262 C Bertone 5. Volvo 940 2,3LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240Rallye Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Kommet langt på 262`n a Halvard? Eller åttern? Like langt på alle prosjekta? Haha:P Siter Volvo S60 2.0l Turbo Volvo 940 GL Volvo 240 GLT Volvo 242 Turbo x Volvo 850 T5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FriX-244TiC Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 K-Jetronic er faktisk veldig pålitlig! Du slepper styrenhet for bensin å luftmengde måler..lamda.. osv.. Har en B21ET som faktisk har vert jævli bra helt til bensinfordelern klikka..å etter senere gransking så var det nok rett å slett "stempelet" som hang.. bytta da fordeler men bruker litt mere nå..1.1.. Min gamle 74mod 244GL me B21E som nå er 32år!! funker fint.. men greit å hive en skvett 2taks olje i tanken av å til for å smøre stempelet har en gammal volvo verkstmester rådet meg.. å det gjør nabon som har den gamle min..å den står hele vinteren å starter me en gang vær vår :) Siter 70`144,99`MB 220Cdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mars 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2006 Sorry OT, men FriX-244TIC - svar på pm jeg sendte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.